לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

טרף קל


לנער היטב לפני השימוש!
Avatarכינוי:  טרף קל

בן: 49

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2007    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

7/2007

2007. אודיסיאה באבן גבירול


טההה – טההה – טההה – טה – טה. דום-דום-דום-דום וכו'.

 

לפני כמה חודשים, התרבות החוצונית המתקדמת מ "2001, אודיסיאה בחלל" של קובריק וקלארק הגיעה לביקור והשאירה לנו, הקופים, את המונולית המחורבן שלה, שוב. אני אומר לכם, כמו עדר כבשים שמשאיר את האדמה אחריו זרועה בקקי קטן ועגול כמו זיתים, ככה התרבות המתקדמת הזו, שמחרבנת מונוליתים שחורים ומלבניים בכל מקום שהיא מגיעה אליו, כאילו יש כאן איזה מסר נסתר. כאילו "ווואו, תראו מה אנחנו יודעים לעשות. מונולית".

פחחח. כל מה שזה אומר לי זה שיש להם תחת ענק ומלבני, ודיאטה עשירה בסידן.

נראה אותכם מעלימים את כיכר אתרים, אחר כך דברו איתי על מונוליתים.

תרבות מתקדמת בתחת שלי, אני אומר לכם, כולה לוח שיש מסריח שכל חרש מצבות סוג ד' יודע לייצר. מילא להשאיר אותו על הירח ולהתקיל איתו כל מיני קופים או אסטרונאוטים שעברו הכשרות מיוחדות בניטרול מחשבים עויינים אבל לא יודעים לעשות שום דבר פרודוקטיבי בחיים שלהם. מילא אלה, אבל ככה סתם, להשאיר את המונולית באיזה חניון באבן גבירול, מול הלונדון מיניסטור? זה מתואם עם העירייה המונולית הזה? מישהו משלם עליו ארנונה?

ומה יש לשרי אריסון לומר על זה שהחייזרים משתמשים במונולית המסריח הזה שלהם בשביל למכור דירות בשכנות אליה? האם היא יודעת שהיא קנתה דירה מחייזרים?

חייזרים של גינדי, לא סתם.

חייזרים שאולי כן או אולי לא מקפידים על איכות הגימור בדירה, ומי בכלל יודע איזה מין שירות לקוחות יש להם? יש להם נציגות מקומית או שבכל פעם שמזמינים טכנאי צריך להעביר מסר 15 דורות למטה, עד שיחצו את הזמן והחלל, ויגיעו ברוב טובם ביום ד' 17 לינואר 2374, בין שמונה בבוקר לשתיים בלילה (שעון חורף), ואז עוד ירצו קפה?

האם, כשהברז בכיור מטבח של שרי ינזל לה לתוך הקופסה של טבליות הסבון למדיח כלים יבוא נציג של חייזרי גינדי ויגיד לה שהוא היה רוצה לתקן לה את זה, אבל אחרי הכל, הם למדו לזנוח את התלות שלהם בכלים בפרט, ובחומרי בכלל, והוא ממליץ לה לעזוב את השטויות האלה ולנהוג באותה הצורה, לפני שהמחשב של המקרר נועל אותה מחוץ לאוטו, בכנס של מפוטרי הסתדרות הבנקים, בלילה של דיוני שביתה (אם כי, קשה לי לחשוב ממה יכולים מפוטרי הבנקים לשבות). אבל בכל מקרה, לפנים משורת הדין, מבלי להודות באשמה אך בתור פיצוי על הנזילה של הברז במטבח, הוא מפצה אותה במונולית חינם, עליו (כאילו שהחברה שלו), ותוקע לה אותו בחדר שינה. ולרגע היא חושבת שזה נחמד מאוד, אבל בלילה עופר מתעצבן על זה שהמונולית מסתיר לו את הפלזמה, ואיך בכלל אפשר לראות "אחיות שובבות 3" ככה? ולמה פתאום כל החיים מלאים בשתיקות ארוכות כאלה, וכוסות יין שנשברות בסימבוליות?

אבל בתכלס, שרי והצרות שלה עם הברז העתידי והמונולית מול הפלזמה מעניינים את הביצה הימנית שלי. אני בכלל גר בשכירות ורוצה לעבור באבן גבירול בשקט (האמת היא שאני לא רוצה לעבור באבן גבירול בכלל, אבל זה די בלתי נמנע בתל-אביב, אז אם חייבים, אז לפחות בשקט). אבל אי אפשר יותר, בגלל המונולית המסריח הזה של גינדי, שבכל פעם שאני עובר שם, מייד מרגיש צורך להרים נבוט ולחבוט באוייבי. לא מתוך יצר אלימות קדמון, אלא מתוך ראייה הסטורית, שמחד אוייבי באשר הם, הם חארות של אנשים, ומעבר לכך בלי זה, איך בעוד אלפי שנים יגיעו צאצאי צאצאיי לחלל בחלליות בצורת נבוט? שהרי נאמר במקורות:

"מנבוט זה נבוט ינבט זרע הפורענות, ויביא להם בראש, וישמחו. ויצאו לחולל בחלל" (מתוך "צינור לעובד", בטאון חברת מקורות, תשרי תנב"ט).

