לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 34



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2010    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2010

מה לא היית עושה בשביל מיליון דולר?


חוכמה קטנה מאוד לספר מה כן הייתם עושים בשביל מיליון דולר. אבל מה בקשר לדברים שלא הייתם עושים בשביל מיליון, מיליארד, ביליארד דולר, כרטיס כניסה אוטומטי לגן-עדן וההזדמנות להחליף את מורגן פרימן וג'ים קארי בתפקיד אלוהים?

אז מה אתם לא הייתם עושים אפילו בשביל זה? לא ממש מעניין אותי. מה אני לא הייתי עושה בשביל זה? גם לא מעניין אותי (או אתכם). אבל מה הפוליטיקאים שלנו היו עושים בשביל זה? זה כבר כן מעניין אותי (מקווה שגם אתכם. אם לא - יש כמה דרכים לצאת מהעמוד). בבקשה:

  • מאיר שטרית לא יתרום את עצמו למדע כדי שיבינו איך אנשים בלי מוח יכולים לתפקד.
  • בנימין נתניהו לא יוותר על שטחי יהודה ושומרון, או על ההזדמנות להחזיר אותם.
  • שמעון פרס לא ימות (בלי קשר לתגמול. הוא פשוט לא ימות).
  • ציפי לבני לא תגבש תפיסת עולם.
  • אלי ישי לא יאמץ ילד פיליפיני. או יפעל נגד קיפוח של המזרחים. או יעשה טוב למדינה.
  • אביגדור ליברמן לא יפעל למען חסרי הדת.
  • אנסטסיה מיכאלי לא תפסיק ללדת או לנסות להפוך את ישראל מדמוקרטיה לפשיסטייה של המזרח התיכון.
  • יעקב ליצמן לא יפסיק להתעסק בשטויות.
  • אהוד ברק לא ישיג חברים (שוב, לא בתמורה לתגמול ולא בכלל).
  • בוז'י הרצוג לא יפתח עמוד שדרה ולא יתחלף לו הקול.
  • יעקב כץ (כצל'ה) לא יהיה סובלני כלפי עמים אחרים.
  • אחמד טיבי לא יפסיק לברבר.
  • אברהים צרצור לא יענה למכתבים מאזרחים.
  • רובי ריבלין לא יפסיק להביא רעיונות מפגרים.
  • ואף אחד מהם או מהאחרים לא יעשה טוב למדינה (חוץ מאחד, או שניים. אבל מצד שני להם אין ממש כשרון, אז לא משנה).

שבת שלום לכם!

נכתב על ידי , 30/7/2010 22:44   בקטגוריות אנטי ממסדי, אצבע משולשת בעין המערכת, הומור, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הרבה נזק בפחות מאמץ, ח"כ = חולה כוח/כסף/כיסא, חוק בלי סדר, טפשת נפוצה, יציאות של אמצע הלילה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, ספיישל, פוליטיקה לעניים, רק בישראל, אקטואליה, פסימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קצונה בתחת שלי


שלום רב לכם.

אני אמנם נעדרתי למשך שבועיים (אתם יודעים, יש לצבא מעין קטע כזה שצריך לסגור שבתות בבסיס), אבל רק השבוע האחרון היה שווה התייחסות.

אז למרות שלא חסכתי חצים מכנס עידוד הקצונה של צה"ל, החלטתי בכל זאת ללכת למיונים לקצונה, ואי לכך הלכתי לבה"ד בו עשיתי את הקורס החביב שלי. חשבתי לתומי, שלמרות שסביר להניח שיהיה מדובר בבזבוז זמן (אני וצה"ל החלטנו שאנחנו לא אוהבים אחד את השני, ואי לכך אני אנסה שלא לחתום קבע והוא מצדו לא יקבל אותי לשום תפקיד מעניין) לפחות אפגוש בסגל הקורס שלי ונחליף מעט חוויות. למרבה הצער, זה לא מה שקרה. מה שכן קרה זה שכבר בכניסתי לבה"ד פגשתי ברס"ר הבה"ד הפסיכופת, ב-ע' הנאמן שלו שככל הנראה הולך בדרך של רס"רו (האיש הזה חתם קבע על מנת להיות מש"ק משמעת. כמה טוב כבר יכול לצאת מזה?), וברס"ר הענף האידיוט שלי. בנוסף גם פגשתי ברס"פ שעוד לא סגור בקשר למיניותו (אבל להתפז"ם הוא יודע, זה בטוח), במ"פ ובעוד אלו אנשים שתפקידם היה לנצל את הדיסטאנס על מנת לתפוס תחת.

