לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מסע במנהרת הזמן


תקופת התיכון לא היתה, איך לומר, תקופת הזוהר שלי. בחוויה שלי, הייתי ילדה חסרת ביטחון שעדיין נאבקת על שייכות ומקום. זה כלל אינו משנה שאובייקטיבית, הייתי פעילה, היו לי חברים וגם חברות, הייתי המארגנת והמפיקה – גם בתיכון וגם בצופים. גם אהבתי ללכת לבית הספר – אהבתי ללמוד ואת המסגרת הספציפית הזו, עם מורים שאהבתי ועניין. אבל תמיד היתה הקבוצה הזאת, של אנשים מסויימים, שרציתי שיקבלו אותי לשורותיהם ואנחנו כבר יודעים כמה אכזריים ילדים יכולים להיות וכמה חזק הוא ריח ההשתדלות... כך שככל שהשתדלתי יותר, כך נדחיתי יותר. כך, בתחושתי.

לא שמרתי קשר עם אף אחד מימי התיכון. הצמיחה שלי החלה רק בצבא, שם נוצרו הקשרים המשמעותיים הראשונים שחלקם נמשכים עד היום. לפני שנה וחצי חידשתי דרך הפייסבוק קשר עם מי שהיתה חברה טובה שלי בתיכון וחיה שנים רבות בחו"ל. דרכה נפגשתי עם עוד שתי בנות שדווקא לא הייתי איתן אז בקשר מיוחד. מפה לשם, עלתה יוזמה של מישהו מהמחזור למפגש. הוא העלה את היוזמה לפייסבוק וחברתי, שתכננה ביקור מולדת דחפה אותי לתפוס יוזמה ולקדם את המפגש. כך יצא, שבשבת האחרונה, נפגשנו, כ- 30 בני מחזור אצלי בבית. אי אפשר לתאר את האוירה החמה והטובה שהיתה במפגש הזה. הנטייה היא לחשוב שאם במשך כל השנים לא נשמר קשר, סימן שזה לא ממש מעניין. חלק מהאנשים באו בחששות, לא מתוך התלהבות אמיתית ונשבו בקסם המפגש. תוך כדי וגם בימים שאחרי קיבלתי מיילים וטלפונים מרגשים ומפתיעים דווקא מהספקנים שהופתעו מעוצמת ההתרגשות שבמפגש. עשינו סבב שבו כל אחד סיפר מה הוא עושה, כמה ילדים, כמה "סיבובי" נישואין וכו'. אנשים התקהלו בקבצות משתנות ופטפטו וצחקו והעלו זכרונות. עברו כמעט 35 שנה מאז שסיימנו י"ב. אנחנו בשלב בחיים שבו כבר יש הרבה עשייה והישגים וכל מיני שטיקים ופוזות כבר מאחורינו.

מה שהיה כה מפתיע ומרגש מבחינתי היה לגלות את הפער הגדול בין התחושה האישית שלי לבין האופן שבו נתפסתי בעיני חבריי למחזור. “בכלל לא השתנית", “תמיד היית הרוח החיה" “מי היה יכול להרים פרוייקט כזה אם לא את"... אני לא מצליחה להירגע מזה, גם שבוע אחרי... רק בשביל זה היה שווה כל העניין – בשביל לסגור את המעגל הזה. אותה "קבוצה" ששאפתי להשתייך אליה, כלל אינה קבוצה. בסופו של דבר, כל אחד לעצמו, עם הבעיות והחששות שלו, והסובייקטיביות שלנו לגבי המקום שלנו היא ממש על תקן "סרטים" שאנחנו מכניסים לעצמנו לראש – בלי שום קשר למציאות.....