וחוץ מזה, לא נראה לי לעניין כל הקטע הזה של לאכול טפירים. אני בכלל הייתי בדרך לג'ירף (המסעדה לא החיה. אני לא דפקט), ובגלל כל העיוותי זמן וחלל האלה של הנודניקים עם המונולית שלהם, הגעתי לגוצ'ה, שזה בכלל לא אותו דבר, ובתור פרנציפ אכלתי את השרימפס בידיים, להראות להם שאני בכלל לא תלוי בכלים, ובכלל אם המונולית יסתיר לי את הפלזמה (שאין לי), אז גם על השלט רחוק (שגם מזכיר קצת צורה של עצם) אפשר לוותר. הא!

תרבות מתקדמת עלאק.

חבורה של קוקסינלים, אחד אחד!

ישלמו לי, אני לא הולך לגור בבניין המסריח שלהם.

מילא לגור מול המונולית, אבל לגור על אבן גבירול?

פחחח

 

=== 

ובפינת התרבות:

מי שלא הבין את הסרט ורוצה לקבל מושג כללי, בלי לשבור את הראש או לקרוא יותר מדי – זה כאן.

מי שרוצה את סצינת הפתיחה, זה כאן.

מי שרוצה סצינות נוספות שיחפש לבד ויעזוב אותי בשקט.

 

===

ולסיום, כמו בכל סרט טוב - מרצ'נדייזינג:


מיכאלאנגלו לא היה עושה את זה טוב יותר

נכתב על ידי טרף קל , 29/7/2007 15:53  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ללא שם ב-1/8/2007 16:24
 



זיכרון ילדות


בתיכון יש לך מלא אנרגיה.

מלא.

ערימות.

אפילו לי היו ערימות של אנרגיה, וזה לא דבר של מה בכך.

איפשהו באיזור כיתה י"א בואכה כיתה י"ב, כלומר איפשהו בין שנת 1992 לשנת 1993 (לאחרונה אני נוטה לציין בקול רם כמה זמן עבר מאז, כדי להזכיר לעצמי שאני מזדקן, כנראה), אני וחבר מרעי דאגנו להתגנב, כמעט מדי לילה, לחניית בית הספר ולסמן בתרסיס צבע לבן קו אחד על חניית מנהל בית הספר.

 

הקו הקטן הזה הפך בכל לילה את המילה "שמור", המסומנת באספלט חניית המנהל, למילה "שמוק".

משעשע, לא?

אני נשבע לכם שבגיל 17 זה היה היסטרי.

 

הקו הקטן הזה נמחק, כמעט מדי בוקר, לפני הגעת המנהל או רוב התלמידים.

כששמנו לב שאף אחד לא מחפש אותנו, פשוט הפסקנו עם זה. ככה זה. איפה הכיף במרדנות חתרנית (עלאק! בכל זה, גדלתי בהרצליה), אם זה לא מטריד אף אחד מלבד אותו אב-בית אומלל שמדי בוקר מרסס את המקום בתרסיס אפור.

 

לאחרונה (אני מקווה), מישהו משחזר את מעללי ילדותי, בכיכר השוטר ברחוב בוגרשוב, ובטח חושב שהוא מקורי להפליא. נראה שאב הבית של הכיכר מתמהמה עם התרסיס האפור. אני מניח שכמו אותי, בימי קדם, גם את העבריין הזה המשטרה לא מחפשת. אולי בגלל זה מגיע להם.

 

בכל מקרה, אני עדיין לא החלטתי אם זה משעשע אותי או לא. כך או כך אני מגלה שרוב הילדים משעממים אותי (ובהכללה - רוב בני האדם משעממים אותי).

 

כיכר השוטר, רח בוגרשוב, ת"א

 

(צולם בלילה, במצלמת טלפון, בלי פלאש, בעוד הצלם שיכור משהו. תעשו לי טובה, נו! גם עכשיו אני שיכור משהו)

 

נכתב על ידי טרף קל , 26/7/2007 00:49  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טרף קל ב-26/7/2007 16:27
 



על חורבן הבית, "אפוקליפסה עכשיו" בגירסה הבורגנות המקומית


תזרום, היא אמרה לי,תזרום

ואני לא יודע, ליבנה או אלון

תזרום כל עוד אתה יכול

אני לא בנוי לארון כחול

 

עד היום די מוזר

לא הבנתי דבר

הם כולם אטומים או אני מנוכר?

