לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2016    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

70 למוות


שלום לכם.

היום לפני 70 שנה, ב-30 באפריל 1945, הצורר הנאצי אדולף היטלר החליט לשים קץ לחייו. בגלל שבכל זאת סטודנט להיסטוריה הנני, נראה לי שמדובר בסיבה שתצדיק מערכון. אז בבקשה:

 

החדר של היטלר במדור השביעי של הגיהינום. היטלר בפנים. נכנס לוציפר

לוציפר: היטלר, תאסוף את הדברים שלך ותהיה מוכן תוך חמש דקות מחוץ לתא. אתה עובר מקום.

היטלר: למה?

לוציפר: אנחנו מעבירים אותך מדור.

היטלר: כן? אני סוף-סוף יוצא מהמדור השביעי והנורא של הגיהינום?

לוציפר: אל תתלהב, דביל. פתחנו במיוחד בשבילך ובשביל החברים הנאצים שלך מדור שמיני, יותר גרוע.

היטלר: מה? למה? זה לא הוגן.

לוציפר: קודם כל, סתום ת'פה, אין לך זכות להתלונן על שום דבר שעושים לך פה. דבר שני, כי כבר שבעים שנה אתה דופק לנו את כל העסק פה.

היטלר: על מה אתה מדבר?

לוציפר: מגיעים אלינו אנשים שעשו כל כך הרבה רוע שלאף אחד אין ספק שהם צריכים להיות במדור השביעי של הגיהינום, אבל אז הם מתבכיינים שלמה אתה והם באותו מדור ושאסור להשוות.

היטלר: למה אתה שואל אותם בכלל?

לוציפר: כי מה אני אגיד להם? שהם כמו נאצים? עוד יקימו לי פה מחאה.

היטלר: ואתה לא יכול למצוא הוכחות שיראו להם שהם נאצים?

לוציפר: מדיי פעם מגיע איזה אחד שמפנטז בגלוי על מחנות השמדה וכאלה, אבל הוא רק מדבר.

היטלר: היי, אל תזלזל בדיבורים, משם אני התחלתי.

לוציפר: אתה גם המשכת, הם חבורה של פחדנים.

היטלר: ואף אחד לא קורא להם "נאצים"?

לוציפר: קוראים, אז מה? היום לכל אחד קוראים "נאצי" ואפילו אנשים כמו אובמה מושווים אליך.

היטלר: זה מעליב.

לוציפר: עכשיו אתה מבין?

היטלר: אבל עדיין, גם אני התחלתי בקטן. כשהתחלתי תאי גזים אפילו לא היו בגדר פנטזיה. ואם הם רוצים לעשות את כל הדברים האלו על בסיס אתני וזה, אז במה הם שונים מהנאצים חוץ מהקטע הזה שהם לא ביצעו?

לוציפר: מה, אני אקרא לכל אחד שרוצה להשמיד אנשים רק בגלל שהם לא מהעם שלו "נאצי" עכשיו?

היטלר: אה... כן.

לוציפר: גם אם הם לא ביצעו את זה?

היטלר: לא כולם מצליחים לבצע ולא לכולם יש את הכוח לנסות, אבל אם אתה תומך ברעיונות נאציים אז הייתי אומר שאתה נאצי, לא?

לוציפר: פשוט ככה?

היטלר: כן.

לוציפר: ואז אני פשוט אוכל לשים אותם פה, איתך?

היטלר: נשמע לי הגיוני.

לוציפר: רגע, אבל זה חייב להיות לפי הסדר שאתה הגדרת? בהיררכיה של ארים, אנגלו-סקסים וכל זה עד ליהודים?

היטלר: למה, יש לך דוגמא אחרת?

לוציפר: נגיד יש קומץ של יהודים שרוצה להשמיד את כל הערבים.

היטלר: קח אותי למדור החדש שלי, בבקשה.

לוציפר: מה קרה פתאום?

היטלר: אתה תתחיל להביא הנה יהודים שהשווית אליי? מעדיף את המדור שסידרת לי, תודה.

 

סופ"ש נעים.

נכתב על ידי , 30/4/2015 17:09   בקטגוריות הומור בלי טעם, היסטוריה בגרוש, הרבה נזק בפחות מאמץ, חברה לא חברותית, כי הייתי חייב לכתוב משהו, מעט בושה, סיטואציות  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של golum ב-3/5/2015 13:38
 



עצמאות היסטורית



שלום לכם ויום עצמאות שמח לכולכם (למי שתהה/תהתה: לא, אני לא מציין את הנכבה. כן, למרות שאני שמאלן).