לאחר שהגעתי ונתתי את הטפסים הדרושים, כמו חוו"ד של המפקד שלי (שהדפיס את החוו"ד המקורי על דפים שהכילו חומר סודי. תודה לאל שבמכונות צילום יש דפים חלקים) וטופס כשירות רפואי (שלפיו יש לי כושר מוגבל ברמה 2, שזה אומר שאפילו כקצין אני אהיה ג'ובניק מת), החלפתי לבגדי ספורט על מנת לעשות מבחן ספורט (אשר בעגה הצבאית נקרא "בראור", דוקינס יודע למה). לאחר שהמד"סית הסבירה לנו כיצד יש לעשות כפיפות בטן וכפיפות מרפקים (כמו רמבו), ניגשתי אליה ושאלתי אותה איפה אני יכול לשים את הנשק בזמן הבראור, מאחר ונאלצתי להגיע איתו ישר מהבסיס אחרי שבת של שמירות. או אז התברר כי לצה"ל יש מדיניות ברורה בקשר ל"אמור זה שם של דג": המשפט הזה נכון רק כל עוד זה דברים שצה"ל אמור לעשות מול חייליו. אתה אמור לקבל שש שעות שינה? אמור זה שם של דג. אתה לא אמור להחזיק נשק כי לא טווחת כבר מעל לחצי שנה? אמור זה שם של דג. אתה אמור לקבל לפחות מנה בשרית אחת ביום? אמור זה שם של דג. לרוב את העניין ניתן לפתור באמצעות איום קטן בקבילה, אבל עדיין צה"ל מנהיג את המדיניות הזו. החלק השני של המדיניות הזו אומר שכאשר אלו דברים שהחייל אמור לעשות, כבר לא מדובר בשם של דג: אתה אמור להגיע בשבע וחצי למסדר דגל? אמור זה לא שם של דג. השירותים אמורים להיות נקיים עד שמונה וחצי? אמור זה לא שם של דג. אתה לא אמור להגיע עם נשק למיונים? אמור זה לא שם של דג. או במילים אחרות: המד"סית - שייקח אותה השטן - אמרה לי שאני צריך לעשות את הבראור עם הנשק. אין ספק שבצה"ל יודעים להגדיל ראש (אבל בעיקר לנפח אותו). אבל אז אמרו לנו שיש עומס חום ושהסא"ל של הבסיס לא מאשר לנו לעשות את הבראור.

לכן החלפנו חזרה למדים והלכנו לעשות את המיונים החברתיים-מנהיגותיים:

המיון הראשון היה בדיקה כיצד אנחנו עומדים מול קהל: כל אחד קיבל נושא והיה צריך להרצות עליו במשך שלוש דקות. שוב, מרפי הוכיח שאם יש אלוהים זה אך ורק הוא: בזמן שכולם קיבלו נושאים טעונים, שניתן לדבר על טיעונים בעדם ונגדם (הומוסקסואליים בצה"ל לדוגמא), אני קיבלתי נושא דפוק ביותר: איכות וכמות המזון בצה"ל. אפילו לי, שאמרו לי יותר מפעם אחת שאני מרצה בחסד, היה קשה למצוא מה לומר על השטות הזאת (אין לאוכל בצה"ל איכות ויש יותר מדיי כמות. כמה כבר אפשר לחפור על זה?), אבל למזלי בורכתי בכישרון חרטוט יוצא מן הכלל, כך שהצלחתי לעמוד במסגרת הזמן.

