לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2004    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
29      

2/2004

לכתוב זה יותר מלחשוב



כך עניתי היום לסבסטיאן ופתאום הבנתי את משמעות המשפט הזה לגבי. כך קורה לפעמים, שאתה מבין את עצמך דרך אחרים וכמה זה יפה. במיוחד כשהצד השני כלל לא מודע וגם לא קשור לעניין, אלא מהווה רק קטליזטור לתהליך מחשבתי אוטונומי. כך קורה גם, שמשפט שאנחנו קוראים או שומעים יכול לקחת אותנו לכיוונים אחרים לגמרי.


לפני כמה שנים שמעתי הרצאה של מנהל בית הספר הלאומי לספרנות ומידענות של דנמרק. הוא אמר שבימינו, הדפוס הוא המקור של רוב המידע ועדיין מהווה חומת בטחון נגד איבוד מידע. מחשבות ושיחות בעל פה אינן מתועדות ולכן אין להם אורך חיים. מחשבות רודפות מחשבות ומחשבה חדשה דוחקת את קודמתה. לפעמים יש לי רעיון או השראה לפרוייקט ואם אני לא רושמת אותו אני בדרך-כלל שוכחת. לאנשים כמוני, בעלי חשיבה אסוציאטיבית, קשה לזכור מאיפה התחילו. החיים השוטפים לא מאפשרים לי להיות מספיק זמן בנחת עם עצמי כדי לפתח רעיון העולה במוחי. אבל הכתיבה נותנת חיים וגוף לכל רעיון שלי ולפעמים הדברים הכי טובים נולדים תוך כדי כתיבה. הכתיבה גם מחייבת אותי לחשוב עד הסוף. דעתי מוסחת בקלות. תוך כדי משפט אני יכולה לקפוץ לנושא אחר וכך גם בראשי - מחשבות חותכות מחשבות ומפריעות לי לסיים רעיון. כשאני כותבת וגם נקראת, אני מחוייבת להסביר עד הסוף וכך מחנכת, במובן מסויים, את המחשבות שלי וקוראת אותן לסדר. הנה דוגמא הזכרתי את המרצה הדני כדי לתת דוגמא למשהו אחר לגמרי אבל הוא השתרבב לי אחרת ובדיעבד, תורם רבות לנאמר וזה קרה תוך כדי. בעצם רציתי לספר איך משפט שהוא אמר פיתח אצלי מחשבה אבל עכשיו זה כבר נראה לי פחות רלוונטי.


בעצם הבנתי שהכתיבה עוזרת לי לחשוב עד הסוף.


ולסבסטיאן תודה



נכתב על ידי , 7/2/2004 16:44  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-17/2/2005 16:20




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)