אחרי שהרבה זמן נעדרתי, נראה לי שהגיע הזמן לחזור בפוסט מושקע במיוחד. ואיזו דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר ספיישל עצמאות נוסח הפינה האהובה (עליי):



ולכבוד היום המשמח, כל ראשי הממשלות לשעבר של ישראל מברכים את אזרחי ישראל לכבוד יום העצמאות. תיהנו:

 

ראש ממשלת ישראל ה-1, דוד בן-גוריון.



אזרחי ישראל היקרים, שלום וחג שמח!

עד היום אני זוכר, כאילו זה היה רק אתמול, שאמרתי "אנחנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל!". זה היה מבחינתי שיא הקריירה, להביא את כל מפעל החיים של המפעל הציוני לנקודה בה הוא מגשים את כל ייעודו - מדינה יהודית בארץ ישראל. לכן, אין לי ספק שאתם יכולים להבין כמה נשגב מבחינתי היה הרגע בו אמרתי את המילים "אנחנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל".

הייתה לי הרגשה שכדאי להוסיף גם "דמוקרטית", למה יש לכם מנהיגים לא משהו...

שלכם באהבה,

דוד בן-גוריון.

נ.ב. ישראל כץ, הסטטוס קוו הוא מכתב בלי שום תוקף חוקי מחייב אמיתי והוא גם ככה שונה איזה מיליון פעם מאז שהקימו את המדינה. תפסיק לבלבל לאנשים את המוח.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-2, משה שרת.



אזרחי ישראל היקרים, יום עצמאות שמח!

הייתי רוצה לתת פה מכתב מלא רפרנסים לכל הדברים שעשיתי, אבל חוץ משלושה היסטוריונים אין באמת מישהו שיודע מה עשיתי, אז אני אסתפק בלהגיד שהמדינה בת 67, שזה גיל הפרישה, ואם אתם לא רוצים שהיא תנצל את הזכות הזאת אולי כדאי שיהיה איזה חבר כנסת אחד או שניים שממש ינסו להביא אותה ליום העצמאות ה-68.

בהצלחה עם זה,

משה שרת.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-3, לוי אשכול.



אזרחי ישראל, מיטב הברכות לכולכם.

אתם בטח מכירים אותי כראש הממשלה הלא כריזמטי שעשה כמה דברים בסדר אז כדאי לבחור גם בבוז'י, ובתור ראש הממשלה הזה ששם קצוץ על האמריקאים ונשארנו בחיים אז גם ביבי בסדר.

רק רציתי להזכיר שאני זה שהיה בשלטון במלחמת ששת הימים ותחתיי כבשו את כל השטחים האלו שגורמים לכם ללכת מכות ביניכם לבין עצמכם כבר 48 שנה. בהתחלה אמנם לא היה לי נעים מהעניין הזה, אבל אחרי 46 שנים בקבר זה כבר דיי מבדר, ועכשיו אני בהימורים עם שרת כמה זמן ייקח לעניין הזה לפרק אתכם לגמרי. אני לא רוצה לגרום לכם לעשות מצדה או משהו, אבל אני רק אומר שאם לא תגיעו ליום העצמאות ה-68 יש לי סיכוי להרוויח כמה לירות (ליטרלי לירות. כן, אני כזה עתיק).

שלכם,

לוי אשכול.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-4, גולדה מאיר.



אזרחי ישראל, יום עצמאות שמח!

אני שמחה מאוד לכתוב את המכתב הזה. בכל זאת, אני זאת שעזרה לכם להוריד את האף אחרי שאשכול הרים לכם אותו גבוה מדי. אל תסתכלו עליי במבט כזה בגלל החללים של מלחמת יום הכיפורים, הבחירות התקרבו ולא היה לי זמן לשים עליכם זין. בקיצור, תזכרו שלפעמים כשגורמים בצבא מציעים לגייס מילואים אז אולי כדאי לעשות את זה. מה שכן, אם הרמטכ"ל אומר שהוא יבטל את המילואים אם לא תתנו לו עוד מלא כסף לתקציב, יש מצב שהוא סוחט אתכם ואולי כדאי לכם להחליף אותו.

חג שמח,

גולדה מאיר.

נ.ב. כן, ידוע, אמרתי ש"אין דבר כזה פלסטינים". גם אמרתי שסאדאת לא יתקוף אותנו. אז אמרתי.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-5, יצחק רבין.



אזרחי ישראל היקרים, יום עצמאות שמח. יגאל עמיר, לך לא.