נכתב על ידי , 12/11/2011 19:21   בקטגוריות הגיגים  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-5/12/2011 13:31
 



מוזר


שבוע יום הולדת ואני לא מרגישה כלום!
אולי זה אנטי-קליימקס אחרי חגיגות ה- 50 ואולי אני באמת מזדקנת....
מצד שני, אני כל כך עסוקה השבוע שאין לי זמן לנשום שלא לדבר על לחשוב שיש לי יום הולדת.
הצד החביב בכל העניין הוא שאחרי שמחר יעבור עלי עוד יום מהגהינום, ביום חמישי על הבוקר אעלה על מטוס עם אב הבית וחברינו הטובים וניסע לרומא לסוף השבוע.
הם לא יכלו לבחור יעד יותר קסום בהתחשב בהתקדמות המרשימה שלי בשפה האיטלקית - אני ממש יכולה להסתדר שם - בתנאי שלא ידברו מהר מדי (והרי זה לא יקרה)..... אבל זה מאד מרגש. חברה ללימודים אמרה שיש רק מילה אחת חשובה וזה scarpi - שבתרגום לעברית&nbsp; זה מגפיים. בחורה שמבינה עניין...
אבל בכל זאת מוזר לי לא להיות פה ביום הולדת - נדמה לי שמאז הטיול למזרח בגיל 26&nbsp; - שאז חגגתי על גדת הנהר בבנקוק - זה לא קרה והנה, כמעט הכפלתי את גילי מאז ואני שוב לא אהיה בבית. אבל דווקא נחמד - זה פותר מהצורך לארגן איזה מפגש מחייב ואני כולה 51.
היה מספיק קשה להגיד 50 ועכשיו אני צריכה את התוספת הזו? נראה לי שאעצור את השעון על 50 - מה איכפת לי?

אז כשניפגש שוב, ישרא ידאג להזכיר לי שגדלתי בשנה ואתם, בינתיים, תהיו טובים, אה?


נכתב על ידי , 27/1/2010 00:08   בקטגוריות הגיגים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-29/1/2010 22:06
 



אלוהים


פתאום אלוהים נהיה נושא לשיחה. ככה זה בזמן אסון. פתאום "הוא" נכנס לתודעה. מטיילים חילונים לגמרי שנקלעו לצונאמי סיפרו שאמרו "שמע ישראל". למי נפנה בשעת צרה אם לא אליו? אבא של חבר נפטר בשבוע שעבר. אתאיסט מוחלט אפילו פעם אחת לא פנה אליו, גם בזמן כאבים קשים. אך מאידך, שבוע לפני האסון חזה את הצונאמי מתוך טשטוש דיבר על גלי ענק ואלפי הרוגים. אז מה תגידו על אלוהים? יאיר לפיד כתב השבוע על אלוהים: "בגלל הרגעים האלה האדם ברא את האלוהים. כדי לפחד ממנו ברגע הראשון וכדי להאמין בו באחרון".

בשנות השמונים, אישה יפנית יצאה עם בעלה להפלגה על יאכטה. במהלך ההפלגה היא נהרגה. פרה נפלה עליה. באמצע האוקיינוס הפרה נפלה ממטוס שהוביל פרות לארצות הברית. דלת המטען נפתחה והפרה נפלה בדיוק על היאכטה בלב האוקיינוס. תינוקת נהרגה מאישה שנפלה עליה בקפיצת התאבדות.

אני לא יכולה להפסיק לחשוב על כך שלמרות הכמות העצומה של ההרוגים באסון הצונאמי הנוראי, הרבה מאד אנשים יצאו משם בחיים. הרבה ניסים היו שם על החוף. למה חלק הלכו וחלק ניצלו? מה הדבר הזה ששומר עלינו?

הנה התשובה: לכל אדם הזמן שלו ולא יעזור לו כלום. אתה יכול להיות בלב אסון ולהינצל ואתה יכול ללכת לתומך ברחוב ולמות. לכן אין טעם לחיות בחרדה בין אם נדאג או לא, מה שצריך לקרות יקרה.

 

ואלוהים?

 

אלוהים נמצא בתוכנו.

