לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 


כל יום לומדים משהו חדש

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2004    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

10/2004

תנו עוד רגע



רק עוד רגע לפני שהגיגי אוקטובר ייעלמו לבלי שוב עוד יום של חסד. לא בא לי על הלובן הזה עדיין.


עוד חודש נגמר. לא ייאומן. פעם הזמן היה עובר הרבה יותר לאט. עכשיו שעה היא לא שעה, יום זה לא יום וחודש נהיה כמו שבועיים.


חדי העין ביניכם אולי הבחינו שהקאונטר שלי מתקרב מאד למספר הבדיוני 20,000. אני מסתכלת עליו בהתפעלות, תוך ניסיון להפנים את העובדה שהרבה עיניים קוראות את הדברים שאני כותבת כאן. לפי הערכתי, האירוע החגיגי יתרחש ביום ד' שהוא היום בו אני טסה ללונדון וכנראה שלא תהיה לי גישה למחשב וגם אם כן, זה יהיה באנגלית. אז מסיבה כנראה לא תהיה....


כן, לונדון מחכה לי ואני לה. מזמן לא הייתי ואני מצפה לשקוע בשקט שעוטף אותי כאשר אני נבלעת בכרך בגדול ללא טלפון סלולרי, ללא התחייבויות נעלמת.


יופי של נובמבר.

נכתב על ידי , 31/10/2004 23:37  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של pema ב-2/11/2004 09:56
 



סקרנות ותשוקה



דברים שכתבה רומיאו לסבסטיאן יצרו אצלי חיבור שלא נתתי עליו אף פעם את הדעת.


אני אוהבת את החוויה הזו של התגלית כאשר נוצר המפגש הזה ביני לבין הגילוי ואני מרגישה אותו מהדהד בתוכי. יודעת שהוא נכון לי - במובן הכי עמוק, הכי פנימי. אמת חדשה שאני מאמצת אל חיקי, מכילה בתוכי. חיבור של אלמנטים שמסתובבים לי בראש בערוצים נפרדים חיים את חייהם האוטונומיים ופתאום נוצר קשר ביניהם והקשר הזה מתרחש רק בתוכי זה אינו קשר אוניברסלי חיוני. אני יצרתי אותו במבנה המיוחד רק לי. אולי אף אחד אחר לא רואה אותו. אבל אצלי הוא הופך מיד לאמת. אני יכולה לראות בדמיוני את אלפי החוטים המקשרים את המרכיבים השונים של תודעתי והווייתי וכל אחד ואחד מהם גורם לי שמחה. החוטים ההקשריים האלה כנראה גורמים לי לחוש שיש איזה סדר בבלגאן שיש קשר בין החלקים השונים המרכיבים אותי ובכל פעם שנוצר חיבור חדש, עוד חלק בפאזל של התודעה המתפתחת מגיע אל יעדו.


מהי סקרנות?


בשבילי סקרנות היא הביטוי לעניין שיש לי בעולם. לא רק לגבי אנשים לגבי תחומים שונים ורבים. הרבה מאד דברים מעניינים אותי לעומק. יש אינספור דברים שהייתי רוצה ללמוד ולהתעמק בהם. אך ללא ספק, הכי מעניינים אותי בני אדם. האם אתם חושבים שכל מי שנמצא כאן ניחן בתכונה הזאת? מה גורם לנו להעביר שעות בקריאת בלוגים של חברים? האם זה מתוך עניין אמיתי בזולת? אני לא חושבת שכולם ניחנים באהבה הזאת אבל אני חושבת שאפשר להבחין באלו שכן. הם שואלים שאלות. הם מתערבבים עם אחרים. הם לא שומרים על שתיקה מכיוון שקריאה שקטה היא פאסיבית ולא מחייבת מגע. כאשר נוצר מגע אתה צריך לתת גם מעצמך וזה כרוך במאמץ שאנו מוכנים להשקיע רק בדברים שמעניינים אותנו. לכן יש כל-כך הרבה קוראים דוממים. יצר המציצנות בוער בהם אבל הם רוצים להישאר בחוץ.


אני תמיד מחפשת מגע.  אני משתוקקת למגע. אם לא נוצר מגע אני מאבדת עניין.  המפגש עם אדם שמעורר את סקרנותי מפעים ומרגש אותו בכל פעם מחדש. אני רוצה לדעת עליו הכל. לא יכולה לשאת את התחושה שהוא עבר חיים שלמים שלא הייתי שותפה להם ובשאלות שאני שואלת אני מנסה להשלים את החסר.


חוט התשוקה מחובר למין אך עכשיו הוא מחובר חיבור נוסף לסקרנות. שניהם חיים זה לצד זה כבר שנים ולא ידעו עד כמה הם קשורים.


תודה.







רציתי לנצל את החידוש האחרון של יריב כדי לעשות קישור ישיר לתגובות שהולידו את הפוסט הזה אבל אין לי מושג איך זה עובד.