במקור חשבתי להתנצל על הנזקים שהסכמי אוסלו עשו, אבל אז שמעתי שסילבן שלום אמר ש"אף אחד לא הפריע לרבין לעשות שלום".

לא, תגיד, אתה רציני? אף אחד? בטוח? נכון, בקואליציה לא ממש הפריעו לי, אבל בוא נגיד שהקדנציה השנייה שלי הייתה הפעם האחרונה שהייתה במדינה הזו משהו שאפשר לקרוא לו "אופוזיציה לוחמת", ודווקא זו הייתה אחת הפעמים האלו שזה לא היה דבר חיובי. בקיצור זה קרה ומאז הדבר היחידי בכנסת הזאת שעושה קולות של אופוזיציה זה מרצ. בקיצור, סילבן, מותר לך להיות מביך אבל לא ברמה שזה יותר מביך מאשתך. ולא בקטע סקסיסטי, בקטע של אשתך הספציפית.

ולכם, אזרחי ישראל, אייעץ רק דבר אחד: חשבונות זרים מותרים היום, ואולי כדאי להיעזר בעובדה הזו. שמעתי שסין בפריחה.

שלכם,

יצחק רבין.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-6, מנחם בגין.



אזרחי ישראל, חג שמח לכולכם.

בסדר, איחלתי יום עצמאות שמח, שהמדינה תשרוד לנצח וכל זה.

אבל עכשיו אני רוצה לשאול אתכם: איזה כיף זה לחגוג עצמאות כשיש שלום עם מצרים, נכון?

תחשבו על זה,

מנחם בגין.

 

נ.ב. שמאלנים יקרים, אתם חייבים להפסיק עם הקטע הזה של "בגין לא היה מתקבל היום לליכוד" או "בגין היום היה נחשב לשמאלני". קודם כל זה לא נכון, דבר שני גם אם זה נכון זה לא אומר שאתם צודקים. תפסיקו להביך את עצמכם.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-7, יצחק שמיר.



אזרחי ישראל, חג עצמאות שמח!

כראש ממשלה החלטתי שלא להחליט, הפעם כתבתי כדי לא לכתוב כלום.

כמו כן, ביבי, תיזהר מממשלות אחדות, זה טוב ונעים לשנתיים ואז שמעון פרס בא ועושה לך תרגיל מסריח!

שלכם,

יצחק שמיר.

 


 

ראש ממשלת הישראל ה-8 ונשיא מדינת ישראל ה-9, שמעון פרס.



אזרחי ישראל, שלום.

קודם כל, נכון שדמיינתם את זה בקול של אלי פיניש ורק מזה צחקתם? אל תשקרו.

זה יום העצמאות הראשון בו אני כותב לכם מבלי שיש לי איזשהו תפקיד בפוליטיקה הישראלית או בשירות המדינה. כן, משכורת מבנק הפועלים זה מגניב, אבל זה לא אותו הדבר. אני כותב לכם כאזרח מהשורה, כעוד "לשעבר", וזה ממש מוזר לי. כמה אהבתי לשרת את המדינה הזו.

אבל מספיק לדבר על עצמי, הגיע הזמן לדבר עליכם: איזו מדינה פגז ארגנתי לכם הא? מפעל טקסטיל כמו שלי אף אחד לא בנה, את זה אני מבטיח לכם. וגם הקמתי את מרכז פרס לשלום. שלום הוא עוד לא עשה, אבל לפחות הוא נושא את השם שלי.

מקווה שאתם נהנים גם בלי שאני חלק רשמי מהמדינה, הלכתי לממלכת סקר להיות ראש ממשלה,

שמעון פרס.

נ.ב. בוז'י, לך לאחדות! אתה לא יכול לתאר לעצמך איזה כיף זה ממשלת אחדות! ואם נמאס לך אתה עושה תרגיל מסריח, מועף לאופוזיציה ואז היריב שלך במפלגה מדיח אותך מראשות המפלגה ומנצח בבחירות.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-10, אהוד ברק.



אזרחי ישראל, שלום לכולכם.

רציתי לספר לכם כמה הייתי גאה להנהיג את המדינה שלנו, אבל בינינו, עשיתי בוכטות באזרחות וכשחזרתי ב-2007 כשר ביטחון כל מה שעשיתם זה להתלונן שאני לא פורש מהממשלה של אולמרט למרות שאמרתי שאני אפרוש, שאני נכנס לממשלה של ביבי, שאני ישן בחדרי מלון בעלות של מיליוני שקלים ללילה על חשבון משלם המסים, שאני הורג את מפלגת העבודה ושבאופן כללי אני דיי חרא בנאדם. אז לכו 'זדיינו.

