לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 34



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2013    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2013

העורף לא מוגן


אתם שם במשטרה הצבאית, מה שלומכם? אני יודע שבפעמים הבודדות בהן הוזכרתם בבלוג זה היה בהקשר לא ממש חיובי שהציג אתכם כחבורה של משועממים שמתעסקים בשטויות, אבל כעת ידי מושטת לשלום עם מידע חשוב. עליכם לדעת כי בכירים בפיקוד העורף נוטלים סמי הזיה. קשים. מאוד. אמנם אין לי מידע פנימי בנושא, אך אני מאמין שיש בידי ראייה שתוכיח כי אמת דיברתי ושעליכם לפעול כנגד אותם בכירים, שסביר להניח שלו היו תופסים חייל פשוט עושה זאת הם היו שולחים אותו על הרכב הכי קרוב שנוסע בכיוון כלא 4.

הראייה שבידי היא שאין סיכוי שאדם פיכח יאשר את קמפיין הג'ינגלים של פיקוד העורף שיצא לאחרונה לאוויר. רק הזיות מאוד קשות יכולות לגרום למישהו להאמין שלא רק שראוי לתת לרעיון האווילי הזה לראות אור, אלא גם ממש להוציא עליו כסף. אמנם, נכון, עכשיו כשהורידו מיליארד ש"ח מהקיצוץ בתקציב הביטחון בצה"ל חייבים להראות שיש לו איזשהו שימוש, מה שמן הסתם יוביל להוצאת כסף בכוח על כל שטות שניתן, אבל סביר להניח שאדם נורמטיבי היה אומר "יש גבול" ומוציא את הכסף על אייפון לכל מתגייס.

אז מה כל כך גרוע בקמפיין הזה? נתחיל בפרסומות (למי שהתמזל מזלו לא לראות את הזוועה, רואים את חברי להקת פיקוד העורף - יש דבר כזה - שרים ג'ינגלים קצרים על הזמן שיש לאדם להגיע למרחב המוגן, כל זה בסיטואציות שאמורות להיות משעשעות): הן ממש מטומטמות. קצינים רלוונטים בצה"ל, שימו לב: אם ללהקת פיקוד העורף (שוב, יש דבר כזה, אני לא ממציא) אין מה לעשות, תדאגו לה להופעות, זה מה שלהקות - צבאיות ואזרחיות - אמורות לעשות. ואם אין טעם שהלהקה תופיע כי יש מספיק אמנים אזרחיים שיופיעו בחינם, אפשר לסגור את הלהקה, ממש לא חייבים בכוח. אבל להתחיל לגרום להם לטפס על עצים ולהטריד אנשים במספרות? ברצינות? מה רע בג'ינגל ברדיו? בנוסף, יש לומר, גם האפקט הקומי בהן מטומטם לחלוטין: בסוף כל פרסומת חייל מסוים (אותו אחד תמיד) מוסיף איזו שורה אידיוטית לחלוטין שגורמת לאזרחים שנקלעו לסיטואציה המביכה ולחברי הלהקה שלו להסתכל עליו במבט מה-אתה-דפוק המפורסם כל כך בקרב הישראלים. הבעיה עם הפאנץ' הזה - מלבד היותו ישן כמו היומן של יהודה המכבי - היא שהוא לא יכול לעבוד כשמי שעשה את המעשה המטומטם והמוגזם חוטף מבטים מאנשים שרק לפני רגע עשו משהו מטומטם בעצמם. זה כמו שנתניהו יגיד ליאיר לפיד על הגזרות "אחי, הגזמת". אז נכון שלגיטימי שאנשי הפרסום יעשנו איזה ג'וינט כדי להיות יצירתיים יותר, אבל בפרסומת הזו מעורב הרבה יותר מג'וינט וגם מישהו בפיקוד העורף היה צריך להגיד להם "לא" נחרץ. זה, כאמור, לא קרה, הוכחה ראשונה שבכירים בפיקוד העורף משתמשים בסמים.

אבל הקטע שבאמת בעייתי זה הרעיון: באמת? ג'ינגלים שיספרו לי כמה זמן יש לי להגיע למרחב המוגן? אתם רוצים לומר לי שאנשים לא יכולים לזכור את המושג "מקום מגורים - זמן הגעה"? אתם חושבים שאנחנו עד כדי כך טיפשים שאנחנו לא מסוגלים אפילו לזה? לא עדיף שתשקיעו בכמה פרסומות שיופיעו באתרי אינטרנט מרכזיים בהם יהיה קישור לאתר שפשוט אומר כמה זמן יש לכל אזור מגורים להגיע למרחב המוגן? כל כך קשה לחשוב על זה? באמת חיוני להוציא כסף על מסע פרסום אידיוטי כזה על מנת שלכמה זמרים תהיה הזדמנות להשתמש בקול שלהם? חוץ מזה, ברצינות? ג'ינגלים? אתם מודעים לזה שהאייטיז מת, נכון? אמנם מדיי פעם מבליח איזה ג'ינגל לא רע כמו ג'ינגל הבחירות של מפלגת עוצמה לישראל מהבחירות האחרונות, אבל רובם נשמעים כמו ג'ינגל הבחירות הנוראי של מרצ. ואל תשלו את עצמכם שם בפיקוד העורף: אתם בהחלט משתייכים לחבורה של מרצ. ומאחר שהצבא כבר שנים מוביל בתרומה אפסית ליצירה הישראלית (למי שלא זוכר, מסע הפרסום הקודם של פיקוד העורף היה עם תיקי דיין והשניצלים), מי בדיוק חושב שעכשיו זה יעבוד?

כמובן, יש את העניין הזה שטוחנים לנו לראש בצורה קאטצ'ית (אני מודה שהג'ינגלים האלו, כמה שהם גרועים, נתפסים בראש) שכל הזמן יש לנו איום מעל הראש? אז נכון שישראל היא לא המקום הבטוח ביותר עלי אדמות (למרות שזה יותר בגלל חמומי מוח עם סכין קפיצית מאשר בגלל טילים בליסטיים, אבל נניח לזה כרגע), אבל כמה אתם רוצים להעלות את מפלס החרדה הלאומי כשאתם גורמים לכך שאדם יפזם שירים על מרחב מוגן במקום שיר של אריק איינשטיין או זוהר ארגוב? גם ככה המדינה הזו צריכה נוגדי דיכאון, אתם באמת רוצים להחמיר את המצב?

לכן, חיילי המשטרה הצבאית, אני קורא לכם לעצור את הבכירים הנוגעים בדבר, לפתוח בחקירה ולבסוף להעמיד אותם לדין בגין שימוש בסמים אסורים במסגרת הצבא ובגין בזבוז כספי ציבור שהיו יכולים להיות מושקעים במקום יותר טוב (דהיינו, מחוץ לתקציב הביטחון). מצפה לתוצאות.

המשך שבוע נפלא לכולם.

נכתב על ידי , 27/5/2013 22:32   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, למה לי פוליטיקה עכשיו?, ירידות על הטלוויזיה, משרד הביטוח, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, צבא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




62,536
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)