לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2004    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

4/2004

לגעת באושר



אושר הוא דבר חמקמק. בכל פעם שאתה חושב שאתה מתקרב אליו, כמו פטה מורגנה הוא מתרחק.


לפעמים הוא נותן לך ללכוד אותו לרגע, להתרפק עליו, לגעת בו ואז הוא חומק מבין אצבעותיך ומתגרה ממרחק מזמן אותך לגעת בו שוב. וכך חוזר חלילה.


אנחנו רוצים להיות מאושרים אבל לא יודעים בדיוק איך. בדמיוננו אנחנו חשים אושר שכבר חווינו. יש לנו זיכרון צרוב של התחושה אבל הדרך לתחושה זו עוברת בכל פעם מסלול שונה. חזרה על אותה חוויה לאו דווקא מזמנת אותה מחדש.


חבר יקר שאל אותי בראש השנה כמה אני מאושרת בסולם מאחד עד עשר. אמרתי שבע. ואתה, שאלתי? תשע וחצי, הוא אמר. הופתעתי מאד ואז הוא פרט: ילדי בריאים, אני בריא, אשתי בריאה, יש לי פרנסה, גג מעל ראשי, מזון למשפחתי מצבי כבר הרבה מעל לממוצע. אני שמח בחלקי. דבריו הדהדו בראשי וגם העליתי אותם לדיון באותו ערב, כאשר באו חברים להרמת כוסית מסורתית לכבוד השנה החדשה. אבל מה עם מזון רוחני, נשאלתי? מה עם תוכן ועניין בחיים? אכן שאלות טובות. אנחנו הרי לא מסתפקים בבסיסי. אנחנו תמיד רוצים עוד וכאן מתחילה הבעיה: ניתן לדמות את האושר לרף בקפיצה לגובה. בכל פעם שאנחנו עוברים אותו מעלים אותו שלב. אנחנו חושבים שכאשר תתמלא משאלה זו או אחרת, נהיה מאושרים אבל ברגע שאנחנו שם, אוחזים בתחושה האופורית הזאת לזמן קצר, אנחנו מתרגלים אליה ומחפשים מטרות חדשות. אני זוכרת מאד בבירור את תחושת האושר כאשר עברתי לבית בו אני גרה. לפני כן גרנו בדירה קטנה וצפופה אבל אהבתי אותה נורא ורק המחשבה על מעבר עשתה לי בחילה. אז דחיתי ודחיתי עד שאזרתי את כוחות הנפש הדרושים לי לבצע שינוי כזה. אחרי המעבר והרחבה משמעותית של שטח המחייה, לא האמנתי כמה מרחב מחייה יכול להשפיע על תחושה ועל שקט נפשי. ממש הרגשתי שהגעתי אל המנוחה והנחלה. אבל התחושה הזאת לא נשארת החדש והמפליא הופך מהר מאד למובן מאליו. אמנם אני עדיין שמחה בחלקי ולא רוצה לזוז מכאן אבל הרבה אנשים נכנסים בשלב מסוים לאי שקט וכבר מחפשים בית יותר גדול, יותר יפה ואת האנלוגיה הזאת אפשר לעשות לגבי מכונית או כל דבר אחר. מה שיש לנו בדרך כלל לא גורם לנו אושר (נוציא ילדים מההנחה הזאת) אנחנו בדרך כלל חושבים על אושר במונחים של מה שאין לנו ולוּ היה לנו היה מביא את האושר הנכסף.


פעם אמר לי מפקד שלי בצבא שהחיים צריכים להיות בנויים מגבעות קטנות ולא מהר אחד גדול. כמו בהימלאיה אתה מטפס ומטפס ורואה את הסוף וכשאתה מגיע אתה רואה שיש לפניך פסגה חדשה.


אני חושבת שהאושר הוא לא מצב צבירה מתמשך. אני חושבת שהאושר הוא רגע. רגע כמו אתמול, שבו כל הפרטים של תמונה מתאחדים לכדי קומפוזיציה מושלמת והרמונית. רגע כמו שחוויתי לפני כמה שנים בעת חופשה בצפון קמתי משנת אחר הצהריים ושכבתי על ערסל מתחת לעץ פקאן. בתוך אוזני אוזניות עם מוסיקה שאני אוהבת, מעלי, העלים הירוקים הרעננים של עץ הפקאן והגוף שלי רגוע כל צרכיו מסופקים רגע מושלם שבו הרוח מתרוממת מתוך הגוף ומבצעת ריחוף קל. הלב מתרחב וחיוך מתפשט על השפתיים. ממש כמו התחושה שאחרי אורגזמה. אבל גם סקס לא מספק בדיוק את אותה התחושה בכל פעם מחדש.


מאז הייתי שוב באותו מקום ויצרתי לעצמי אותם תנאים בדיוק אבל לא הרגשתי אותו דבר.


החוכמה בחיים היא לנצור את אותם רגעים, לצרוב אותם כדי שאפשר יהיה לחזור אליהם ולהתחמם לאורם ובעיקר, לצרף אליהם עוד ועוד רגעים כדי ששק האושר שלנו יתמלא ויתפח.

נכתב על ידי , 28/4/2004 09:07  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של roy ב-9/5/2005 22:34




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)