לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

על אקזיסטנציאליזם ובתי שימוש


הגות ורוח במוח חולה - תענוג לכל מעיינת וקורא

Avatarכינוי: 

בן: 31

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לעת גשם


אין בי עוד מילים גדולות

אין בי עוד תשובות לכל השאלות

אין לי עוד מלחמות ומהפכות

שבוערות בי כמו שריפה גדולה

 

אין בי עוד פסנתרים וכינורות

ואין בי במה

אין בי ילדות בצבעים דהויים

אין בי רעש שלא נותן להירדם

 

כל שנשאר בי הוא קצת שקט

קצת חושך ששאלתי מהלילה

וקצת אהבה שמתפרצת לעת גשם

בחורף קר בקצה רחוב

כשהשפתיים שלי נוגעות לאט בשלך

נכתב על ידי , 28/11/2014 14:47   בקטגוריות אבסורד, אהבה, אידיאליזם, אמונה, חורף, לילה, קיום, שירה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



להציל את טוראי ראיין


פתאום נזכרתי בפעם הזו שראינו ביחד את 'להציל את טוראי ראיין'. ישבנו בסלון שלך, ואתה ישבת והזדעזעת בסצינה הראשונה, כשהמקלעים הגרמניים ריססו את האמריקאים עוד לפני שהספיקו לרדת מהספינה. אתה ישבת עם הידיים על הפה ודמעות עמדו לך בעיניים, בזמן שכל מה שרץ לי בראש היה איך אפשר להגיע לשם בצורה יותר טקטית. ורק המים הלכו ונצבעו ביותר ויותר דם.

זה מה שיש לעולם שלנו להציע.; מלחמות קטנות וגדולות ששורפות את הדלק שמניע את החיים שלנו. אפשר להיות זה שיושב ומזדעזע, ואפשר להיות זה שהולך ונלחם ונהרג. האמת היא שזה לא כל-כך משנה. כולנו חיים על אותה הרולטה. כולנו אותה המלחמה.

מאוחר יותר הכנת חביתה. תיבלת אותה יותר מדי, כרגיל, ואני הסתכלתי עליה ושנאתי אותך. תמיד שנאתי אותך. תמיד היית גס והמוני, ותמיד חשבת רק על עצמך. אכלתי אותה ונרדמתי.

כשהתעוררתי איתמר כבר היה אצלך. אם יש מישהו ששנאתי יותר ממך זה אותו. אתה אולי גס והמוני, אבל הוא עדין ובכיין, וזה הרבה יותר נורא. הסתכלתי על שניכם בתיעוב, מכינים משהו במטבח, ופתאום קצת ריחמתי עליכם. ריחמתי על הזוגיות העלובה שלכם, על הפשרה הזאת שבטח מכרסמת לך בלב כל לילה לפני שאתה הולך לישון, התחושה הארורה הזו שאתה בכלל איש העולם הגדול, שנועדת לגדולות, ובינתיים אתה תקוע פה בקיבוץ עם החבר ההומו שלך. אני נשבע שרציתי לרגע לקום ולחבק אותך באותו רגע, ולהגיד לך שהכל בסדר, שיהיה בסדר, שמשהו גדול מחכה לך ממש מעבר לפינה. אבל הרגע עבר, ופתאום שנאתי אתכם אפילו יותר.

בלילה יצאנו לגן המשחקים, לחגוג יום-הולדת לרוני. הגענו לשם ראשונים ונשכבנו על המגלשה לחכות לבנות. אתה ואיתמר דיברתם, והעיניים שלי ננעלו על הכוכבים בשמיים. פתאום הרגשתי קטן כל-כך בתוך הדבר הגדול הזה, ורציתי להירדם ולא לקום. רציתי להפוך לכוכב, לרחף בחלל בלי כיוון ובלי מטרה, לצפות על הכל מלמעלה. להיבלע בין כל הכוכבים, להיראות לרגע ולהיעלם לרגע. זה כל מה שרציתי להיות.

כשהבנות הגיעו, הוודקה התחילה להישפך לתוך הגרונות וכולנו נהיינו שמחים יותר. כמה כיף לשטוף את המוח בכימיקלים ולשכוח מהצבא ומהבית, וכמה כיף לשכוח אותך. אתה היית מולי והסחרחורת טשטשה לי אותך. לא שנאתי אותך יותר ולא אהבתי אותך יותר. הייתי רק אני בעולם כולו.

