סטייה קלה מהסטיות הרגילות שלי... אבל זה קשור!
מה הייתם עושים אם הייתם קמים בבוקר ומגלים שיצרן הרכב שלכם בא בלילה ועשה לכם הפתעה.
התעוררתם בבוקר, ירדתם למכונית ובדלת הכניסה לבית מחכה מכתב מהיצרן, נגיד רנו, שמספר לכם בשמחה שכל הרכבים מהדגם שלכם שופרו ושודרגו בחינם!
אתם שמחים... יורדים לאוטו עם חיוך... חושבים לכם שהרכב יסע מהר יותר, חלק יותר, הכל יהיה נעים יותר.
בחניון קצת קשה לכם לאתר את הרכב...
אל דאגה, הנציג של רנו נמצא שם... הוא מצביע על סיטרואן ואומר לכם... "זה השדרוג שלכם"... מבט מקרוב מגלה לכם שאכן סיטרואן... אבל עם סמל של רנו מקדימה.
אתם מחייכים חיוך ספקני ונכנסים... או לפחות מנסים להכנס... בנסיון הראשון אתם מגלים שהחליפו לכם את המפתח של האוטו ב... לום... כן... צריך לחבוט בדלת עם לום... לא נורא, תמיד רציתם לום... מתרגלים.
אתם נכנסים לאוטו ומתחילים לסוע... או שוב, לפחות מנסים... נסיון ראשון מגלה לכם שכדי לנהוג כמו שהתרגלתם ואהבתם... אתם צריכים לעמוד על הראש... (כי הדוושות על התקרה)... עם הגב לכיוון התנועה... כי הכל הפוך... כשידית המגבים מבצבצת לכם מהתחת (סתם כדי להכעיס).
אני מניח שהייתם נוהגים (בצורה כזו או אחרת) לסוכנות הראשית, וחובטים במנהל במכשיר קהה (כמה טוב שיש לום).
למה אני מושל לכם את המשל האווילי שלי?
כי זה מה שקופידון עשו השבוע!!!
מי שמעיין בחדשות עולם המחשבים הישראלי,יכול היה לקרוא לפני כמה שבועות על איחוד בין שני האתרים הגדולים קופידון וג'יי-דייט(jdate), ברמת החברה המפעילה.
לתומי חשבתי שתחת ניהול משותף ימשיכו האתרים הנ"ל להתנהל בנפרד מבלי להטריד את ציבור הלקוחות. תוך שמירה על שביעות רצון כולם.
אבל לא... בוקר אחד אני נכנס לקופידון ועיני חושכות... דמוי ג'יי-דייט. אותו מבנה, אותה צורה, צבעים שונים. כן כן... הידיים ידי עשיו (שעירות למי שלא זוכר)!
מסך הכניסה הוחלף, שמות המשתמש שלי לא קבילים יותר, אלא תיבת הדואר (לא, לא זאת שאיתה אני עובד כאן, אל תנסו)... וכל המידע הושלך, הוחלף, הוזנח... ושוכתב למושגי מערכת חדשה.
אין יותר פניות שיוצאות, אין חוזרות, אין תמונות, אין מידע אישי... הכל מחדש... או נכנס באיחור.
בלשון עדינה... קופידון חירבנו לי על הראש.
אני לא אוהב את ג'יי-דייט המתחסד (והגזען). אני לא אוהב את ממשק המשתמש שלהם.
מה היה קורה אם אוסם היו מחליפים לבמבה את הצבע?
מה היה קורה אם הפרה האדומה היתה מגיעה בירוק? (מישהו זוכר את נסיון הקטשופ הירוק של היינץ)
מה היה קורה לכל קוראי האתר פה אם מפעיליו פתאום ישנו את חזותו החיצונית והפנימית, ישנו את שיטת הכניסה אליו. ישנו את הדרך שבא משאירים ומקבלים תגובות?
ישנו את הדרך שבא אתם מאתרים אחד את השני!
אתר אינטרנט הוא מוצר מדף לכל דבר, המידע בו הינו אישי ואין לבעלי האתר זכות לבצע בו מניפולציות כטוב בעינהם.
חברות זיגותה (איזה שם מלא יומרה... גם יודעים ביולוגיה וגם משחקי מילים... וואו) או matchnet עשו לי עוול. ואני משוכנע שאני לא היחיד. ולוותיקים שביננו... זו גם לא הפעם הראשונה (מישהו זוכר את הממשק שלפני הקודם?).