וזה שוב מתרחש בין שדירות רהיטים

צל נופל מפינת הברזים

היא אומרת תזרום, זה מתאים לסלון

 

מותר לעסוק בעיצוב

זכותי להיות מכל זה עצוב

מוטב לבחור גוף תאורה

מוטב מאשר לאבד אותה.

 

עד היום די מוזר...

וכו'.

 

Saigon

Shit!

I’m still only in Saigon

 

ספות.

שיט!

אני עדיין רק בספות.

 

רק כמה צעדים קצרים מהכניסה, במעלה המדרגות הנעות והעצבות הנוראית שהמקום הזה משרה עלי מתחילה לתפוס לי את החזה מבפנים. מה שביקור אחד באיקאה עושה לי לא עושים עשרה ימי זיכרון ושואה גב אל גב. שלמה ארצי לכל הרוחות. אני לא סובל את שלמה ארצי. ולמרות שזה קורה לי בכל פעם מחדש, כשהיא שואלת מתי אפשר לקפוץ לשם, לקחת כמה דברים, אני שוכח לגמרי מה זה עושה לי, ואפילו קצת מצפה לזה, ורק בחניון נזכר כמה שאני שונא את כל העולם ואת עצמי במיוחד כשאני שם בפנים. בבטן המפלצת השוודית.

 

“When I was here I wanted to be there. When I was there, all I could think of was getting back into the jungle”

 

בניגוד לשמחת החיים (נטולת החיים, יש לציין), שמשתקפת מהקטלוג של איקאה, בניגוד לנקיון השוודי המעוצב באור הארופאי הקריר, הביקור בסניף אמיתי מציב אותי בשורה אחת עם העם שבתוכו אני חי ועם עצמי, שבתוכי אני חי. הסניף שם אותי באותה התמונה עם כל הכיעור והריקנות שאליהם אני מתנכר, והופך אותי לחלק מושלם מכל זה.

ואכן, למתבונן מהצד אני עוד אחד כזה. עוד מישהו שיקנה או לא יקנה רהיט, וישב אח"כ בבית וירכיב אותו, וישב עליו, או ישן עליו, או ישים בו חפצים, ויהפוך אותו לחלק מחייו לפרק זמן כזה או אחר. ואיפשהו באיזור גופי התאורה אני מרגיש צורך לרדת על הברכיים ולהתחנן שיתנו לי לצאת. שיראו לי את הדרך החוצה. שלא יכריחו אותי לשבת בסירה הזו שלוקחת אותי דרך כלי מיטה, מטבח ווילונות, אל הקופות, אל ההורים האבודים עם מגשי הנקניקיות בחמישה שקלים, מנסים לתמרן בין עגלות לעמדות אריזה לשירות לקוחות לחנות המזון השוודי.

סוג של קלאב שוודי בטורקיה.

קפיצה קטנה לחו"ל בנתניה.

 

אין לזה מילה אחרת מלבד עצבות.

ביקור באיקאה עושה אותי עצוב.

השיוט האיטי בעיוורון, בעקבות שביל הנחש המסומן על הריצפה, מהספות לחדרי המגורים, למיטות, לריהוט הסלון והארונות, עם כל החיילים העיוורים האחרים בעדר המסונוור הזה עושה אותי עצוב. ועם כל פיתול העצבות הזו מחמירה, כמו הנהר באפוקליפסה עכשיו, שלוקח את כל גיבורי הסרט, פיתול אחרי פיתול אל המוות שלהם עצמם.

השביל הזה שלא מאפשר בריחה, שיש בו קיצורי דרך, אבל אין דרך מוחלטת להמלט ממנו.

אין דרך להגיע למיטות בלי לעבור דרך הספות. אין דרך להגיע לשולחנות העבודה בלי לעבור דרך שידות הטלוויזיה. אין דרך להגיע לכלי המטבח בלי לעבור דרך כלי המיטה. אי אפשר להגיע לכלי המיטה בלי לעבור דרך הוילונות. אין דרך לשתות קפה במסעדה שבמרכז היקום, בלי לעבור דרך מחלקת הילדים.

 

“I was going to the worst place in the world, and I didn't even know it yet. Weeks away and hundreds of miles up a river that snaked through the war like a main circuit cable and plugged straight into Kurtz.”