את הדיאלוג ניתן למצוא בתגובות לפוסט הזה.


נכתב על ידי , 31/10/2004 08:43  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של darling ב-1/11/2004 19:35
 



אני נשבע



מה הרגשת, ילד שלי, כשחזרת אחרי המפקד על השבועה הצה"לית? האם חשת את השרשרת הארוכה, הנקראת מורשת, שניצבת בדום מתוח מאחוריך ומצדיעה לך על ההמשכיות?


האם חשבת על הדוד שלך, אותו לא הכרת, שנקטע בדמי ימיו על כתף החרמון?


האם חשבת על סבא שלך שניצל מתאי הגזים ובא לחיות כאן בארץ של יהודים?


האם הקשבת היטב למילים של "מגש הכסף"?


האם שמעת את דברי מפקדת הבסיס על תחושה של זכות לשרת את מדינתך ולא רק חובה?


אני לא חושבת שעל כל אלה חשבת.


אחרי השיחה הקשה שהיתה לנו בשבת, הבנו שהערכים שהיינו בטוחים שינקת לא הופנמו בך היטב. זו מכה קשה עבורנו ההכרה שמילוי חובתך אינה מובנת מאליה עבורך.


אבל לאחר העימות הקשה וחזרתך לבסיס, דווקא נשמעת טוב ואמרת שהיה מעניין אתמול בירושלים.


הצבא היום עובד הרבה על פסיכולוגיה. זה מרתק לראות כיצד ילדים עוברים תהליך של התאקלמות למסגרת הצבאית ומהות השירות. היום, יחד עם תעודת חוגר יש מסמך ששמו "רוח צה"ל. כל נושא החינוך ואפילו טקס ההשבעה באמצע הטירונות יש בה אלמנט של יצירת גאווה, העלאת המוטיבציה.


אני לא יודעת מה עובר לך בראש, ילד שלי, אבל עכשיו, כשאתה יודע, מעל לכל ספק מהי דעתנו הנחרצת, אני מקווה שתאפשר לעצמך להירגע ואולי אפילו ליהנות משירותך הצבאי.



נ.ב.


מיד ראיתי אותך, חיימ'קה שלי אתה הכי גבוה בפלוגה והגבוהים הולכים בשורה הראשונה...

נכתב על ידי , 28/10/2004 19:30  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אכילס ב-1/11/2004 09:18
 



איפה היית כשהתנפץ החלום?




כל אמריקאי יכול לשחזר איפה הוא היה כאשר קנדי נורה.


גם כל ישראלי יכול לומר בדיוק היכן היה כשנודע לו על הירי.


כל ישראלי יכול לשחזר במדויק את תחושותיו כאשר איתן הבר הודיע שראש הממשלה נרצח.


כל ישראלי זוכר את המחנק הנוראי בגרון כאשר נעה בן-ארצי הקריאה את הספדה בלוויה.


הזיכרון הכי חזק שלי הוא הביחד. אני זוכרת שנסעתי במכונית לעבודה ושמעתי את השירים העצובים ולא עצרתי את הדמעות. הסתכלתי בנהגים במכוניות לידי וראיתי את כאבם. הרגשתי את הייאוש שלי מתחבר לייאוש שלהם. הלכתי לכיכר. רציתי להרגיש את העצב הזה, לא נלחמתי בו. העצב המחבר הזה. חשבתי שמתוך החיבור הזה יצמח כוח חדש כוח שלא ייתן לרוע לנצח, שלא יעצור את התקווה.


שבוע לפני הרצח הייתי באירוע שבו נוכחו בני הזוג רבין. הם בדיוק חזרו מארצות הברית וסיפרו כיצד התקבלו שם באיזו חמימות. זו היתה תקופה של תקווה גדולה.


בעצרת במלאת 30 למותו, הסתכלתי מסביב וראיתי עוצמה. הרגשתי שהכל ימשיך, ששום דבר לא יעצור את התהליך -  ואז באו הבחירות והליכוד עלה, ואני הבנתי שאני חיה בתוך בועה. אני מתחממת באור חברי החושבים כמוני אבל אנחנו המיעוט.


חבל.







אני מוכרחה לומר שאני די מופתעת מההתעלמות מהיום הזה, כאן, בישרא. האם קהו החושים עד כדי כך שליום הזה אין משמעות? אנשים ממשיכים לכתוב כאילו סתם יום רגיל.


תעצרו רגע.


כן התייחסו: אלכימאיש, אמזונה (ראיתי את הדמיון בשם הפוסט)  וסבסטיאן.

נכתב על ידי , 27/10/2004 19:24  
48 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג&rsquo;ו ב-29/10/2004 21:07
 



לדף הבא
דפים:  

כינוי: 

בת: 65

MSN:  darling




48,038

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לdarling אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על darling ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)