נכתב על ידי , 4/1/2005 19:31   בקטגוריות הגיגים  
63 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של snow שיהי לכולם יום קסום ב-6/1/2005 00:24
 



התחלה, אמצע, סוף, אינסוף....



לכל דבר יש סוף. האם עובדה זו מיטיבה עימנו או מריעה עימנו?


לעצב יש סוף, לסבל יש סוף אך גם לאושר ולשמחה יש סוף.


הסוף הוא גבול בתוך מערך סבוך של גבולות שאנו לומדים לקבל בחיינו עד לסוף המוחלט שהוא המוות.


אך מה היה קורה אילו היינו יודעים שיש חיים אחרי המוות? שאחרי הסוף יש עוד יש אינסוף?


בספר שאני קוראת עכשיו יש עולם ומלואו אחרי הסוף עולם הסוף.


זהו עולם מרתק, אוטופי ובעיקר אינסופי. איך אדם מתרגל לעובדה שאין לו סוף? תארו לכם עולם ללא הזדקנות, ללא חולי, ללא גבולות. זוהי מחשבה נעימה מאד. תוך כדי קריאה אני מוצאת את עצמי מרותקת לפוטנציאל האדיר שבעולם כזה. מפגשים עם אנשים מחיינו, מפגשים עם אנשים מההיסטוריה שתמיד חלמנו לפגוש (אני רוצה לפגוש את ליאונרדו דה וינצ'י, את מיכלאנג'לו, את באך, פרויד, את פרנק לויד רייט, את גיסי שלא הכרתי).


אבל תוך כדי מחשבה על עולם שכזה אני מתחילה להבחין בעייפות המתגנבת לתוך התלהבותי. כמה זמן אפשר להנות מהחיים (או מהמוות, במקרה הנדון). ההוכחה שאנשים רוצים לעצור מצויה גם בעולם הסוף יש אפשרות להירדם לנצח. למה שמישהו ירצה לנצל הזדמנות כזו כאשר אינסוף לאפשרויותיו והוא אינו סובל מכל מחסור?


ועוד שאלה: מה לגבי אהבה? האם נבחר באהבת חיינו גם כאהבת מותנו? כל אלה שהמחשבה של חיים שלמים עם אדם אחד, תוך ידיעה שמונוגמיה נקבעה כאורח החיים המועדף בתקופה שתוחלת החיים היתה קצרה הרבה יותר מהיום, קשה להם, ישמחו לדעת שאחרי המוות הכל פתוח. הרי השבועה תקפה רק "עד שהמוות יפריד בינינו". שלא לדבר על זמן המתנה עד שבן/בת הזוג מצטרף לשני בעולם הסוף. שם יש פוטנציאל להחזיר אהבות קודמות, לאחות שברון לב ולהגשים חלומות שנגוזו. אבל אלה שמרגישים שאינם יכולים לחיות ללא בני זוגם יוכלו להתעודד מהציפיה למפגש בעולם האינסוף.


המון שאלות מרתקות ואופציות אמונה חדשות. מה איכפת לנו להאמין שאמנם זה כך?


עולם אשר נברא בתוך מוחו רב הדמיון של סופר צעיר - אופיר טושה גפלה, מהדהד בתוך ראשי ומפעיל את הדמיון.


הספר מלא המצאות מרתקות, חידושי קופירייטינג מבריקים והוא גדוש טוויסטים עלילתיים.


אך מעבר להמלצת קריאה חמה, הפוסט הזה מבקש לדון במחשבותיכם על האפשרות של עולם ללא סוף.


את מי תרצו לפגוש? מה תרצו לשנות? איך תבחרו לחיות בחיים שאחרי החיים, לאחר שהשלמתם עם המחשבה שבחיים האלה כבר מאוחר להשתנות/לשנות....

נכתב על ידי , 25/10/2004 08:31   בקטגוריות הגיגים  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-28/10/2004 23:12
 



כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)