לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טרף קל


לנער היטב לפני השימוש!
Avatarכינוי:  טרף קל

בן: 49

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2006    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

10/2006

פרגון אינסופי


 

בואו נניח שיש לכם עבודה ובעבודה עובדת אתכם מישהי.

עצרו כאן את חוט המחשבה. לא מדובר פה בטור על סקס, פנטזיות במקום העבודה או הטרדה מינית (על זה בזמן אחר, בעקבות אירועי קצב/רמון, חילקו לכולם כאן חוברות של נעמ"ת, ודפי רענון של נוהל הטרדה מינית).

 

מהתחלה - בואו נניח שיש לכם עבודה ובעבודה עובדת איתכם מישהי, בת 40 פלוס (פלוס), לא יפה, לא מושכת, לא סקסית, נשואה (כנראה, אבל אף פעם לא טרחתם לבדוק, כי זה לא מעניין אתכם). גם לא חכמה במיוחד. מישהי בלי ברק. ממוצעת. לחם אחיד. ברור?

ברור!

 

היא כל כך לא מבריקה עד שלמעשה, אחרי פעם, פעמיים, שעבדתם ביחד הרושם שיש לכם עליה אינו חיובי במיוחד. די שלילי למען האמת. היא לא מבינה את הדברים שאתם צריכים, לא משנה כמה מסבירים לה, ותוצר העבודה שלה אינו ראוי לשימוש בסטנדרטים שלכם. לא נקרא לה סתומה, אבל זה לא רחוק. למעשה, אתם שמחים שאתם לא צריכים לעבוד איתה, ולמעשה למעשה, כשכבר צריך משהו קטן שנופל תחת תחום האחריות שלה, אתם מעדיפים לעשות את זה לבד במקום לתת לה, בשביל לחסוך זמן וכאב ראש.

אתם הרי מכירים את הטיפוס. בכל מקום עבודה יש אחד כזה. מישהו שמנסה ולא מצליח. מאלו שמפטרים ראשונים כשצריך לפטר מישהו. טיפוס חיובי, באופן כללי, אבל אנמי. אדם עם המון רצון טוב ומעט מדי יכולת. לכולכם יש תמונה בראש עכשיו של מישהו כזה, בשולחן לידכם, בחדר בקצה המסדרון. ברור?

ברור!

 

נמשיך.

 

יום אחד, כצפוי, היא מפוטרת מתפקידה, אתם לא שמחים בשביל עצמכם ולא עצובים בשבילה. אתם מבינים שהיא תשב קצת בבית ואז תמצא עבודה דומה במקום דומה עם שכר דומה ותנאים דומים. אתם מניחים שאין לה אספירציות לקריירה, ואתם יודעים שבכל חברה צריך מישהי כמוה, לתפקיד שלה.

ככה זה.

נראה שגם היא לא ממש שבורה מסיום העסקתה. אתם לא טורחים בכלל לגשת ל"שתייה" שהיא עושה ביום עזיבתה, כי יש לכם דברים טובים יותר לעשות, ואתם גם ככה לא שותים קולה, ועדיף שלא תאכלו ביסלי. אתם אומרים שלום בנימוס כשהיא עוברת חדר-חדר ונפרדת מכולם. וזהו.

 

היא הולכת ואתם שוכחים שהיא קיימת. אתם חוזרים לעבודה שלכם. נגמר.

סוף.

 

כמעט.

 

יום אחד, כמה שבועות אחרי עזיבתה אתם מקבלים ממנה מייל קבוצתי, משהו בסגנון הזה:

 

שלום לכולם,

אני שמחה לבשר שאחרי המתנה ארוכה הספר שלי (כאן מופיע שם הספר) סוף סוף יוצא לאור.

כאן מופיע לינק לאתר המתאר את הספר והסופרת, ולינק לרכישה באמזון ובבארנס-אנד-נובל.

כאן מופיעה אמירה ניו-אייג'ית צפויה על חלומות והגשמתם.

חתימה.

