לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2004    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

10/2004

אני נשבע



מה הרגשת, ילד שלי, כשחזרת אחרי המפקד על השבועה הצה"לית? האם חשת את השרשרת הארוכה, הנקראת מורשת, שניצבת בדום מתוח מאחוריך ומצדיעה לך על ההמשכיות?


האם חשבת על הדוד שלך, אותו לא הכרת, שנקטע בדמי ימיו על כתף החרמון?


האם חשבת על סבא שלך שניצל מתאי הגזים ובא לחיות כאן בארץ של יהודים?


האם הקשבת היטב למילים של "מגש הכסף"?


האם שמעת את דברי מפקדת הבסיס על תחושה של זכות לשרת את מדינתך ולא רק חובה?


אני לא חושבת שעל כל אלה חשבת.


אחרי השיחה הקשה שהיתה לנו בשבת, הבנו שהערכים שהיינו בטוחים שינקת לא הופנמו בך היטב. זו מכה קשה עבורנו ההכרה שמילוי חובתך אינה מובנת מאליה עבורך.


אבל לאחר העימות הקשה וחזרתך לבסיס, דווקא נשמעת טוב ואמרת שהיה מעניין אתמול בירושלים.


הצבא היום עובד הרבה על פסיכולוגיה. זה מרתק לראות כיצד ילדים עוברים תהליך של התאקלמות למסגרת הצבאית ומהות השירות. היום, יחד עם תעודת חוגר יש מסמך ששמו "רוח צה"ל. כל נושא החינוך ואפילו טקס ההשבעה באמצע הטירונות יש בה אלמנט של יצירת גאווה, העלאת המוטיבציה.


אני לא יודעת מה עובר לך בראש, ילד שלי, אבל עכשיו, כשאתה יודע, מעל לכל ספק מהי דעתנו הנחרצת, אני מקווה שתאפשר לעצמך להירגע ואולי אפילו ליהנות משירותך הצבאי.



נ.ב.


מיד ראיתי אותך, חיימ'קה שלי אתה הכי גבוה בפלוגה והגבוהים הולכים בשורה הראשונה...

נכתב על ידי , 28/10/2004 19:30  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אכילס ב-1/11/2004 09:18




כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)