לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 34



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תשדירי הבחירות


ב"ארץ נהדרת", "מצב האומה" ו"בובה של לילה" יכולים לעבוד על תסריטים ובדיחות מהבוקר ועד הלילה ואפילו לגייס את הכותבים של ג'ון סטיוארט וג'יי לנו - הם לא יצליחו להתעלות על הבידור שמספקים תשדירי התעמולה של המפלגות השונות. למעשה, התשדירים האלו היו יכולים להצחיק אותי יותר, אם לא הייתי יודע שהבידור הזה עולה לנו מאה מיליון ש"ח. הנה תקציר של תשדירי הבחירות:

 

הליכוד - ישראל ביתנו:

אני יכול לדבר על התצלומים של הנאומים של נתניהו (כשביבי מדבר, אובמה מעביר ערוץ); על ההסברים שלו על המזרח התיכון ("אתמודד עם אתגרים ואחזק את חמאס"); על זה שנתנו לליברמן לדבר (למה השקופית של המטרה הראשונה מוסתרת?); על החותם שנתניהו קיבל מימי בית כלשהו שהיה שייך לפקיד שקראו לו נתניהו (ידעתי שהוא חי בעבר, לא חשבתי שעד כדי כך); על זה שהמסר של הליכוד לאחמדניג'אד, חאלד משעל ונסראללה זה "ראש ממשלה חזק, ישראל חזקה" (מה הם אמורים לעשות עם זה?); על רשימת ה"הישגים" של הממשלה (לא ידעתי שבגיל 3 כבר לומדים את לוח הכפל); על כחלון (ברצינות? זה הנכס הכי מוצלח שיש למפלגה הזאת?) - אבל בואו נדבר על הקמפיין הנגטיבי.

הקמפיין הנגטיבי של המפלגה מחולק לשניים: לפחות שלושת רבעי קמפיין מוקדשים לקיצוניים של הבית היהודי והשאר מיועד לשלי יחימוביץ' וציפי לבני (ואולי גם ליאיר לפיד ופספסתי). בזמן שהתזכורות לגבי דב ליאור, אורית סטרוק וציפי לבני הן עוד איפשהו בתחום הרלוונטי, הדבר היחידי שיש בליכוד להגיד על שלי יחימוביץ' זה שהיא הצביעה פעם לחד"ש. הנה הודעה לבוחר מספר 500: יובל שטייניץ התחיל את הפעילות הפוליטית שלו בשלום עכשיו. מה שכן, התחברתי לסיסמא "לפני שאתם מצביעים, בידקו למי אתם מצביעים". שקלתי להצביע ליכוד, בדקתי, מצאתי שם את מירי רגב, ויתרתי.

 

קדימה:

אני דיי בטוח שהקריין שלא מפסיק לחפור כמה מופז חזק בביטחון ושהוא אחד משלנו (מי אלה ה"אנחנו" האלו שמופז שלהם?) זה אורי גבריאל, הישראלי ששיחק ב"עלייתו של האביר האפל" (חוץ מאלון אבוטבול). עם כל הדברים הטובים שאומרים על מופז, למה זה נשמע כאילו הוא מאיים עלינו?

ומילה על אלו שמדברים על מופז - רונית תירוש, רוני בר-און ואהוד אולמרט. על תירוש אין טעם להכביר במילים, מאחר והיא ומירי רגב עושות רוטציה עם תא המוח הבודד שהן משתמשות בו. בר-און, אפשר בבקשה לדעת למה אתה משווה את מספרי 500 בערך במפלגות האחרות לשאול מופז? למה אתה לא משווה אליו את יחימוביץ', נתניהו ולבני? ואולמרט, אם מופז הוא כזה שוס, למה הוא היה אצלך רק שר התחבורה?