לאחר מכן נתנו לנו את אחת המשימות הקבוצתיות, בהן עלינו להחליט על קבוצת אנשים שתציל את האנושות. אני חייב להתייחס למשימה הזו לרגע מנקודת מבט של אתאיסט שמאמין שלחיים אין משמעות: אתם אוסרים עליי להציל את עצמי כשהעולם נחרב (או כשהספינה טובעת, במקרה זה). קיבינימט עם האנושות!

לאחר מכן, כקבוצה, נאלצנו לעצב בית ירוק. הנה רעיון ירוק: לא לתת לנו משימות אידיוטיות שנותנות עיצובים מכוערים למדיי ומבזבזות על זה נייר ובריסטולים.

לאחר מכן עשינו מספר משחקי סיטואציות משעממים, רואיינו וחזרנו איש-איש לבסיסו, על מנת לחזור שוב ביום רביעי ולעשות בראור.

הגענו ביום רביעי, אבל שוב היה עומס חום (מעניין איך זה קורה שביולי יש באותו שבוע יותר מיום אחד עם עומס חום), ושוב הסא"ל יימח שמו לא אישר. מה שאומר שלמעשה סתם אפסנתי את הנשק יום קודם, קמתי ברבע לחמש לפנות בוקר והערתי את המפקד שלי בשביל תדריך יציאה. לפחות הפעם יצא לי לפגוש את הסגל שלי, מלבד הסמ"חית שהשתחררה (כיף לה) ואחת המפקדות שיצאה לקצונה (נו, טוב, אצלה זה לא כזה מסובך, היא שירתה בבה"ד, מה שאומר שזה לא היה בדיוק טרטור בשבילה כל העומסי חום הללו).

הפעם הבאה שאנחנו אמורים להגיע, בתקווה שהפעם כן נעשה את הבראור ונסיים עם הניג'וס הזה, היא ביום שני. צה"ל שוב מוכיח את גאונות אנשיו, כשלמעשה מזמנים אותנו לעשות בראור ביום בו צפוי שרב. אין ספק שבצה"ל מגדילים ראש.

סופשבוע טוב.

נכתב על ידי , 29/7/2010 22:48   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, כי הייתי חייב לכתוב משהו, לא באמת פוליטי, מעט בושה, משרד הביטוח, על עצמי, רק בישראל, רשמים שלי, צבא, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כנר על הגג


צהריים טובים. החלטתי פעם אחת לחרוג מהמסגרת הצינית הרגילה של הבלוג, ולפרסם פה המלצה על הצגה מאוד מוצלחת לדעתי. הביקורת כתובה בדיוק כפי שנכתבה למגזין במה, מהכותרת, הטיזר ועד למילה האחרונה, בתקווה שתוכלו לצפות בקרוב בביקורת הזו גם שם בקרוב. תיהנו:

 

כנר על הגג

 

אוריה בר-מאיר הלך לראות את המחזמר "כנר על הגג", ואין דרך טובה יותר לתאר את התחושה בה יצא ממנה מאשר "בידי-בידי-בם".

 

כנר על הגג מאת: ג'וזף שטיין על פי שלום עליכם

פזמונים: שלדון הרניק

בימוי: משה קפטן

תרגום: דן אלמגור

כוריאוגרפיה: דניס קורטני (על פי הכוריאוגרפיה המקורית של ג'רום רובינס)

מוסיקה: ג'רי בוק

ניהול מוסיקלי: יוסי בן-נון

תפאורה: רוני תורן

תלבושות: אורנה סמורגונסקי

תאורה: פליס רוס

בהשתתפות: נתן דטנר, שרית וינו-אלעד/מיקי קם, איציק כהן, רמה מסינגר, טל בלנקשטיין, עידו מוסרי/דן קיזלר, חני פירסטנברג/אניה בוקשטיין, יפתח אופיר, אילנית גרשון, שניר גרינברג, נסים זוהר ועוד רבים.

