לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2004    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

8/2004

השטח האפור



נוריקו כתבה על הצורך שלה בהסבר הגיוני לכל דבר.


מהו ההגיון הזה? מהו הצורך הזה להבין? זהו צורך בשליטה. ההבנה מספקת את אשליית השליטה. אבל זה שטויות כי אין לנו באמת שליטה על החיים שלנו. אולי פה ושם בדברים קטנים אבל לא במקרו.


הצורך בשליטה מקורו בפחד ופחד הוא האויב הגדול ביותר שלנו. לכן ויתור על הצורך להיות בשליטה משחרר אותנו מהפחד. אני פעם הייתי קונטרול פריק רצינית. היום אני מתנגדת פחות פתוחה יותר וקורים לי דברים שאין להם שום הסבר הגיוני אבל אני מקבלת הכל. אני מקבלת את העובדה שאני יכולה לבקש משהו ואקבל אותו. כמו מקום חנייה בדיוק במקום שאני מדמיינת. בן זוגי חושב זה שטויות במיץ עגבניות אבל הוא לא מתווכח עם עובדות ומה שקשור לחניות בתל-אביב מצדיק גיוס כל הממבו ג'מבו האפשרי..


סתם נתתי דוגמא טריויאלית כדי לא להפחיד את הציבור. אני לא רוצה שתחשבו שיש לכם עסק עם מכשפה או משהו..


אני אומרת רק דבר אחד. במקום בו ההגיון נגמר קורים דברים נפלאים.


סיימתי זה מכבר את הספר "חיי פי". חזרתי אליו אחרי הפסקה ארוכה ונהניתי מאד. זהו סיפור מדהים על נער ששורד מעל 200 יום על סירת הצלה לאחר שהאניה בה הפליג עם משפחתו טבעה. הוא נשאר על סירה קטנה עם טיגריס בנגאלי והצליח לבסוף להגיע לחוף מקסיקו. חוקרים מטעם חברת הביטוח באים לשמוע את סיפורו. לאחר שהוא מסיים הם אומרים לו שהם לא מאמינים שהדברים שהוא מספר שראה אכן קיימים.


"רק משום שלא ראיתם אותם".


"נכון. אנחנו מאמינים רק למראה עינינו".


"כמו קולומבוס. מה אתה עושה כשאתה בחושך?"


(עמ' 294).


כמה צרים הם חייהם של רודפי ההגיון עולם ומלואו נחסך מהם! עולם השטח האפור בו אין חוקים וכללים, בו שולטים המסתורין וההרפתקה האמיתית של החיים. האיזור של האפשרויות האינסופיות. איזור האמונה ביקום.


ואפרופו אמונה:


"קשה להאמין באהבה, שאלו כל אוהב. קשה להאמין בחיים, שאלו כל מדען. קשה להאמין באלוהים, שאלו כל מאמין. מה הבעייה שלכם עם קשה להאמין?"


"אנחנו רק מנסים לחשוב בהגיון".


"גם אני! יישמתי את ההגיון בכל רגע ורגע. ההגיון הוא כל שימושי מאד להשגת מזון, ביגוד ומחסה. ההגיון הוא ארגז הכלים הטוב ביותר. אין כמו ההגיון בכל הקשור להרחקת טיגריסים. אבל אם תפריזו בשימוש בהגיון, אתם מסתכנים בהשלכת היקום עם מי האמבט". (עמ' 297-298).


תחשבו על זה.


נכתב על ידי , 16/8/2004 00:39  
54 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Moose ב-18/8/2004 10:10




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)