לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2012

קצת לפני שנתיים


שלום לכם.

ביום שישי הקרוב, אותו אני עתיד לבלות בבסיסי העלוב, ימלאו לי שנתיים בצבא ההגנה לישראל, או בראשי תיבות צה"ל, שכבר הוכחתי שיכולות להתפרש להרבה צבאות שונים. בכל מקרה, אי אפשר להגיע לציון דרך כזה, שלמעשה אומר שנשאר לי לעבור רק עוד חצי ממה שעברתי עד עכשיו, בלי פוסט חגיגי.

אני מסתכל על צה"ל כעל אמא מאוד מעצבנת ומאוד טוטלטירית, שמשדכת כל מתגייס לאחד הילדים שלה (להלן: התפקיד הצבאי). לפני הגיוס האמא בודקת אם מי מהילדים שלה עדיף שתתחתנו, ולאחר הגיוס נקבע באופן סופי עם מי מהילדים הסובלים ממחלות גנטיות שונות תתחתנו. השחרור הוא הגירושין המיוחלים, והמילואים הם החגים האלו שהילדים המשותפים מתעקשים לעשות עם שני ההורים.

את אמא צה"ל פגשתי לראשונה בנובמבר 2006, בגדנ"ע. כבר אז, לאחר חמישה ימים של אירוח לבבי של הגברת, הבנתי שאני מעדיף לא להיות בקשר עם המשפחה הזאת. לצערי, ההורים שלי ממש לחוצים שאני אתחתן, ולא ממש הייתה לי בררה.

תחילת תהליך השידוך התחילה כחצי שנה לאחר מכן, במאי 2007, בצו הראשון. שם גיליתי שאבוי, האחראים מטעם אמא צה"ל על תהליך השידוך הם סתומים עם תעודה, ושככל הנראה תהליך השידוך עלול להיות ארוך, מסובך וממש לא מועיל. בצה"ל רצו שאני אכיר את רופא המשפחה שלהם, שרצה שאני אלך לניאורולוג על מנת לאשר את זה שיש לי בעיות קואורדינציה. מאחר ולא ידעתי שלאמא צה"ל יש רופאים מומחים, הלכתי לרופא אזרחי, שילמתי על שירותו והוא לא סיפק את הסחורה המצופה ממנו. כך, כשהגעתי ללשכ"ג בפעם השנייה על מנת להיפגש עם הרופא, אמרו לי להגיע לשם שוב בשביל להיפגש עם ניאורולוג צבאי שלא יגבה ממני כסף. זה נקרא "טמטום", למי שלא מכיר.

לאחר שבלשכ"ג דאגו לקחת ממני פרטי גובה, משקל וטעם בשידוכים שיוצעו לי, התחילו המיונים לתפקידים השונים. מלבד מספר תפקידים שלא התקבלתי אליהם, כל הילדים של אמא צה"ל התגלו כחומר מעולה לתוכנית של ערוץ 8 או הנשיונל ג'יאוגרפיק שתעסוק בילדים עם פגמים גנטיים, שכליים ופיזיים. מרבית התפקידים שהוצעו לי היו בגדר "אוי ואבוי", וגם עלו לי לא מעט מאחר ולאמא צה"ל יש חידה חדשה במתמטיקה: אמא צה"ל הביאה למלש"ב שוברים שתקפים לאוטובוסים בלבד. היא רוצה שאוריה שגר בצפון הרחוק יגיע עד 9:00 בבוקר להרצליה, למרות שיש לאוריה יותר משלושה אוטובוסים איטיים להחליף. מה יעשה אוריה? ישלם על מנת לגלות שרוצים אותו לתפקיד נאחס. אגב, היה מיון אחד שלא הלכתי אליו, שרצו שאני אגיע עד 9:00, באוטובוסים בלבד, עד באר שבע. אין ספק שאמא צה"ל התגרשה מאבא היגיון.

גם כשיכולתי להגיע ברכבות ולקבל את הכסף מאוחר יותר, אמא צה"ל הפגינה גאוניות לשמה: קיבלתי כתובת לשלוח אליה קבלות, אז שלחתי. כעבור חודש קיבלתי טלפון שבו נאמר לי ששלחתי את הקבלות לכתובת הלא נכונה (אמא צה"ל נוטה לטעות, והרבה) ושהם שולחים לי את הקבלות חזרה על מנת שאשלח אותם לכתובת הנכונה. נראה לי שצה"ל זה הארגון היחיד שבו אגף אחד בארגון לא יכול להיות בתקשורת ישירה עם אגף אחר.

בשנת 2008, במקום להתחתן עם אחד מילדיה הדפוקים של אמא צה"ל, העדפתי לדחות את הגזירה על מנת לעשות שנת שירות. במהלך שנת השירות, אני מודה בבושת פנים, חשבתי על הליכה לעתודה. למי שלא יודע מה זה, זה אומר שאמא צה"ל מממנת לך לימודים, אבל עד הגירושין יעבור הרבה יותר זמן.