 

וזהו.

 

כשאתם מתעוררים מהקומה, אתם הולכים לבדוק.

 

אתם מציצים בלינקים, קוראים על הגברת, על הרקע האקדמי שלה, ומגלים שהוא עשיר ומרשים. אתם קוראים על הספר, ותוהים אם הוא יעניין אתכם. אתם מעיינים בפרק הראשון המוצע לקריאה חינם, ומחליטים שלא, הספר הזה אינו בשבילכם. הפרק הראשון מחורבן, קלישאתי ולא עושה לכם חשק לקרוא את הפרק השני.

 

אתם יושבים בחושך מול המחשב ותוהים למה לפוסטמה הזו, היה את אורך הרוח והאומץ לשבת ולכתוב, ולשלוח למו"לים ולפרסם, ולכם לא. כשאתם כידוע, לא פוסטמה בכלל.

ואיך זה שמו"לים בכלל פרסמו את הזבל הזה, ומה זה אומר על הסיכויים שלכם לפרסם, אם יום אחד תשבו לכתוב את הספר שלכם, שיש לכם בראש ואתם יודעים שהוא טוב.

 

אתם תוהים איך זה שלה, שלא הייתם נותנים לה לעשות הגהה לנייר טואלט, יש ספר ולכם לא.

אתם פותחים את המגירות הישנות מעיינים שוב ברשימות לספרים שהתחלתם וזנחתם. ספרים שיושבים לכם בראש ולא מתקדמים. ספרים שיש להם סיפור ואין להם מילים. התחלות של פרקים וראשי פרקים לעלילה. קצת מחקר. קצת דמיון.

אתם חושבים על זה שאתם צריכים להקדיש לזה באמת יותר זמן, לעשות את זה כבר. אתם קוראים שוב עוד טקסטים ישנים שנגנזו, ומציצים שוב בלינקים לספר שלה באמזון וחוזרים לרשימות שלכם ומקללים אותה עוד קצת בלב ועוברים שוב על הרשימות שלכם (עם כוס וויסקי עכשיו), ויודעים שאתם יותר טובים, ושהספר שלכם יכה גלים ויכבוש לבבות ושאר גיבוב של שטויות נאיביות שמרפדות מראש את כר האכזבה בו אתם עוד עתידים לשקוע.

 

אתם מוחקים את המייל שלה והולכים לישון מתוסכלים, קמים בבוקר, נוסעים לעבודה וכותבים על זה פוסט מריר במקום לעבוד. מרגישים יותר טוב?

 

The end

 

נכתב על ידי טרף קל , 16/10/2006 15:54  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טרף קל ב-5/11/2006 15:39
 



גל-גל-גלגל"ץ


 

ע' התחתן אתמול.

ע' הוא, בלית הגדרה טובה יותר, אחי החורג, למרות היעדר כל קשר דם, או קשר משפחתי רשמי. ע' התחתן עם ד', זוגתו מזה כשנתיים.

באופן מפתיע, בדיוק באותן השעות, במרחק 5 דקות נסיעה, התחתן ע', להלן ע2.

ע2 הוא חבר טוב של זוגתי. ע2 התחתן עם ק', זוגתו מזה כשנתיים.

 

וכך, נאלצנו, אני וזוגתי, לעטות עלינו מיטב מחלצותינו, ולכתת רגלינו בין מזנונים וברים אקטיביים, מדשאות, הורים וחברים, משפחה, קולגות, מזרקות ופירה בטטה. שנאמר, לרקוד על שתי חתונות. וכך, בניגוד לחתונות רגילות, שבהן למביט מהצד האיוולת נראית גדולה מאוד, בחיזיון הכפול החוויה הופכת להיות משהו קצת שונה. איוולת כמובן, אבל לא רק.

היציאה ממקום אחד וכניסה למקום אחר, מקבילה למעבר בין ממדים. הכל אותו הדבר, אבל לא ממש. כולם עושים את אותם הדברים, אבל אצל כולם, זה הכי מיוחד והכי שונה והכי מקורי והכי (הוסף סופרלטיב כרצונך) בעולם. כי כולם לא רוצים לעשות "אירוע", וכולם נופלים לאותה הבאר.