 

בכל עצירה שבה היא הולכת לבחון איזו קערה או מנורה, אני עוצר ועומד בשקט, כמו סלע בנהר, ונותן לאנשים אחרים לזרום סביבי. אני עומד בשקט ומקשיב לשברי שיחות של קונים אחרים. מתלבטים. מתחבטים. מודדים. רושמים. בוחרים שידה או מתקן לדיסקים, ואוספים כף נעליים כדרך אגב, ואיזה סט סירים קטן, וקוצץ שום וצנצנת וחבילת מספריים צבעוניים לילדים. אהה, הילדים.

 

"הביאו את הילדים" כתוב באתר המקומי של איקאה, כצאן לאריזות השטוחות. הילדים האלה שלא מטפסים על עצים אלא דוחפים עגלות קטנות, וזכרונות הילדות שלהם מורכבים מכוכבי ערוץ הילדים, מקריאים סיפורים מתחת למדרגות הנעות בעזריאלי. הילדים האלה, שדוחפים את עגלות חינוך הצרכנות הקטנות האלה איתם, ומסתובבים באותו שביל, בדיוק כמוני. אני לא מבין את האנשים שבוחרים, סתם מתוך סקרנות, לצאת למסע הזה בין גופי תאורה וספות ומטבחים. בוחרים כיסאות וציפות וסיר וצנצנת. כל העיסוק הזה בארעי הבלתי ארעי שמספקים הרהיטים עושה לי בחילה. הרבה לפני שדירת המראות אני מסתכל עליהם ורואה את החיים שלי, וזה עושה לי רע.

 

בכל פעם מחדש אני מנסה להבין למה זה קורה לי דווקא שם, ובכל פעם אני מבין מחדש שאיקאה גורמת לי לחשוב על סוף החיים. לא ברמה האפוקליפטית. לא ברמה של מטאור משמיד עולמות שעומד להתרסק עלינו או הפצצה האיראנית. לא.

איקאה גורמת לי לחשוב על סוף החיים ברמה הכי קטנה והכי אינטימית.  סוף החיים שלי. האישיים, הקטנים, הפרטיים. איקאה מרגישה לי כמו המוות המתקרב שלי. אולי בגלל שהרכישות באיקאה הן של פריטים לא מתכלים (כביכול). לא ארעיים. הרכישה באיקיאה היא רכישה של משקולת. של כיסא גלגלים.

וגרוע מתחושת המוות, איקאה מרגישה לי כמו המתנה אפתית ושקטה למוות.

 

כמו הזיקנה העזובה וחסרת השאיפות, לבד בבית אבות, מול שעון מתקתק. וכל פיתול בשביל הנחש הזה מביא אותי קרוב יותר אל הסוף האישי שלי. אל עוד בורג ברהיט מודולרי שיהפוך בסופו של דבר, עם קצת מזל לחלק ממדורת ההלוויה שלי, או לארון שלי, או סתם לשידה שבה אניח את צוואתי. איקאה מרגישה לי כמו הבינוניות בשיאה (אם יש דבר כזה). הבחירה המודעת שזה מספיק. שאין יותר מזה. שאין אחרי זה לאן לשאוף. וגרוע מכל, איקאה גורמת לי לראות את כל הדברים האלה בעצמי.

את הבינוניות.

את חוסר המעש.

חוסר הטעם.

את חוסר היחוד והצבע.

ומה ישאר לי לעשות אחרי שאגמור עם הצורך בספה וארון ושולחן עבודה?

מה יקרה אם חס וחלילה הארון הזה יענה על כל צרכי עד סוף ימי?

מה יקרה אם לעולם לא אזדקק לעוד שולחן עבודה?

מה יקרה אם הברז הזה הוא הברז האחרון שאי פעם אזדקק לו?

 

“I watched a snail crawl along the edge of a straight razor.

That's my dream.

That's my nightmare.

Crawling, slithering, along the edge of a straight razor, and surviving.”

 

וגרוע מכך, מה יקרה אם זה לא יספיק.

מה יקרה אם אצטרך לחזור לכאן שוב? מה יקרה אם ישברו מספיק כוסות בשביל להצדיק חזרה לכאן להשלמת הסט? מה יקרה אם אצטרך עוד קערית קורנפלקס? או מתלה נוסף לעוד סירים? מה קורה מעבר לזה?

מה קורה לווילארד אחרי שהוא גומר עם קורץ?

האם כאן מתחילים החיים? או נגמרים?

“The horror. The horror…”

 

נכתב על ידי טרף קל , 24/7/2007 15:26  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של טרף קל ב-1/8/2007 15:08
 



לדף הבא
דפים:  

71,683
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , משוגעים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לטרף קל אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על טרף קל ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)