בלי אהבה כלל,

אהוד ברק.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-11, אריאל שרון.



אזרחי ישראל, שלום לכולכם וחג שמח!

רק שתדעו שאני מת עליכם, על כולכם, אחד-אחד. במלחמת יום הכיפורים שמתי תחבושת על הראש כדי להיראות גיבור למרות שזו הייתה בסך הכל מכה מג'ריקן סורר? במלחמה הזו עשיתי מלא שטויות שהביאו להרוגים? בתור ראש ממשלה עשיתי התנתקות אלימה, לא מוסדרת ושהיה ברור שבה הכל יתפקשש (מזל שיש את ביבי שיגיד כמה היא מסוכנת אבל יצביע בעדה כשאני אגיד לו) וניצלתי את זה כדי שהתקשורת תרד לי מהגב בכל מה שקשור לאי היווני? לא נורא! כל מה שהייתי צריך זה לחטוף שבץ רגע לפני שהעסק בעזה התפוצץ כדי שתוכלו לזכור אותי בתור האדם המדהים בעולם ושהימין יאשים גם בזה את השמאל.

מת עליכם, יום עצמאות הכי שמח שבעולם, באמת שמגיע לכם,

אריאל שרון.

 


 

ראש ממשלת ישראל ה-12, אהוד אולמרט.



אזרחי ישראל, לכו לעזאזל כולכם.

אני עשיתי בלבנון מלחמה שבזכותה לא יורים לצפון כבר תשע שנים למעט נפילות בודדות פה ושם, אבל מה אתם זוכרים לי? את זה שהיא הייתה כושלת, את זה שבכהונתי הייתה שביתת המורים הארוכה בתולדות המדינה ואת זה שאני מושחת בקטע כזה ששם את דרעי בפרופורציה.

שלכם בקור, ראש הממשלה האחרון בתולדות המדינה לנצח שלא יהיה מהליכוד,

אהוד אולמרט.

נ.ב. באמא שלכם? כלא? אתם בכוח רוצים את הבדיחה הזאת על נשיא, ראש ממשלה, שר אוצר, שר פנים ושר רווחה שהולכים לכלא, ועכשיו מה שחסר להם כדי להקים מדינה זה רמטכ"ל ושר ביטחון שכנראה גם בדרך? בבקשה אל תעשו לי את זה.


 

 

יום עצמאות שמח.

נכתב על ידי , 22/4/2015 20:17   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, היסטוריה בגרוש, הצעות לעולם טוב יותר, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, כי הייתי חייב לכתוב משהו, מה הם היו אומרים?, מעט בושה, ספיישל חגיגי, פוליטיקה לעניים, רק בישראל, פסימי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גולדי10 ב-29/4/2015 04:27
 



אחרי שנגמר, קצת השוואות


אני לא מפרסם פה ביום השואה (יכול להיות שבשנים הראשונות פרסמתי פוסטים לא הומוריסטיים, אבל החלטתי לחדול מהעניין), אבל עברו כבר 24 שעות מאז שהוא עבר, אז אני רוצה להתייחס קצת לנושא של השוואות - נושא שהתייחסתי אליו פה ושם בכמה פסקאות, אבל הגיע הזמן להרחיב (ובאופן לא הומוריסטי, עמכם הסליחה). הביטוי "אסור להשוות" כל כך רווח במחוזותנו שהוא כבר נהפך לנלעג, והמושג היחידי שנמצא באינפלציה יותר גדולה ממנו הוא "נאצי". ברגע שמישהו משתמש במושג כלשהו שקשור לשואה, כולם מתעצבנים עליו, אומרים שאי-אפשר להשוות, כי מה שעשו לנו לא עשו לאף אחד אחר ושמדובר בזילות שואה וכולי. לפעמים זה נכון, אבל לפעמים ההשוואה במקום.

 

ניצול השואה נח קליגר הביע את מורת רוחו בעבר על כך שהפרקטיקה בכניסה למועדונים זוכה לכינוי "סלקציה". יש מן הצדק בדבריו - אמנם הפירוש המילולי של המילה הוא בחירה (selection), אבל יש לה קונוטציות ברורות מאוד בעברית, בדיוק כמו שהמילה "שואה" פירושה אסון, אבל כולם יודעים למה מתכוונים כשמדברים על שואה. בסלקציה במחנות ההשמדה מבצע הסלקציה קבע מי למוות בגז ומי למוות מעבודה קשה, קור, רעב ומחלות. לאור זאת, אפשר להבין למה המילה "סלקציה" צורמת לאנשים מסוימים כשזה נוגע לנעשה במועדונים. אני לא חושב שצריך לקנוס ולאסור את מי שמשתמש במילה, אבל אפשר להבין את מי שמתנגד לשימוש הזה. עם כל הכבוד, במועדון בסך הכל מחליטים מי נכנס לבלות ומי לא. זו פרקטיקה שלא נעשית נכון ויש בה לא מעט גזענות בהרבה מקרים, אבל היא לא נאצית.