 

העבודה:

בסך הכל, ייאמר לזכות הקופירייטר, מדובר בתשדירים לא רעים. הם מדברים על זה שיחימוביץ' אשכרה תהיה ראש ממשלה (חס ושלום), ולא על תרחישים בהם נתניהו יהיה ראש ממשלה (למי יש דרכון זר למכירה?). אבל למה, קיבינימט, נותנים ליחימוביץ' לדבר כל כך הרבה? זה שהיא לא לקחה קורס בדיקציה כשהיא הייתה בתקשורת זה מחדל בפני עצמו, אבל באמת חייבים לתת לה לדבר כל כך הרבה גם בתשדירים? אם אני ארצה לצחוק על מישהו שלא יודע לבטא אותיות כמו שצריך אני אשים לי מרתון כתבות של רינה מצליח. ובקשר לתשדיר שכולם מדברים בו, מישהו בבקשה יכול לעשות איזה אפקט כדי שלפחות בתשדירים יתחלף לבוז'י הקול?

 

התנועה:

את התשדירים האלו אפשר לסכם במילים "אני, ציפי לבני, לא מחוברת למציאות ואני מקווה שיש מספיק ישראלים מנותקים כמוני". אבל למה להסתפק בזה? ציפי לבני מדברת על ההישגים שלה כשרת החוץ (בדיוק אחד) ועל זה שנתניהו הרס אותם (לפחות פה היא צודקת). היא מדברת על זה שבבחירות הקודמות הציבור נתן בה אמון ענק ושהיא לא הסירה את האחריות מהכתפיים שלה. ציפי, את לא חושבת שהעובדה שתקבלי מספר מושבים חד ספרתי בבחירות הקרובות מראה שהציבור הסיר את האחריות מהכתפיים שלך? וכמובן, גולת הכותרת - ציפי לבני אומרת שהיא חזרה כדי לעשות משהו (לא קריטי מה). ציפי, אם היית ששה חודשים בבית וחצי מהזמן התלבטת אם את "חוזרת" לפוליטיקה, זה לא נקרא "לחזור", זה נקרא "לסיים את ההפסקה".

 

מרצ:

דיברתי על זה כמה פעמים אבל חייבים לדבר על זה שוב: למרצ יש את אחד הקופירייטרים הכי מחורבנים במדינה, ברמה כזו שלדעתי החוק צריך לאפשר לתלות אותו למען יראו וייראו קופירייטרים גרועים אחרים. התשדיר על החוקים שמרצ העבירו דווקא לא רע, אבל כל התשדירים נגד נתניהו (בעיקר זה עם הפרחה) צריכים להילמד בלימודי תקשורת באוניבסיטאות כדוגמא למה אסור לעשות לעולם. ברצינות? הקול שלך בטוח נגד ביבי? אתם אמיתיים?

 

הבית היהודי:

ראיתי רק תשדיר אחד, בו אנשים מסבירים מה זה בית יהודי בשבילם. מי שרוצה לדעת דברים יותר חשובים, כמו מצע, מתבקש ללכת לחפש את החברים שלו.

 

ש"ס:

עובדיה, עובדיה ועוד עובדיה. לפחות הפרסומאי עשה שם בשכל ורוב הזמן שם אותו על מיוט.

 

יהדות התורה:

אני רוצה להבין, חברים, בישראל יש רק קשישים שצריך לדאוג להם שאתם מפמפמים רק עליהם?

 

חד"ש:

מעניין שהתשדיר היחיד שעברית כולל נאום של דב חנין, ושהתשדירים בערבית כוללים צעירים וצעירות או משחק בבובות אצבע אבל לא כוללים אף אחד מהמועמדים. דב חנין הוא באמת היחיד ששווה לירוק בכיוון שלו?

 

עוצמה לישראל:

צעירה שמדברת שהיא מפחדת לצאת מהבית אחרי חמש בערב בגלל המסתננים (אני מבין שעם הסרסורים והנרקומנים היית בסדר) או אריה אלדד ומיכאל בן-ארי מדברים בערבית על הצורך בשוויון חובות (ואף מילה על מה שהערבים לא מקבלים). מה שכן, הג'ינגל שלהם מעולה וממש קליט. אבל למרות הכל, אני כנראה אצביע פי 1000 יותר עוצמה לישראל.