ואז, ב-27 בינואר 2010 הגיע היום הנורא: התחתנתי. כלומר, יותר נכון לומר שהתארסתי. אמנם הצטרפתי למשפחת צבא החרטוט לישראל, אבל עוד לא היה ברור עם איזה ילד דפוק אצטרך להתחתן. אחרי הכנה לחתונה, שנקראת בעגה המקצועית "טירונות 02" או "בית זונות" במחנה 80 הנוראי, קיבלתי בשורה משמחת: אני עוזב את אמא צה"ל על מנת לעבור לחסותה של אמא שח"ם (שירות חובה משטרתי). שם גם קיבלתי שידוך לילד בלי בעיות גנטיות. למרבה הצער הילד של אמא שח"ם לא ממש אהב אותי ורצו לשלוח אותי להתחתן עם ילד עם המון בעיות גנטיות. אז עשיתי שטות רצינית: החלטתי לחזור לידיה האמונות של אמא צה"ל.

השדכן של אמא צה"ל, שאנו נוהגים לקרוא לו "קצין מיון", שהציג לי את התפקיד שאני עושה כיום כילד מפותח ונפלא שלא סובל משום מחלה תורשתית. אבל מסתבר שקציני מיון הם למעשה קציני זיון. בשכל. הילד התגלה כבעל כל כך הרבה בעיות גנטיות, שאני לא מבין למה אף עובד סוציאלי לא עוזר למשפחה הזאת. וכך, אני תקוע שנתיים באחד התפקידים הכי מסריחים באחד הבסיסים הכי מסריחים, והמפקדים שלי עוד חושבים שאני אדחה את הגירושין ואחתום קבע. על זה ייאמר: פחחחחח.

זהו, זה סיכום הרומן שלי עם צה"ל עד כה. עוד שנה וכמה ימים אני כבר ארקוד על מדרגות הרבנות (או הבקו"ם. יש בבקו"ם מדרגות?), ועד אז אני מתכוון להמשיך לספר לכם על כל השטויות שאמא צה"ל והבן המפגר שלה עושים.

מחר אני לצערי חוזר לבסיס, ולכן תדירות העדכונים תחזור לימים כתיקונם בעת שהותי בצבא: עדכון או שניים בשבוע. ניפגש בפברואר.

שבוע טוב.

נכתב על ידי , 22/1/2012 13:08   בקטגוריות אנטי ממסדי, הומור, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, למה לי פוליטיקה עכשיו?, מעט בושה, משרד הביטוח, ספיישל קטן, על עצמי, רק בישראל, צבא, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יֶרֶק. ב-22/1/2012 21:22
 



קצת חו"ל


שלום לכולכם.

קודם כל, אני חייב לציין שהשאלון השבועי שמילאתי קיבל אולי הכי הרבה תגובות ביחס לשאלון שמילאתי אי פעם, בטח ובטח בהתחשב בעובדה שהוא לא עצבן אף אחד. מה נסגר?

וכעת לנושא המרכזי: הפריימריז של המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב. אני מסכים, הפריימריז הזה משעשע מאוד גם בלי העזרה שלי, של ג'ון סטיוארט או כל אחד שינסה לעשות מזה צחוק. אבל הפיתוי כל כך גדול, שאני לא יכול לעמוד בו. אז בבקשה:

מי שלא עוקב אחרי הפריימריז (בחירות מקדימות) של המפלגה הרפובליקנית, הרי הסבר קצר: המתמודדים השונים, במקום לנסות ולדבר אל המרכז ואל החלק שגם שוקל אם להצביע להם או לדמוקרטים, מדברים על הימין הקיצוני והסהרורי על מנת להיבחר. אי לכך, כולם נלחמים מי יותר מטומטם וסהרורי. ראשית, הרי ארבעת המתמודדים המובילים:

  • מיט רומני (Mitt Romney) - היחידי שאולי מנסה להיות טיפה שפוי, ולכן נחשב גם כבעל הסיכויים היחידים לנצח את אובמה. עם זאת, בגלל שהסקרים במפלגה לא לטובתו בגלל שהוא נחשב לליברלי מדיי, הוא עושה הכל על מנת להוכיח שזה לא נכון.
  • ריק סנטורום (Rick Santorum) - הוא הומופוב; נאו-ליברל בצורה כ"כ קיצונית שלדעתי אפילו ביבי נרתע ממנו; בעד שחזור הפלישה של בוש לעיראק (רק למדינות אחרות) ואם זה לא מספיק הוא גם מגלה סימנים של נקרופיליה: אחרי שהבן שלו נפטר אחרי הלידה בבית החולים, הוא הביא את הגופה הביתה, הראה לילדים, נתן לגופה להיות בבית 24 שעות ורק אחרי זה שלחו אותה לקבורה.
  • רון פול (Ron Paul) - הוא בדלן בצורה קיצונית; לא מוכן ששוהים לא חוקיים יקבלו טיפול רפואי; מעוניין לבטל את הבנק המרכזי של ארה"ב; ככל הנראה גזען ומאמין בקונספירציה שארה"ב ידעה על המתקפה הצפויה בפרל הארבור.
  • ניוט גינגריץ' (Nuwt Gingrich) - אתם מכירים אותו בתור הגאון שאמר שהפלסטינים הם עם מומצא (מבזק חדשות: גם העם האמריקאי הוא המצאה, קצת יותר ותיקה אבל המצאה).