תיאטרון הקאמרי של תל-אביב

 

רוצה אני לנצל את הבמה הזו ולהודות לצה"ל. נכון, אמנם לי ולו יש חילוקי דעות, חיכוכים ובאופן כללי אנחנו לא כוס התה אחד של השני. אבל הודות לפרויקט "תרבות יום א'" שהוא מפעיל זה כעשרים שנה, הזדמן לי לראות את המחזמר הנפלא "כנר על הגג", מה שככל הנראה לא היה מתאפשר לולא הפרויקט הזה.

על המחזמר הזה סופר רבות, אך למען אלו שלא כרו אוזן לשמוע, הרי תקציר העלילה: סיפור המחזה מבוסס על סיפורו של שלום עליכם, "טוביה החולב". טוביה החולב (נתן דטנר נהנה מכל שנייה שלו על הבמה, וכך גם אנחנו) הוא חלבן עני ושומר מסורת אדוק (כמו שאר העיירה אנטבקה) המתפרנס מחליבת פרות ומכירת חלבן וגבינותיהן. הוא נשוי לגולדה (מיקי קם אמנם חיה בדמותה האלמותית, אך נראה כי זו מתאימה לדמותה של גולדה) ואב לחמש בנות. שלוש הגדולות – צייטל, הודל וחווה (טל בלנקשטיין, חני פירסטנברג ואילנית גרשון בהתאמה, אמנם לעתים מתקשות לשלוט בצחוקן, אך ישנו כשרון רב הן במשחק והן בשירה) – כבר הגיעו לפרקן והגיע זמנן למצוא שידוך. צייטל מעוניינת במוטל (דן קיזלר כובש), חייט עני וצעיר. הודל מעוניינת בפרצ'יק (ליפתח אופיר יש עוד לאן לשאוף), סטודנט מקייב הדוגל בסוציאליזם המתהווה. חווה מעוניינת בפיידקה (שניר גרינברג עוד יכול להשתפר אך מספק את הסחורה), גוי רוסי ונוצרי. ההורים, מצדם, מעוניינים למצוא לבנות חתן בדרך המסורתית: שידוך. הם מנסים להיעזר בשירותיה של השדכנית ינטה (רמה מסינגר וירטואוזית ומבריקה), שלא תבחל באמצעים על מנת לשדך את הגבר הנורא מכל עלי אדמות. העסק גם מסתבך עוד יותר כאשר הקצב לייזר וולף (איציק כהן הנהדר לא מקבל מספיק זמן על הבמה), אדם בערך בגילו של טוביה, מעוניין לשאת לאישה את צייטל. בכל פעם מחדש על טוביה להתמודד עם הדילמה האם להשיא את בנותיו בדרך המסורתית או שמא לתת להן להתחתן אם בחיר לבן. וכשהקצין בצבא הצאר (נסים זוהר מוכיח שאכן אין תפקידים קטנים) בא חדשות לבקרים להודיע על פוגרום מתוכנן או על גירוש, בהחלט שלא ניתן לייחל לצרות נוספות.

ג'וזף שטיין, בהשראת סיפורו של שלום עליכם, הפליא ליצור קומדיה מרנינה, הכוללת משלבים רבים של הומור: פלפולים שנונים על ספרי הקודש ("ברוך המפריד בין קודש למחול"), התחכמויות עוקצניות ("גם את זה משה אמר? יחסית לאדם כבד פה וכבד לשון הוא דיבר הרבה מאוד"), סיטואציות בסגנון מולייר, הומור המצחיק בעיקר באמצעות השוק וההפתעה, איזשהו פרצוף מצחיק ועוד סגנונות רבים ומגוונים. זו קומדיה טובה, הבנויה על כך שהמשכילים יבינו את התחכום, ואלו שמשכילים בתחומים אחרים (וגם אלו שכלל לא) יבינו את המשלבים האחרים. אמנם חסרה לי שנינה בדבר ערבוב בין בשר לחלב כאשר לייזר וולף, איש הבשר, רוצה להינשא לצייטל, בתו של איש החלב, אך על חסרונה של בדיחה אחת אל לי או לכל אחד אחר להתלונן.

