לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2004    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

5/2004

פרקי סיני - חלק ג'



יש דברים שאני יודעת. פשוט יודעת בידיעה פנימית עמוקה בלתי ניתנת להסבר.


ידעתי שאני צריכה להיות דווקא כאן וידעתי שכשאקרא א הספר הזה דווקא כאן יקרו לי דברים.


היום קיבלתי הסבר מדהים למה שהרגשתי וכתבתי אתמול בקשר להשקטת המחשבות והסבר זה מתחבר גם למה שכתבתי על מושג ה “Being” . הסבר הספר למושג הוויה (Being) , הוא כמהות הפנימית האמיתית שלנו החיים בכללותם, החיים הנצחיים והנוכחים תמיד. הוויה אינה נתפשת על ידי הדעת. זוהי תחושה שניתן לחוש רק כשהראש שקט, כאשר תשומת הלב נמצאת כולה, במלוא עוצמתה, ברגע הזה.


האויב הגדול של תחושת הנוכחות הזאת הן המחשבות המתרוצצות לנו בראש ולא נותנות לנו מנוח ושקט. הרעש הבלתי פוסק מונע מאיתנו למצוא מרחב של שקט פנימי, שהוא חלק בלתי נפרד מההוויה.


הדעת (mind) משתלטת עלינו, במקום לשרת אותנו והעובדה היא שאנחנו לא מסוגלים להשתחרר מהמחשבות שלנו לא מכירים את כפתור הכיבוי. זוהי מחלה שאנחנו לא יודעים בכלל שאנחנו חולים בה כי אנחנו מזדהים באופן מוחלט עם מחשבותינו.


הרעש הזה מפריע לנו להתחבר עם הקול הפנימי שלנו. ניתן לדמות זאת לבית רב קומות בו אתה נמצא בקומה גבוהה. מישהו צועק לך מן המרתף אבל אתה לא שומע אותו כי בשאר הקומות של הבניין יש רעש. אבל אם רעש זה ייפסק, אם הבית יתרוקן, אז תוכל לשמוע את הקול מן המרתף וזהו הקול הפנימי שלך. הוא שם כל הזמן מנסה למשוך את תשומת ליבנו אבל אנחנו לא שומעים אותו. בגלל הרעש


היום התחברתי לקול הפנימי שלי. אמנם זו לא פעם ראשונה אבל בכל פעם שזה קורה לי, אני נתקפת בהתרגשות עצומה וחווה הצפה שמתבטאת בדמעות בלתי נשלטות. היום שכבתי על מיטת השיזוף מול הים והיה לי שקט בראש. פתאום שמעתי מסר מאד ברור שעלה מתוכי. לא משהו גרנדיוזי אלא מסוג המשפטים שהרבה פעמים אמרו לי אבל היום זה בא מעמקי נשמתי וידעתי שזה יגרום לדברים להשתחרר. הרגע הזה היה מלווה בתחושת אושר גדול והצפת הרגשות היתה כה עזה עד שלא יכולתי להכילה.


התגובה שלי היתה לרצות לכתוב מיד את מה שחוויתי ובכך, בעצם, לסכמו ולהפוך אותו לזמן עבר עוד לפני שהסתיים ואז שמעתי שוב את הקול הפנימי מבקש ממני להישאר ברגע. אז נשארתי.

נכתב על ידי , 15/5/2004 16:21  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-29/5/2004 19:20




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)