לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

11/2004

התחרות שהסעירה את המדינה



בשנת 1956 ערך עיתון "דבר השבוע" תחרות שהיתה לשיחת היום בכל בית תחרות שעוררה שאיפות בלב כל אישה ואם בישראל. היו אלו ימים של ערכים מקודשים ימים שבהם האישה היתה הכוהנת הגדולה של מקדשה הרי הוא ביתה. היו אלו ימים שבהם לא היתה בושה לומר "אני עקרת בית". היו אלו ימים שבהם מכונת תפירה היתה פרס שהיה שווה להתאמץ בשבילו אבל מעל לכל, שאיפתן של נשים רבות היתה לזכות בתואר הנכסף: עקרת בית למופת.


אלו ההוראות כלשונן:


"כל אישה החושבת את עצמה לעקרת בית טובה, וכן כל אדם או מוסד המכירים אישה המצטיינת כעבודתה כעקרת בית מתבקשים בזה להציע מועמדות לתחרות "עקרת הבית 1956".


הזוכות בתחרות תקבלנה פרסים יקרים, כגון: מכונת כביסה (נקסון), מכונת תפירה (אוניברסל), רדיו (בן גל), כיריים של גאז (אמישראגז), מקרר ספיגה חשמלי (אמקור), מערכת סירי 'פלאלום', אספקת מוצרי 'שמן' ופרסים רבים אחרים."



עוד יותר מרתק מהשאלון הם מכתבי הקוראים הנלווים. לדוגמא:


עיקר חובתה של אם


לדעתי, תפקיד נכבד מאד הוא להיות עקרת בית. רבות הן לאין-ספור חובותיה. אך החשובה בהן היא חינוך הילדים, הנתון בעיקר בידי האם. על האם לאהוב תפקיד זה ולהתמסר לו בכל ליבה, והתוצאות הטובות לא תאחרנה לבוא.


זו השנה העשירית שבתי מבקרת בבית הספר. במשך כל אותן שנים לא קרה אף פעם שהיא תאחר לבית הספר או תאחר לשוב הביתה. חשוב שהילד בשובו מבית הספר ימצא דלת פתוחה, ארוחה מוכנה ואת האם המחכה לקבלו ולשמוע מפיו על הנעשה אצלו במשך כל אותן שעות בהן היה נעדר מהבית. וכך אני נוהגת כל השנים והנני מאושרת מן התוצאות הנפלאות. ילדי תלמידים מצטיינים וחברים מצויינים גם להורים. בתי לומדת בתיכון בסטיפנדיה. החל מגיל 13 היא משתכרת על ידי שיעורים שהיא נותנת, לכל הוצאותיה ספרי לימוד, ספרי עזר ולהצגות תיאטרון. אינני זוקפת את הצלחתם בלימודים אך ורק על חשבוני, אך רב חלקי בה. תמיד התעניינתי ועזרתי לילדי ודאגתי לשקט נפשי ולסדר בבית.


ילדי אינם מתעכבים בדרך הביתה מבית הספר, היות שיודעים הם שבבית מחכה להם האם, ולה אוזן קשבת, איתה אפשר להתחלק בחוויות, הצלחות ולבטים שבחברה ובכיתה.


הנני מכבדת את האם העוזרת בפרנסת הבית, אך לדעתי, באם זה לא הכרח כלכלי אסור לה לעשות זאת, כי למעשה זה על חשבון הילדים הזקוקים כל כך לחמימות ואהבת אם. בהעדרותה מן הבית אין באפשרותה להעניק למשפחתה רבות.


לא תמיד, אמנם, יכולה האישה להסתפק רק בתפקידה בבית. רבות האפשרויות בפעילות חברתית. בערבים אפשר לבקר בהרצאות, להשתתף בפעולות בארגוני נשים ולמצוא סיפוק חברתי. אבל בעיקר חובת האם היא לחנך בנים נאמנים לעם, להורים ולמורים, ומתפקידה לשקוד על כך.


עד כאן מהעיתון של 1956. אתן לכם להפנים את האווירה של פעם וזאת עוד לפני שאציג בפניכם את השאלון עצמו.

נכתב על ידי , 17/11/2004 18:02  
90 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-26/11/2004 18:13




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)