 

יש עתיד:

ההרצאה של יאיר לפיד עם החיקוי של הפצצה של נתניהו מהנאום באו"ם. הדבר היחידי שאני קלטתי משם זה שליאיר יש בעיה רצינית לשרטט קו אדום ברור וישר. רמז לבאות?

 

רע"ם-תע"ל:

שלא במפתיע, למפלגה של טיבי וצרצור אין רצון למשוך מצביעים יהודיים, אז אין תרגום. מה שכן אפשר להגיד זה שנעימת הפתיחה של התשדירים ממש, אבל ממש גרועה.

 

בל"ד:

מפלגה ערבית אבל נותנת תרגום לעברית. את זחאלקה ואת זועבי הם טרחו להסתיר. ועדיין - מי היהודי שיצביע למפלגה הזו?

 

מפלגת אור:

יושב ראש המפלגה, ירון ידען, מדבר על זה שרוב הילדים מתחנכים כנגד הדמוקרטיה ויש לעצור את התקצוב לבתי הספר האלו. הכל טוב ויפה, אבל יש רק בעיה אחת: ירון ידען. הוא מנסה לנאום כמו מוסוליני על המרפסת אבל יוצא לו יותר קרוב לחתולה חסרת כריזמה שדורכים לה על הזנב.

 

התקווה לשינוי:

התשדיר תוקף את טיבי, זועבי ומוחמד ברכה ככאלו שלא דואגים לאינטרסים של הציבור הערבי. זה נכון וזה גם משודר בצורה טובה, אבל למה להרוס הכל עם ג'ינגל כזה גרוע?

 

ארץ חדשה:

אלדד יניב שולח אנשים לחפש אותו ביוטיוב. הוא באמת חושב שהוא יגרום לישראלי הממוצע לטרוח?

 

ברית עולם:

עופר ליפשיץ בטוח שהוא בא בשליחות אלוהית והוא מדבר אלינו שניתן לו את הקול שלנו כדי שהוא יוכל להשלים את המשימה שאלוהים הטיל עליו. מר ליפשיץ, אם אלוהים איתך, הוא לא יכול כבר לדאוג לזה שתנצח?

 

דע"ם:

שכך יהיה לי טוב, אני לא יודע איך המפלגה הזו נכנסת בכל תשדיר בחירות, אבל אם אני אשמע עוד פעם את העוד המעצבן הזה ברקע של הדיבורים של הגברת על יהודים וערבים אני אשבור את המסך.

 

הישראלים:

רק אני חושב שזה אירוני שמפלגה שנקראת ככה מעלה תשדיר שכולו ברוסית?

 

הפיראטים:

האמת, התשדיר ממש לא רע, לא מצאתי על מה לרדת עליהם פה.

 

כולנו חברים:

אנשי המפלגה הזו מצאו מישהו שיותר הזוי מאורן זריף ואמנון יצחק. קורע.

 

מורשת אבות:

יו"ר המפלגה מספר לנו מה יקרה כשהוא יהיה ראש הממשלה. אני מתאר לעצמי שאת הקטע של החזירים המעופפים חתכו בעריכה.

 

מפלגת כלכלה:

נמצא הקופירייטר שיותר גרוע מזה של מרצ: הביאו חשפנית שתתפשט בתשדיר, בתור מטאפורה לזה שהממשלה מפשיטה אותה. נו טוב, כשליו"ר המפלגה קוראים יוליה שמאלוב-ברקוביץ', אפשר להבין איך החלטות מטומטמות כאלו מתקבלות.

 

עלה ירוק:

מדובר בתשדירים מצוינים. כדאי לאנשים של מרצ להתחיל איתו מגעים, אולי עוד ייצא להם תשדיר אחד טוב לפני הבחירות האלו.

 

עם שלם:

"אם הרמב"ם היה חי היום הוא היה מצביע לאמסלם". אם הרמב"ם היה חי היום הוא היה יורד מהארץ.

 

עתיד אחד:

תשדיר אחד ארוך על מה שפורנוגרפיה עושה לנערים במוח. שתי שאלות:

1. למה נראה לכם שמישהו יבחר בכם בגלל רעיון אחד?

