לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

1/2005

חברוּת


פעם היתה לי חברה. אחת. היא היתה כל עולמי. שרתנו יחד באותו בסיס והיא היתה החברה הכי טובה שלי. אל תשאלו אותי במה זה התבטא מצידה כי אני ממש לא זוכרת. אוכל רק לספר שמבחינתי זה אומר שהייתי מוכנה לעשות בשבילה הכל. הערצתי אותה. פשוט כך. היא השתחררה מהצבא שנה לפני והחלה ללמוד. גרה עם שותפה ללימודים והן הפכו חברות הכי טובות. גלגל שלישי זה לא תענוג אבל אני התחברתי גם עם השותפה שלה. לאחר הלימודים המשיך הקשר המשולש ואני הייתי הצלע החלשה. למרות זאת, המשכתי לתת את הנשמה. היא נסעה לחו"ל. אני נכנסתי להריון וגם השותפה. התקרבנו עוד. ילדנו בהפרש של חודשיים. ואז חזרה חברתנו ושוב מצאתי את עצמי קצת נדחקת. למרות זאת, הייתי לצידה בתקופות קשות יום ולילה אם היה צורך, בנאמנות אין קץ. יום אחד (אני מקצרת), לפני 12 שנה בערך, לאחר חברות של 15 שנה, היא הודיעה לי בשיחת טלפון שהיא לא יכולה יותר להיות חברה שלי. זהו. בלי שום הסבר. לא הבנתי ולא עיכלתי. הרגשתי כאילו ברק היכה בי. חרב עלי עולמי. ממש הרגשתי כאילו ננטשתי על ידי אהוב. השותפה היתה אמפטית אך לא היתה מוכנה לתת שום אינפורמציה. התסכול שלי היה קשה מנשוא. מה הדבר הנוראי שעשיתי שגרם לכך שהיא תנתק איתי כל קשר וזאת אחרי כל מה שעשיתי בשבילה לאורך כל הדרך??? איזה פשע ביצעתי? זו היתה השאלה שהטרידה את מנוחתי.

בלי להגזים אני יכולה לומר שזה היה אחד האירועים הטראומטיים של חיי. תחושה קשה של נטישה, חוסר הערכה, בזבוז של אהבה ונתינה על מושא לא ראוי ועוד כהנה וכהנה תחושות. (תוך כדי כתיבה הבנתי שבינתיים חוויתי את אותן תחושות שוב). אירוע זה היה אחד הקטליזטורים להתחיל טיפול פסיכולוגי. במהלך הטיפול הבנתי על עצמי כמה דברים חשובים. למשל, שאהבה יכולה להיות דבר חונק ומעיק מכיוון שהיא באה אז ממקום של חולשה וחיפשתי להתמלא דרכה. התובנות שלמדתי על החוויה הזאת הקפיצו אותי הרבה כיתות. כדברי המשורר מה שלא הורג אותך, מחשל אותך כך גם אני התחשלתי ולמדתי פרק חשוב ביחסי אנוש.

עברו שנים. הקשר עם השותפה הלך והתהדק. זוהי א. חברתי הנפלאה, עליה כתבתי לא פעם. החברות שלנו רק מתחזקת במשך השנים. היא נשארה בקשר עם החברה שלי אבל הקשר נחלש עם השנים.

כמה שנים אחרי השיחה ההיא, היא התקשרה אלי וביקשה להיפגש. היתה בעיצומה של סדנא שבה צריכים לסגור דברים. היא רצתה להתנצל בפני ואני אמרתי לה רק מילה אחת תודה. כי בזכות זה שהיא נטשה אותי, מצאתי את עצמי ואת ערכי. מאז יש לי יותר מחברה אחת. אין אף אחת שהיא כל עולמי. שתיים מחברותי הולכות איתי בערך 20 שנה והן אהובות ומיוחדות לי במיוחד (כן- את).

אנחנו בקשר מדי פעם מתראים לפעמים באירועים, טלפונים לפעמים אם צריך משהו. לאחרונה היא נפרדה מבעלה ויצא לנו לדבר כמה פעמים שיחות שהן עמוקות יותר. יש כבר תשתית. זה קל מאד. אבל היום נסגר המעגל. היא הודתה לי על דברים שאמרתי לה בשבת. אמרה שעזרתי לה מאד. אולי ניפגש? הציעה ואני עניתי תשובה לא מחייבת, כפי שאני עושה במקרים בהם אני רוצה להיות מנומסת ולא מתחייבת את רוצה? שאלה, ואז שאלתי אני: את מציעה לי חברות? כן, היא אמרה. אני מציעה לך חברות.

לא, כי את הצעת לי אי-חברות אז מן הראוי שתציעי לי חברות.

אני מציעה לך. את רוצה?

אני אחשוב על זה..אמרתי

 

לחיים יש חיים משל עצמם, בחיי.

נכתב על ידי , 25/1/2005 00:54  
61 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ZU ב-29/1/2005 21:14




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)