בנוסף להיותו הומוריסט נפלא, שטיין הוא גם מחזאי מבריק, המביא דמויות צבעוניות ממינים שונים: טוביה האופטימיסט הנצחי שלא יחסוך מאיש מעט סרקאזם ושיבוש של פסוק זה או אחר; גולדה העצבנית אך הרגישה; ינטה הפטפטנית חסרת המוסר; מוטל המפוחד שצריך להתגבר על פחדיו על מנת להינשא; הרב הנושא ברכה לכל דבר; פרצ'יק האידיאליסט עד כדי גיחוך ועוד דמויות רבות. הוסיפו לכך את העלילה הזורמת של שלום עליכם (בשיבושים קלים של שטיין) וקיבלתם על הנייר מחזמר מעולה.

תפקידו של הבמאי, משה קפטן במקרה זה, הוא להפוך את העניין ממחזמר מעולה על הנייר להצגה מעולה של ממש. קפטן, בעזרתם של הכוריאוגרף דניס קורטני והמנהל המוסיקלי יוסי בן-נון, עמד בהצלחה במשימתו. השחקנים מתזמנים באופן מושלם ומגובשים למדיי. הוסיפו לאלו את תרגומו המעולה של דן אלמגור (שתרגם בהצלחה מחזות זמר נוספים, כמו "המפיקים"), הפזמונים המעולים (ובהם הקלאסיקה הנודעת "לו הייתי רוטשילד") של שלדון הרניק, המוסיקה המרנינה בסגנון הכליזמרים של ג'רי בוק, התפאורה הפשוטה אך המתוחכמת של רוני תורן ואת התאורה המדויקת של פליס רוס ובכלל תקבלו ממתק בימתי. גם התלבושות של אורנה סמורגונסקי יפות מאוד וצבעוניות, אך לא מצביעות בבירור מספיק מיהו בעל הממון ומיהו האביון, אך הצרימה הזו לא מפריעה להנאה.

בעת כתיבת שורות אלו אני מפזם ושומע ברשת משירי המחזמר הזה. המחזמר הזה מידבק, כיפי, נע בין צחוק לבכי (משני הסוגים), בין קטעים הומוריסטיים לקטעים מרגשים, קטיעתם זה בזה והכול ברוח יהודית טובה.

הבעיה העיקרית של ההצגה הזו היא השחקנים הצעירים של ההצגה, ובעיקר שלוש הבנות הבכירות של טוביה ובני זוגן (להוציא את קיזלר המעולה). נכון, אמנם משחקם של כולם עובר את הרף הדרוש ומן הסתם ישתפר עם הפז"ם, אך עדיין צורמים ניסיונות בליעת הצחוקים של הבנות וניחוחות הבוסריות של הבנים. למרבה המזל, כמו שנאמר, רמתם מספיק גבוהה והם בסופו של דבר מספקים את הסחורה.

אם הגעתם עד לנקודה זו, סביר להניח מן הסתם שהבנתם כי ההצגה מומלצת בחום. מדובר בחוויה תיאטרלית מעולה שתתקשו למצוא אותה בהצגות אחרות. אפילו אתאיסט שכמוני הצליח ליהנות עד בלי קץ מהמורשת היהודית של מזרח אירופה (ולמען הגילוי הנאות תמיד הייתה לי חולשה למוזיקת כליזמרים). ברגע זה אני ממליץ לכם לצאת מעמוד האינטרנט המופיע לפניכם כרגע ולעבור לעמוד הבית של תיאטרון הקאמרי על מנת לברר את מועדי ההצגה.

 

ובמשפט אחד: כשתצאו מההצגה – תרצו מיד לראותה פעם נוספת.

נכתב על ידי , 17/7/2010 14:46   בקטגוריות בנימה חיובית, למה לי פוליטיקה עכשיו?, קצת תרבות לא הרגה אף אחד..., רק בישראל, רשמים שלי, אופטימי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

62,536
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)