 

אבל לפעמים השימוש במילה הזו הוא בדיוק במקום. אין שום חובה להפעיל תא גזים וקרמטוריום כדי לעמוד בהגדרה של נאצי. גם אין חובה ברצח בבורות. אפילו בחוקים סטייל נירנברג. לפעמים מספיקה פשוט הרטוריקה. הרי כשהיטלר הכתיב לרודולף הס את "מיין קמפף" הוא לא חשב על תאי גזים ורצח שיטתי. גם כשהוא עלה לשלטון הפרקטיקה הזו עוד לא הייתה מתוכננת. גם כשהוא פתח במלחמה אני בספק שזה היה בתכנון. זה הגיע לרצח שיטתי רק בשנות ה-40 (כשהיטלר התחיל לפעול בשנות ה-20). עד אז היטלר דיבר על הצורך בהשמדת יהודים, והבטיח שזה יקרה, והיו טכניקות אחרות לגרום ליהודים למות: גטאות, מחנות ריכוז, ירי ועוד כל מיני.

 

אבל בסופו של דבר, היטלר התחיל עם רטוריקה, בנאומים. לאט-לאט הוא בנה כוחות אלימים שיתנגשו באופן אלים בקומוניסטים ויהודים ויעשו את המוות לכל שאר המפלגות. בסופו של דבר הוא עלה לשלטון. הוא כבר אז התחיל עם חוקים נגד היהודים, אבל לקח לו שנתיים להוציא את חוקי נירנברג, שקבעו בין השאר מיהו יהודי. אני יכול להמשיך, אבל נראה לי שהכרונולוגיה ידועה לכולכם, אז אגיע לשורה התחתונה: השואה לא התחילה ביום אחד, אלא היא תוצאה של תהליך, שתחילתו שימוש ברטוריקה ונאומי רחוב.

 

אז אם מישהו משתמש ברטוריקה נאצית, דהיינו ממליץ להשמיד ערבים/סודנים/שמאלנים/חרדים/כל קבוצה אחרת, מבחינתי הוא נאצי להלכה וביצועיסט בפוטנציה. אגב, אם אתם עונים להגדרה, אין לי שום כוונה לחכות ולראות אם תממשו את הפוטנציאל שלכם. אנחנו חכמים בדיעבד לגבי היהודים בגרמניה שהאמינו שהיטלר הוא תופעה חולפת ושיהיה בסדר בסוף, אבל כמו שהיטלר לא ידע שהוא הולך לקראת תאי גזים כך גם היהודים לא ידעו. אבל אנחנו עוד מעט 70 שנה אחרי שחרור אושוויץ, אז אנחנו כבר אמורים לדעת שמילים יכולות להגיע למעשים.

 

אז האם אני ממליץ לשלוח לכלא כל אחד שמשתמש ברטוריקה נאצית? לא בטוח. כלומר, בהחלט יש מצב שיש מקום להתלונן נגדם על הסתה, אבל אין מקום לכולם בכלא. אבל אני כן אצביע על כל נאצי בפוטנציה ואקרא לו בשמו, אזכיר לו שהוא משתמש ברטוריקה נאצית וגם אשווה את דבריו לאלו של כמה בכירים ברייך השלישי.

 

זה לא אומר שהמדינה היא נאצית, זה לא אומר שהנעשה בשטחים הוא נאצי. אבל לא צריך לחכות לדברים הגדולים שיגיעו כדי להשוות. עדיף דווקא להתחיל להשוות בדברים הקטנים, כי גם הנאצים התחילו בקטן. אז אתם יכולים לדבר על זילות שואה מפה עד מחר, אבל אם אחרי השואה יש מי שרוצה לשחזר את האקטים שלה, אני לא זה שמבזה אותה.

נכתב על ידי , 29/4/2014 21:05   בקטגוריות היסטוריה בגרוש, חברה לא חברותית, לשם שינוי זה לא הומור, מעט בושה, פוליטיקה לעניים, רק בישראל, רשמים שלי, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)