2. מי שלא רוצה שלילד שלו תהיה גישה לפורנוגרפיה יכול לבקש מספקית האינטרנט שלו לחסום את התכנים האלו. ממש אין בכם צורך.

 

צדק חברתי:

נמצא מישהו שיש לו פחות כריזמה מלירון ידען. ווהו!

 

אחים אנחנו:

כי אם מישהו הרגיש שאחרי מפלגות סקטוריאליות לחרדים, לרוסים ולערבים עדיין חסרה מפלגת סקטוריאלית - הירגעו. יש גם מפלגה לאתיופים.

 

ותזכרו את זה בקלפי!

נכתב על ידי , 14/1/2013 19:31   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הערה רצינית, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, טפשת נפוצה, ירידות על הטלוויזיה, ספיישל חגיגי, פוליטיקה לעניים, פרסומים מיותרים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, אקטואליה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-18/1/2013 00:01
 



פרסם פרסם ונתפרסם


שלום לכם.

מה שלומכם? איך היה הסופ"ש? זה לא ממש משנה, והבה נודה שחוץ מאתכם זה לא בדיוק מעניין מישהו.

בכל מקרה, כמו שאתם יודעים, בין כל עשרים דקות של פרסומות יש הפסקה של חמש עד עשר דקות הפסקה לצורך תוכניות טלוויזיה. בקיצור, אנחנו חיים בזמנים בהם הציבור קונה לפי השאלה איזו פרסומת הייתה טובה יותר ולא לפי שאלות זניחות כמו "מה המוצר הכי איכותי", "מה המוצר שהכי זול ביחס לאיכות שלו", "מה יותר ידידותי לסביבה" וכו'. מובן שהדבר לא נוגע לבחירות. לו הדבר היה מתקיים גם בבחירות, הרי שהפרסומות האוויליות שמשודרות אצלנו היו גורמות לכך שהיו מצביעים בערך רק למפלגת דע"ם שהייתה המפלגה היחידה עם תשדיר ששווה משהו.

בכל מקרה, בזמנים כאלו, אין דרך טובה יותר לפנות אל הציבור מאשר באמצעות תשדירי פרסומת שתפקידם הם לשטוף לנו את המוח (או את מה שנשאר ממנו בהנחה ואתם רואים האח הגדול ו/או הצבעתם לאהוד ברק ומפלגתו בבחירות האחרונות).

אז הנה הפרסומות שיעלו בקרוב לשידור בטלוויזיה וברדיו:

 

השכן שלכם בדיוק קיבל אולר ליום ההולדת? עוזרת הבית בדיוק הוציאה רשיון לאקדח? הקבלן שלכם נוטה להסתובב עם לום?

הגיע הזמן שתעבור ל"בריון-זול"! בריונים להשכרה בזיל-הזול!

הם יסתובבו איתך, יגינו עליך, יחסלו את מבקשי רעתך ואם בכל זאת יצליחו איכשהו לפגוע בכם, הם כבר יראו לשוטרים מה זה חוסר עניין לציבור!

בריון-זול!

כי רק לנו אכפת מהביטחון האישי שלך.

 

אתה דרוזי? שירתת בצבא? לאף אחד כבר לא אכפת ממך?

גם לנו לא! אבל יש מי שכן אכפת לו ממך: דרוזים אחרים ששירתו בצבא ואף אחד לא שם עליהם זין!

בוא לקבוצת התמיכה של האנשים שנדפקים מכל הכיוונים!

בוא לדרוזים (ע"ר) שאף אחד לא חושב שהם חלק מהעם.

 

מדיי יום אנשים נפגעים ונהרגים בתאונות דרכים.

מחר זה יכול להיות אתה.

בואו נדליק ביחד נר של מחוייבות.

כי למה לעשות משהו אם אפשר לצאת מזה עם גימיקים זולים?

 

יהודי ארצות הברית - בואו בהמוניכם!

מדינת ישראל מחכה לקלוט אתכם ולהעניק לכם תחושה של קהילה יהודית בארצות הברית!