שלחתי מכתב מחאה... וענו לי שכל מה שעשו נעשה לטובתי... הרגשתי כאילו אני מדבר עם אמא שלי שמנסה להסביר לי שהסוודר הנוראי שהיא קנתה לי הוא 'נורא מודרני היום, כל הצעירים הולכים עם זה'.... ומקנחת ברגשות אשם 'אתה יכול להחליף אם אתה רוצה'.
אני חושב שנאנסתי!
לראשונה תוכנה חדרה אלי בצורה בלתי חוקית, לאחד הפתחים היותר שמורים בגופי!
אני איש תוכנה במקצועי (עוד סוד נחשף)... בחישוב עלויות אחזקה כוללות למערכת (TCO) ובהחזרי השקעה (ROI) יש מספר דברים שלא ניתן לכמת. דברים שקשה לשים עליהם מחיר.
אחד מהם הוא כמות הזמן שהולך לאיבוד בעת לימוד ממשק משתמש חדש וכמות המשתמשים שנוטשים ממשק משתמש חדש כי היה להם טוב מאוד עם הממשק הקודם (וקשה להם לעבור לחדש).
יש לי תחושה שאיש לא טרח לבדוק או לנסות לחשב כמה כסף הולך לאיבוד במעבר הזה.
ואין מדובר כאן רק בכסף של מפעילי האתר... מדובר כאן בעיקר בכסף שלנו, המשתמשים... זמן הוא כסף... אם ישבתי עוד שעתיים ליד המחשב כי אני לא רגיל לדרך העבודה החדשה... אז גנבו לי שעתיים.
אם נחזור למשל האוטו... לכולכם לוקח בבוקר שעתיים יותר להגיע לעבודה, לא כי יש פקקים... אלא כי אתם לא יודעים איך לנהוג ברכב החדש שלכם. אם אתם עובדים לפי שעות... גנבו לכם שעתיים הכנסה.
צרכתם יותר דלק!
מישהו הרגיש שינויים שבוצעו באמזון או e-Bay?
לא!
ולא בגלל שלא בוצעו שינויים!
השינויים בוצעו בעדינות, ברקע, מבלי לכפות שום תהליך טראומטי על המשתמשים?
הכל בעדינות ותוך שמירה על ה'אופי' המקורי של האתר. אמזון של היום לא שונה בהרבה מאמזון של לפני 4 שנים. הכל נראה דומה, או לפחות השינוי היה כל כך מתון.... שלא הרגשתי ששינו (שיפרו או לא זה כבר עניין אחר) לי את האתר.
ככה עובדים, ככה משגשגים... ככה לא מאבדים לקוחות!
אני נוטש את קופידון!
לא כי אני לא יכול לשלוט בממשק החדש אלא כי לא שאלו אותי (כלקוח משלם) האם הוא טוב לי.
אני משתמש בו כבר שבוע ולא טוב לי איתו. לא נוח, לא מסתדר.
פשוט דחפו לי מוצר קלוקל לפנים ואמרו לי קח... הגבינה הבאושה הזו שלך!
החליפו לי את הצבע של הבמבה, צבעו לי את שוקולד השחר בכתום, שמו לי צבע מאכל ירוק בקטשופ...
את הסחורה הזו לא קניתי!
אני יכול רק לקוות ששינוי זה בממשק המשתמש של קופידון, של מוצר שרבים מאיתנו נהנו להשתמש בו יביא לאובדן לקוחות... ולהתעוררות מהירה של מפעיליו לגודל הנזק שנגרם!
צר לי על קופידון, צר לי על עיוורונם של קברניטיו.
אני את הכרטיסים שלי סוגר (את כולם)... (אם רק הייתי מוצא איפה לעזאזל סוגרים אותם באתר החדש הזה).
אני יכול רק לקוות שרבים יבואו אחרי.
הייתי לקוח משלם... לצערי נותר לי רק לסגור הכל ולזעוק... "את הכסף!!!"
לצערי... הרוב יתרגלו לכל חרא שידחפו להם לפנים.
מרד צרכנים רבותי...
יש כמות גדולה מאוד של אתרי היכרויות בארץ, הנדידה הגדולה מתחילה כאן!
אני את שלי אמרתי... ויכול רק לקוות שתגידו אתם את שלכם!