כשזה ההיצע, אני חושב שהגיע הזמן שהם יתמקדו בנושאים ספציפיים שיביאו להם נקודות בקרב תנועת "מסיבת התה" ההזויה. לכן, הרי הרשימה שאני מציע שיתחרו בה:

  • מי יתעלל הכי קשה בקהילה ההומוסקסואלית.
  • מי ישים את ארה"ב בבידוד מדיני יותר גדול.
  • מי ישים יותר נשים שרוצות להפיל בכלא.
  • מי ישליך יותר אנשים לא נוצרים לים (יהודים יחיו, לא לדאוג, הם צריכים להתחנף לקול היהודי).
  • מי ישווה את אובמה להיטלר יותר פעמים.
  • מי יוציא יותר מוסלמים להורג.
  • מי, למרות הבדלנות, ייתקע יותר זמן במזרח התיכון.
  • מי מקבל יותר תרופות פסיכיאטריות.
  • מי יותר מטומטם מג'ורג' בוש הבן.
  • מי ידאג יותר לעשירים.
  • מי שונא יותר את מיט רומני בגלל שהוא מורמוני.
  • למי באופן כללי יש יותר סיכויים להתקבל כחבר במועדון האח"מים של הקו-קלוקס-קלאן.

כשמצד אחד יש לנו את הליצנים האלו ומצד שני את אובמה שכבר איכזב - באמת שאנחנו צריכים לאחל לעצמנו בהצלחה.

שבוע טוב.

נכתב על ידי , 21/1/2012 15:47   בקטגוריות הומור אוניברסלי, הציבור מטומטם ולכן הציבור ישלם, הרבה נזק בפחות מאמץ, טפשת נפוצה, לא באמת פוליטי, מלחמה ושלום, ספיישל קטן, רשמים שלי, תחרויות, אקטואליה, פסימי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של rddzqn ב-17/2/2013 10:28
 



תשובות לשאלון השבועי


האם נופלים לך חפצים כשאת מנסה לקחת משהו מהמדף בסופר?
לא.
כי בניגוד לכל מיני טמבלים שגורמים לזה, אני יודע שלא לוקחים מוצרים מהחלק התחתון של הערימה.

שברת פעם משהו בחנות?
רק איפה שאין חוקי "שברת - שילמת".

האם זה רעיון טוב לתת לך למלצר ולסחוב מגש עמוס בכלים?
לא.
בכל זאת, בעיות קואורדינציה זה חלק מהותי ממני, וחבל על כל הכלים שינוכו ממשכורתי.

האצבע הקטנה שלך נתקעת בפינות של שולחנות?
של מי לא?

קרה לך פעם שנתקעת בעמוד כשהלכת ברחוב?
אה, לא, לא ממש.
שוב, אני לא אידיוט.

החלקת פעם על בננה?
לא, אבל ראיתי פעם מישהו שהחליק על בננה.
זה לא כזה מצחיק כמו שעושים מזה.

נפלת פעם במדרגות?
יש לי כף רגל גדולה, לפעמים היא לא נכנסת בכל המדרגה. תשלבו את זה עם קואורדינציה סוג ז' ותקבלו את התשובה.

את יכולה להעביר חוט במחט?
כן, ואני גם יכול להעביר לכם מחט בעין אם תהיו ממש מעצבנים.

זורקים לכיוונך כדור. מה הסיכוי שתצליחי לתפוס אותו?
יש סיבה שאני לא רוצה להיות שוער כדורגל.

את יודעת לעשות ג’אגלינג?
כותב השאלון הזה לא יודע להשתמש בסלאשים? כל כך קשה לכתוב "את/ה יודע/ת לעשות ג'אגלינג"?
ולא, לא ממש.

שברת פעם יד, רגל, שיניים או איבר אחר בתאונה?
באופן מוזר - טרם.

מה התאונה הכי מצחיקה שלך?
רצתי פעם במורד דיונה, החלקתי ונפלתי עם הפרצוף לתוך החול. אם זה לא מצחיק אתכם, כנראה שהתאונה הכי מצחיקה שלי טרם התרחשה. אבל זה יגיע, אל דאגה.

נכתב על ידי , 18/1/2012 13:51  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוריה בר-מאיר ב-21/1/2012 14:52
 



לדף הבא
דפים:  

62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)