לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טרף קל


לנער היטב לפני השימוש!
Avatarכינוי:  טרף קל

בן: 49

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2007    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

5/2007

התשובה במהופך


אז זה הולך ככה - מיקרוביולוג נכנס לבר עם קיפוד ים על הראש.

טוב נו, לא ממש, אבל זו דרך די מעניינת לספר שדיברתי עם מיקרוביולוג על קיפודי ים. אז הוא לא ממש נכנס לבר, אלא ישב בביתו. ולא היה לו קיפוד ים על הראש אלא במצגת על גסטרולציה שאותה הוא אמור היה להעביר למחרת. ואני רק במקרה הייתי שם, כנספח לארוחה משפחתית (שלו, שלו. במשפחה שלי אין מיקרוביולוגים).

עכשיו, כשאדם מן הישוב,כמוני, שואל מיקרוביולוג "מה אתה עושה?", הוא לא באמת מתכוון לקבל תשובה, אבל במקרה שלי, הדוקטור ענה. "גסטרולציה" הוא אמר, "אני מתכונן לשיעור שאני אמור להעביר על גסטרולציה, כולל הדגמה על קיפודי ים". מייד אמרתי "וואלה" תבונתי במיוחד, ושלפתי את כל הידע שיש לי על קיפודי ים: "טעימים, הקיפודי ים האלה", ואז הוספתי "העניין שלי בהם הוא בעיקר גסטרונומי, לא גסטרולוצי".

הד"ר חייך ונאות להסביר לי שקיפודי ים זה בדיוק כמו בני אדם, רק מתחת למים, ועם קוצים רעילים ושחורים כאלה. כלומר, קיפודי ים לא דומים בשיט לבני אדם, להוציא סוגיית את הגסטרולציה. ומהי אותה גסטרולציה מהוללת אתם שואלים?

ובכן ילדים וילדות, כשאמא מגדלת עובר (אנושי או לא, אמא אנושית או לא, בהתאמה), אחרי תהליך חלוקת התאים הראשונית, מתרחש פלא הגסטרולציה. תהליך שבו למעשה נוצרת מעין מנהרה בצביר התאים העוברי הקטן. תחשבו על חרוז אם זה עוזר לכם. לא חרוז מילולי, חרוז של שרשרת. כדור עם חור מצד לצד. התמונה ברורה?

התהליך שבו נוצר החור הזה נקרא גסטרולציה. עד כאן הכל פשוט, וגם ההמשך. התהליך הזה נקרא גסטרולציה כי האיבר הזה שנוצר, החור הזה, יהפוך בסופו של דבר למערכת העיכול כולה. צידו האחד יהפוך בהמשך הדרך לפה, וצידו השני לתחת.

ממש כך. פשוט לא?

מרשים לגלות שבמהות הבסיסית, לפני הלב, לפני המוח, לפני המועקות והדחפים והשערות, לפני הכל, אנחנו פה ותחת.

ומה הקשר בין קיפודי ים ובני אדם, אתם שואלים.

ובכן לצינור הזה שנוצר בגסטרולציה יש שני צדדים (פה ותחת, זוכרים). וההיוצרות שלו מתחילה בצד אחד (לא, זה לא שני צוותים שחופרים מנהרה ונפגשים באמצע. זה צוות אחד שחופר את כל הדרך). יש בעלי חיים שבהם הצד שבו מתחילה הגסטרולציה  הופך בסופו של דבר לפה, ויש בעלי חיים שהצד ההתחלתי הופך בסופו של דבר לתחת.

ובכן, אצל בני אדם וקיפודי ים, האיבר הראשון שנוצר הוא התחת!

אם לחדד - לפני הלב, ולפני המוח, לפני המועקות והדחפים והשיערות, לפני הכל, אנחנו קודם כל פה ותחת. ולמעשה, אנחנו קודם כל תחת!

איזו פרספקטיבה נהדרת לחיים.

כמה פשוט.  כמה אלגנטי. תחת לפני הכל. תחת אובר-אלאס!

מישהו אמר קיבעון אנאלי, ולא קיבל?

נכתב על ידי טרף קל , 17/5/2007 10:00  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-23/5/2007 13:09



71,683
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטרף קל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טרף קל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)