לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 34



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2011

התשחץ אמר את דברו


אתמול (ה') פתרתי כהרגלי את התשחץ במוסף "24" של עיתון "ידיעות אחרונות" שעורך דקל בנו (שלפעמים נראה שיש לו דריסת רגל בתשחצים של כל העיתונים). אחת ההגדרות הייתה "ממנהיגי ישראל". לאחר שפתרתי כמה הגדרות אחרות התברר שהתשובה היא "נתניהו".

בתחילה נראה כי בנו נפל על הראש: נתניהו? מנהיג? מה יהיה הסלוגן שלו בבחירות הבאות? "לא עומד על שלו. מנהיג"? להגדיר את נתניהו כמנהיג זה כמו להגדיר את אהוד ברק כדוגמא לאינטליגנציה חברתית.

בהתחלה חשבתי לוותר לבנו: היום מנהיג זה כל אחד שמנהל את המדינה, לפחות על הנייר. נתניהו מוגדר כראש ממשלת ישראל, ואי לכך הוא מנהיגה של ישראל. העובדה שהוא מנהיג אותה להסתובב במעגלים במקרה הטוב או לעבר התהום במקרה הרע זה עניין אחר לחלוטין.

אך אז נשאלה שאלה אחרת: מדוע "ממנהיגי ישראל" ולא "מראשי ממשלות ישראל"? כפי שכתב עמוס כרמל באחד מטוריו, לרוב אלו שמתהדרים בתואר "מנהיג" הם דיקטטורים, כמו הפיהרר היטלר, הדוצ'ה מוסוליני, הקאודייו פרנקו והמנהיג ברק. הדבר האחרון שניתן להגיד על נתניהו זה שהוא דיקטטור. אולי על אשתו ניתן להגיד שהיא דיקטטור; אולי על חלק לא קטן משריו ניתן להגיד שהם דיקטטורים בפוטנציה - אבל נתניהו? אם הוא רק ינסה להשליט סדר בבית הילד שלו יפתח במהפכה שתגרום למובארכ וקדאפי להרים אל המנהיג שלנו טלפון מודאג ולברר אם הכל אצלו בסדר.

נראה שבנו לא ניסה לרמוז דווקא על ראשי ממשלות, אלא על מנהלי מדינה. אך שוב, נשאלת השאלה מדוע הדבר לא יוחס לראשי ממשלות ישראל? הרי הם אלו שמנהלים את המדינה. בתחילה היה זה בן-גוריון שניהל את המדינה; בימים אחרים היה זה בגין; בתחילת שנות ה-90 היה זה רבין; עשור לאחר מכן היה זה שרון - והיום זה נתניהו שמנהל את המדינה לפי מה שברק, ליברמן ושטייניץ אומרים לו.

אה, עכשיו הבנתי.

היום אי אפשר אפילו לפתור תשחץ בלי להתעסק בפוליטיקה.

שבת שלום לכם.

נכתב על ידי , 4/3/2011 14:06   בקטגוריות אנטי ממסדי, אצבע משולשת בעין המערכת, הומור, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, פוליטיקה לעניים, רק בישראל, רשמים שלי, שעמום ולא יותר, אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




62,536
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)