הקהל אותו הקהל, העוף אותו עוף, המוזיקה אותה מוזיקה, והקופה אינה מלאה.

 

אלו שעוד לא עשו את זה (כמוני), מצקצקים בלשון (צקצקצק) וחושבים שכל זה מיותר, בעוד שסביבם, אלו שכבר עברו את המאורע על בשרם, טורחים לספר איך היה אצלם (יותר מגניב), ומה השמיעו ואיך היה האוכל והשתייה, ואיך שאז, בימי קדם, בר-אקטיבי היה אטרקציה מקורית ומטורפת, ולא כינויי של הומו שרירי באטרף-דייטינג.

 

ותמיד יש הפתעה. תמיד יש אטרקציה משמחת שידובר בה רבות, שנים קדימה.

בחתונתו  של ע', למשל, החברים של החתן אירגנו הפתעה "מ-ד-ה-י-מ-ה"  לזוג הצעיר, ועם שבירת הכוס, מטח זיקוקים הרעיד את שלוותם של עופות המשק באיזור השרון.

לחתונתו של ע2 הגענו רק הרבה אחרי החופה, ושם טרחו חברים לספר לנו ששם, לעומת זאת, להפתעתנו, החברות של הכלה אירגנו הפתעה "מ-ד-ה-י-מ-ה", ועם שבירת הכוס, שלוותם של פרות משקי השרון הופרעה ע"י מטח זיקוקים. מקורי, כבר אמרתי?

 

בשני האירועים היה אוכל לא משהו. קינוחים לא משהו, ובר סביר פלוס.

בשני האירועים המשפחה הקרובה (אמהות המתחתנים בעיקר) תפרה לעצמה שמלות חד פעמיות, מכוערות ברמה שקשה להסביר ויקרות כמובן. בחתונה א', אם הכלה נראתה כאילו מישהו הפיל לה על הראש את הדקורטור של עלי באבא, בדיוק באמצע הכנת וילון לארמון במרוקו. בחתונה ב' אבי החתן נראה כאילו תלו אותו על העניבה שאילצו אותו ללבוש.

בשני האירועים הריצו ג'ויינטים, כאילו זה הדבר הכי מקפיץ בעולם.

 

בסופו של דבר, מה שכולם מדברים עליו אח"כ זה המסיבה. ("נכון היה מגניב?") החתן והכלה תמיד זוכרים שהמסיבה שלהם היתה הכי מטורפת, נמשכה עד השעות הכי הקטנות של הלילה או עד הבוקר, ומלא אנשים נשארו ורקדו בטירוף. זה הסיפור ששומעים מכולם. השפיל הרגיל.

 

הייתי בחתונה אחת כזו, פעם, לפני שנים, כשמסיבות רייב היו באופנה, החתן היה די-ג'יי חובב, סטלן,  ויחצ"ן מסיבות. סהר זנגלביץ' תקלט לו בחופה ולמשך הלילה, כמעט עד הבוקר. היה סבבה, זה היה ב 1998. הסצינה מתה. והרייברים הזדקנו.

כיום החתונה נותנת מפלט לזוגות הבורגניים לפרוק כל עול, ולרקוד, כאילו שוב קיץ תשנ"ז, והם בפול-מון בקו-פאנגן, מפוצצים באקסטה ורד-בול. בעוד שבפועל, לגברים יש כבר כרס קטנה וקרחת, או ילד רדום על הכתף, ולנשים יש בטן הריונית, או בטן של אחרי לידה, ונעליים לא נוחות, שכולן מורידות באקט של "מאאגניבות", ושמלות מסורבלות מדי ועייפות.