כי בינינו, גם פה נשיא ארצות הברית מנהל את העניינים, גם לנו יש מקדונלד'ס בכל חור, גם לנו יש שמות אמריקאיים לכל החנויות, גם לנו יש האח הגדול וגם פה היהודים שולטים במדינה!

מדינת ישראל - נותנת ליהודי האמריקאי להרגיש בדיוק כמו בבית.

 

אם הצבעת העבודה ואתה מרגיש נבגד - אתה לא לבד.

בישראל ישנם למעלה משלוש מאות אלף מטומטמים שחשבו שאהוד ברק והחברים שלו השתנו.

אם אתה אחד מהם אתה מוזמן אלינו.

אחרינו תבין למה אפילו ביבי עדיף על אהוד ברק.

מוגש מטעם מיליוני הישראלים שמבינים שאהוד ברק הוא שמוק.

 

ועכשיו: מבצע!

גרים ליד המקום המיועד לתחנת הכוח הפחמית החדשה?

בואו אלינו וקבלו משאף בחמישים אחוז הנחה, ואת המשאף החמישי - חינם!

 

חברים, אם אתם לא במזרחי טפחות - יש לכם בעיה.

אין לנו מושג מה הבעיה שלכם לאור העובדה שגם אנחנו נעשוק אתכם בעמלות.

אבל יש לכם בעיה!

תעברו למזרחי טפחות!

בבקשה.

 

מתלוננים על זה שביבי מקפיא את ההתנחלויות?

יש לנו עבודה בשבילכם!

בואו תעזרו לנו לגרום לעולם להבין שברק אובמה אנטישמי.

במידה ואתם מבינים מה זו באמת אנטישמיות אין לכם מה לחפש אצלנו.

 

"יש לך בעיה."

"לי, בעיה?"

"היית יכול להצביע לאישה לראשות הממשלה אבל החלטת להצביע לנתניהו. יש לך בעיה."

"שטויות, אני יכול להצביע לאישה מתי שאני רוצה."

"אז למה לא הצבעת לה?"

"כי חשבתי [משום מה] שנתניהו יעשה עבודה טובה יותר."

"למה, כי הוא גבר והיא אישה? מה אתה, שוביניסט?"

"דנה - יש לך בעיה."

לדנה יש בעיה שנשים רבות בארץ סובלות ממנה: היא טיפשה, חיה בסרט ובטוחה שהיא פמיניסטית אמיתית.

אם גם אתם רוצים להסביר לדנה שציפי לבני היא סתם פופוליסטית מטומטמת בלי קשר להיותה אישה - התקשרו אלינו.

 

וכעת נצא להפסקת חדשות.

 

שבוע טוב!

נכתב על ידי , 29/11/2009 17:09   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, חוק בלי סדר, טפשת נפוצה, ירידות על הטלוויזיה, מעט בושה, ספיישל קטן, פרסומים מיותרים, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, תשקורת עוינת, אקטואליה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The BIG little ב-14/12/2009 16:12
 



מקבץ פרסומת


החלטתי להשתמש בבלוג שלי על מנת לפרסם יריד ששנת השירות שלי מפיקה. ולא, הבלוג לא התמסחר, היריד הזה הוא ללא מטרות רווח, אז הנה הנוסח הרשמי של ההזמנה:


גרעין جبل (ג'בל) מירון
של עמותת "בראשית לשלום"
מזמין אתכם להשתתף
ביריד רב תרבותי לכל המשפחה!!!
היריד מהווה הזדמנות להכירות עם אנשים מיישובים, תרבויות, מגזרים ודתות שונות סביב מגוון של הופעות, דוכני מזון במחירי עלות, סדנאות יצירה, משחקים והפעלות לילדים ונוער.
האירוע יתקיים ביום שישי ה-22.5 בין השעות 12:00 ל-16:00 בבית ספר שדה הר מירון.
הכניסה אינה כרוכה בתשלום.
כל עזרה תתקבל בברכה: 054-2874346


הנחה מיוחדת בכניסה למי שיש לו מנוי בבלוג.

יום מוצלח.

נכתב על ידי , 12/5/2009 07:59   בקטגוריות פרסומים מיותרים, סגור לתגובות  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



62,536
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)