לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

1/2004

תהליכים



 



נושא הזיכרון וגם דיאלוג עם נונה גרמו לי לחשוב הרבה על תהליכים.


אני אוהבת להסתכל על עצמי מהצד לפעמים ולראות את הדרך שאני עושה. מי שהכיר אותי לפני שנים לא היה מזהה אותי היום. לא עשיתי מתיחת פנים ולא עליתי (או ירדתי ) 20 ק"ג אבל מבחינה אישיותית אני בן-אדם אחר. האינטליגנציה הרגשית שלי התפתחה פלאים. למדתי להכיר את ערכי ואת כוחי.


אף פעם לא הייתי פרח קיר. הגעתי לארץ (מלונדון) בכיתה ג'. גרנו בשכונה קטנה בעלת אופי של קיבוץ. השתלבתי מהר מאד למרות שלא ידעתי עברית. עד כדי כך שבכיתה ד' מלכת הכיתה עשתה עלי חרם כי איימתי על מעמדה. עם הבנים תמיד הלך לי הרבה יותר מאשר עם הבנות ורק בדיעבד אני יודעת שלמזלי הרע, נפלתי על קבוצה של בנות שלא התאימה לי. אני הייתי הרוח החיה , המארגנת, הסוחפת וזה הבליט את הפלגמטיות שלהן. אבל אין דבר יותר חזק אצל עולה חדש מהצורך להשתלב להיות חלק. אני הייתי מוכנה לבטל את עצמי כדי להיות חלק מהחבורה הרדודה הזאת וכך עשיתי. וילדים, כמו ילדים, מריחים חולשה ממרחקים וניצלו את חולשתי. רק בגלל שהבנים אהבו אותי לא דוכאתי לגמרי.. אבל הביטחון העצמי שלי היה ברצפה. כל פעם שמישהו הציע לי חברות, התאהבתי בו כאות תודה לא העזתי להתקרב לאלה שבאמת מצאו חן בעיני כי היה לי ברור שאין לי צ'אנס (ומה הופתעתי בכמה פגישות מקריות בתור מבוגרים לגלות שבסתר ליבם רצו אותי אך חששו להתקרב אלי.)אבל תמיד היה לי חבר ותמיד זה הפתיע אותי. כשאמא שלי היתה אומרת לי על זאת וזאת שהיא מקנאה בי לא הבנתי על מה מישהו עשוי לקנא.


רק בצבא התחלתי להבין שיש פער בין מה שאני רואה למה שאחרים רואים. במסגרת קורס שעשיתי, היתה לנו דינאמיקה קבוצתית. מישהי אמרה לי שאני מתנשאת ושקשה להתקרב אלי! הסתכלתי עליה בתדהמה ולא האמנתי. מיד פרצתי בבכי רק מהמחשבה שמישהו חושב שאני לא נחמדה. לא הבנתי איך מישהו יכול לפרש חוסר בטחון כהתנשאות. זאת היתה נקודת מפנה חשובה אבל לא כל כך ידעתי מה לעשות עם האינפורמציה הזאת. כן הבנתי בשלב זה שאני מושכת בעיני הבנים ומפחידה קצת בגלל זה את הבנות אבל לא עשיתי כלום בעניין. בצבא פגשתי את זה שנשארתי איתו עד היום. בו לא התאהבתי כאות תודה בו התאהבתי מעל הראש כנגד כל מה שדמיינתי ש "מתאים לי". משהו אינטואיטיבי לגמרי, שלמרות חוסר הביטחון שלי, הקוסמוס לא איפשר להתפספסכשהוא אמר לי, אי שם בין חולות סיני, ואני בת 21 בלבד "אני תמיד אעשה הכל כדי שיהיה לך טוב" משהו בתוכי ידע שכך זה יהיה. לא טעיתי. מאז עברו 24 שנים והוא עומד בדברו!


הדרך המשותפת שעברנו עזרה לי לצמוח ולהאמין בעצמי וביכולותי. התקבלתי ללימודים שרציתי ומאז כל הדברים שקרו יכלו רק לחזק את הביטחון הזה.


אני מרגישה שבחיי הבוגרים ניתנות לי הזדמנויות לעשות תיקונים. בעניין הגברים ה"שווים" כבר הבנתי את כוחי...


בעניין הבנות הפלגמטיות עקפתי אותן מזמן בסיבוב.וגם מצאתי כמה חברות שמתאימות לי.


ביום הולדתי ה- 40 עשיתי מסיבת ריקודים. מאז עברו בדיוק 5 שנים. ( בסוף החודש). היו שם למעלה מ- 100 איש שבאו לשמוח איתי וביקשו שאגיד כמה מלים. אמרתי להם להחזיק חזק כי עכשיו רק מתחילים. זאת היתה תחושתי והיא התגשמה. מאז אני נוסקת. היום אני יודעת בדיוק למה אני מסוגלת מרגישה שהשמיים הם הגבול מבחינת היכולות שלי. אני מבססת היטב את מעמדי המקצועי ונהנית מעשייה שהיא גם יצירתית וגם מגרה אינטלקטואלית.


בכל דבר שעשיתי, תמיד רציתי להשפיע, להתבלט. אולי זה תוצר של העולה החדשה ואולי לא כי אני רואה את אותן תכונות ממש אצל שניים מילדי.


אני נהנית להיות במקום שבו אני מבינה שאני יכולה להשיג כל דבר שאני רוצה.


אבל תהליכים לא ממש באים לסיומם. כי בתוך כל הביטחון הזה פתאום מגיעה גל שעדיין יש לו כוח להפיל אותי. מצד שני, אם לא הייתי פתוחה כל כך לעולם, לא היו קורים לי הדברים הנפלאים שקרו לי. אני מאמינה במה שקראתי באיזה מקום:


תרקוד כאילו אף אחד לא רואה אותך


תאהב כאילו אף פעם לא נפגעת.


כזאת אני.


תודה שהקשבתם.

נכתב על ידי , 10/1/2004 11:07  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-7/5/2005 14:13




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)