לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

1/2004

שאלה של מזל



 


בהשראת הכתבה במוסף של המדינה, נשאלת השאלה: האם ישנם אנשים שהינם חסרי מזל באופן עקבי ושיטתי והאם ישנם ברי מזל כנ"ל. השאלה המתבקשת היא מה זה בכלל מזל אך על שאלה זו נמנע מחבר הרב-מכר לענות ודווקא זה מעניין. כי יש הרואים בזכייה בפיס מזל, למרות שידוע שהרבה אנשים נחרבו להם החיים אחרי שזכו בפיס. אבל, כידוע, מזל מתחבר לרוב הדעות עם כסף. אם ננטרל לרגע את מרכיב העושר, די ברור שיש מליון דברים אחרים שאנחנו צריכים להודות עליהם, וזה מזכיר לי את שיחתי הדו שנתית עם י' חבר ילדות שמתקשר אלי בנאמנות לפני ראש השנה ופסח. בשיחתנו האחרונה ביקש שאדרג את אושרי מ 1-10.  הסתפקתי ב- 7 ומיד הקפצתי את השאלה חזרה לצד שלו. בלי להסס לשנייה אמר: 9!. וואוו! אמרתי לו בימים טרופים אלה זה נאה ביותר! על כך השיב בסדרת שאלות: האם את בריאה? (כן). האם משפחתך הקרובה בריאה? (כן + טפו טפו טפו). האם יש לך בית לגור בו ?(כן). האם יש לך כסף לאוכל? (כן). אז קודם כל מצבך טוב מרוב אוכלסיית העולם  וגם את 9. כל היתר זה מותרות.


בהרמת כוסית מסורתית לכבוד השנה החדשה פתחתי את השיחה לדיון. חלק אמרו ואללה, וחלק אמרו שזה לא מספיק שהם רוצים שיהיה גם מעניין, שיהיה גם כיףלא מסתפקים במינימום ההכרחי. גם אני רוצה יותר אבל שמחתי שמישהו הסב את תשומת לבי לאבני היסוד לדברים, שכאשר הכל בסדר איתם, נשמטים לנו מהפריים. כי הנטייה הטבעית שלי היא תמיד לרצות יותר. זאת תכונה שגם מביאה אותי לדברים. אני עירנית. האנטנות שלי פתוחות לתשדורות וזה מקשר אותי לנושא שבו התחלתי (במקרה שחשבתם שגלשתי לבלי שוב). בכתבה מסופר שישנם 4 עקרונות כדי להביא את המזל לחייך:




  1. הגדל את הזדמנויותיך



  2. הקשב לתחושות הבטן שלך



  3. צפה מזל טוב



  4. הפוך את המזל הרע למזל טוב.


הבה נרחיב:


עיקרון מספר 1 מדבר על פעילות אקטיבית שבו אתה לא סתם יושב בבית ומחכה לטלפון שיגאל אותך מכל צרותיך אלא שאתה יוצא החוצה, נפגש עם אנשים, עושה נטוורקינג, מקשיב וקולט. זה דורש יצירתיות מסויימת, לדעתי, שאינה נחלת הכלל, אבל יש לי חבר כזה: כל רעיון שהוא שומע מיד הופך אצלו לסטארט אפ. הראש שלו כל הזמן עובד על קומבינות ושת"פים. לא לכולם יש את זה.


עיקרון מספר 2 מדבר אלי מאד. אינטואיציה. לקח לי זמן אבל למדתי שאם זה מרגיש לי נכון בבטן, אני הולכת על זה ועד היום זה עובד.

עיקרון מספר 3 מדבר על ההתכוונות שעליו דובר בפוסט קודם. אם תחשוב חיובי, תשאף לחיובי, סיכויים יותר גדולים שזה יקרה. לאמא שלי, למשל, זה לא יקרה...היא רואה קוץ בשדה של פרחים. הראייה שלה מעוותת. היא תמיד רואה פגמים ובאופן פלאי, תמיד הכל לא מסתדר לה.בעוד לאנשים בעלי אופטימיות חסרת תקנה כמו שלי קורים דברים מדליקים. דווקא בעניין הזה של הנבואה המגשימה את עצמה היה לי ניסיון הפוך אצל רופא השיניים (שזו החרדה הנוראית שלי) בגלל שאני כל כך פוחדת וצריכה לקחת תרופות הרגעה לפני יוצא שדווקא לי יש שורשים ארוכים מהממוצע ב 30%!!! ודווקא לי בטיפול שורש בשבוע שעבר נהיתה בצקת שגרמה לכך שהסנטר שלי רדום חלקית כבר שבוע!!! הנה לכם.


עיקרון מספר 4 הוא הכי בעייתי אבל אני בכל זאת מתחברת אליו בתור מי שמחפשת את החיוב בכל דבר או לחילופין את השיעור שעלי ללמוד. כל בעייה ניתן לראות כהזדמנות ובגישה כזאת, החיים הופכים לים של הזדמנויות  במקום יש של בעיות וזה  כבר מזל גדול!


בתיאום מופלא גם ארז התייחס לאותו ענייו בדיוק.


נכתב על ידי , 3/1/2004 15:08  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-7/5/2005 10:55




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)