זה כנראה קשור לגיל. כנראה שקל הרבה יותר להרים מסיבת חתונה מאגניבה כשאתה בן 25, יש לך חבר'ה מהצבא או התיכון, ואתה מלא באנרגיה חיובית ומוזיקה מעודכנת. אחרי גיל שלושים (שלא לומר 35), המעגל משתנה, הצרכים והרצונות של האנשים סביבך משתנים, אבל מארגני החתונות לא רואים את זה. כולם הולכים בדרך כל בשר ("איך האנטריקוט? נכון מצויין?").  כולם רוצים פארטי. כולם רוצים שיהיה לילה שכולם יזכרו. וכולם עושים בדיוק את אותו האירוע, שאין לו קשר, לא לזוג ולא לקהל.

אם אתה רוצה אירוע שיזכרו, תעשה משהו שונה.

 

היתה לנו תקווה, לי ולזוגתי, שלפחות בחתונה אחת תהייה מוזיקה מוצלחת (כי ע2 טיפוס מגניב, וחתונתו של אחיו זוכה למקום במיתולוגית החתונות מסוג "רקדנו עד הבוקר" וכאלה), אך לא.

רייב רציתם?

קצת האוס? טקנו?

היפ-הופ?

משהו קצת מעודכן?

לא ולא.

 

גל-גל-גלגל"ץ!!

חתונות גלגל"ץ. אוכל גלגל"ץ, אנשים גלגל"ץ, מוזיקה גלגל"ץ.

הדי-ג'יי יכול היה לשים 91.8 באיזור המרכז, וללכת לישון.

מסתבר שגלגל"ץ מקפיץ לכולם את התחת.

 

שלמה ארצי אחרי החופה ("את עולהההה כמו שמממששש" וכו'), סאבלימינל מספק את הגרוב (טורו, דינרו, ג'פטו וכו'). קצת מזרחי-לייט, למאגניבות הפלורליסטית של האשכנזים הליברליים, שירגישו טוב עם עצמם. ופתאום כולם מכירים את המילים לשירים של מרגול ("אל תביא לי מתנות אני לא ילדה קטנה" או משהו כזה). קצת יווני (סרנגה, כמובן). שום דבר לא חד מדי, שום דבר לא יוצא ממסגרת המרכז המנומנם של הסקאלה.

ובסוף הערב, באיזור השעה 01:30, כשהדי-ג'יי רוצה לצאת מאאגניב עם המתבגרים, ולהעיף את כולם הביתה עם זכרונות ילדות, הוא שם קצת פיקסיז לקינוח. וכך  הפקאצות האחרונות יורידו קצב, ישימו נעליים ויתנו לו ללכת הביתה.

בין טרייינג טו מיט יוו, אוווווו, ממש ממש!

בשני קולות וחיוכים וחיבוקים ומישהי באה ולוקחת את הפרחים מהשולחן, ויאללה לאוטו והביתה.

 

וכך, שיכורים, וכן מיין, וודקה וסמים קלים, אנחנו נוסעים לאיטנו, החוצה אל הכביש הראשי, בין שבילי העפר ותאורה עמומה. ולכל אורך הדרך, שולי הכביש מרוצפים בגני אירועים (האם אפשר לקרוא לאיזור שבין ישובי השרון, לאורך כביש חיפה-ת"א הישן – חתונה-וואלי?), וגם בהם מנקים עכשיו את הפלאנצ'ות מהרוסטביף ומתחבקים ונועלים נעליים, והולכים הביתה לרכל על כמה השימלה של הכלה היתה מכוערת, וכמה שאנחנו לא עושים כזה אירוע/אצלנו היה הרבה יותר מוצלח.

 

מאסט בי א דוויל ביטווין אס!

אור הורס אין מי הד.

(אני בחיים לא עושה כזה אירוע, ואצל אחותי היה יותר מגניב).

 

הייי, היייי, היייי! (ועושה תנועות של גיטרה באוויר עם הידיים)

 

 

נכתב על ידי טרף קל , 4/10/2006 14:26  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של zazy ב-19/10/2006 11:18
 





71,683
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטרף קל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טרף קל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)