 "מי בא לפרוץ לבריכה?" אני שומע את הקול המוכר שלך, והולך אחריך כמו ילד שהולך אחרי אבא. אתה עוזר לי לטפס מעל הגדר, ושנינו עומדים שיכורים מול המים השקטים. המקום הזה, שביום שורץ ילדים שמתרוצצים כמו חיידקים, כל-כך שקט בלילה. מפחיד.

אתה מתפשט וקופץ למים. אני מסתכל על הגוף שלך, וכל מה שבא לי זה להיות קרוב אליך. אני מוריד את הבגדים, וקופץ אחריך. אנחנו מסתכלים אחד על השני ומחייכים. אנחנו מתקרבים כמו מגנטים, ואז אתה משפריץ עליי. שנינו צוחקים. כמה קל לצחוק. היינו אמורים להיות אחרים עכשיו. היינו אמורים להיות זוג, ואני לא מסוגל לראות אותך יותר, לא מסוגל להיות בחברתך ולא מסוגל להתרחק ממך. אני זקוק לך כמו אוויר מורעל לנשימה. אתה קורע לי את הנפש, וזה עושה לי כל-כך טוב. הלוואי שנישאר כך עירומים, לנצח, מתקרבים ומתרחקים כמו מגנט מקולקל, שהפלוס והמינוס שלו מעורבבים זה בזה בלי קו גבול, שנמשך ונדחה בו-זמנית.

 "מיצינו?" אתה שואל, ואני מהנהן מתוך שכרות. אני יוצא מהמים ומתלבש מהר. פתאום אני מרגיש חשוף. אתה יוצא לאט, מתנגב, לוקח את הזמן. עוד לפני שהתחלת להתלבש, כבר טיפסתי על הגדר.

 "לאן אתה רץ?"

 "לא בא לי שיתפסו אותנו." אני עונה וקופץ החוצה.

חזרנו אל הבנות, והן נשארו שיכורות. שום-דבר לא השתנה בעולם שבחוץ. פתאום המבט של איתמר נתפס לי בעיניים, והוא הסתכל עליי כמו ילדה בכיינית שהרביצו לה. זה עשה לי בחילה. הקאתי.

 כשהלילה נגמר שכבתי על הגב והסתכלתי איך הכוכבים נבלעים לאט באור שעולה מהמזרח. רציתי גם אני להיעלם כך אל תוך האור. רציתי להיות שם, בסצינה הזו מ'להציל את טוראי ראיין', להיות חייל אלמוני, בלי שם, שנקצר במכונת הריגה אוטומטית, ונופל אל תוך הים האדום, שוקע כמו אבן. כי אם לומר את האמת, אנחנו לא יותר מסצינה זולה של סרט דל-תקציב, שאף-אחד אף-פעם לא ילך לראות. אנחנו רק ניצבים בסרט מלחמה, דמויות עלובות שמנסות בכוח למצוא תסריטאי מוצלח.

נכתב על ידי , 10/5/2014 11:41   בקטגוריות אבסורד, אהבה, אנושות, בדידות, המאה העשרים, התאבדות, זיכרון, לילה, מלחמה, קיום  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיר אהבה


ומי כמוך יודע

ילד פרוע

שיש דברים שלא יכתבו לעולם

 

כמו סצינה מסרט ישן שראית

שהלך ודהה וכמעט נעלם

 

ומי עוד ידע

חוץ ממך וממני

איך הרגשת בדיוק באותה השנייה

כשהכל התחבר

כמו חומר ורוח

לרגש בלי שם

לתחושה מוזרה

 

ומי כמוך יודע

ילד פרוע

שיש דברים שלא יכתבו לעולם

 

כמו הלילה ההוא בגינה המפורקת

כשאני ואתה על אותו הספסל

 

ומי עוד ידע

חוץ ממך והעראק

איך הכל הסתחרר ואיבד אחיזה

כשהכל התפרק

כמו ארץ ברוח

כמו בית נטוש

אדמה עזובה

 

ומי כמוך יודע

ילד פרוע

שיש דברים שלא יכתבו לעולם

 

כמו מה שנחנק לי עכשיו בגרון

אותה הרגשה שאין לה מוצא

 

ומי עוד ידע

חוץ ממי שיודע

שיש עוד דברים שרציתי לומר

לחרוז את הכל

לאיזה ספר שכוח

למשהו כתוב

לשיר אהבה

נכתב על ידי , 23/1/2014 18:39   בקטגוריות אבסורד, אהבה, אלוהים, בדידות, זיכרון, יצירה, לילה, קיום, שירה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לעומר ש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על עומר ש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)