לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הסאטירה של ישרא
Avatarכינוי: 

בן: 33



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2016    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

10/2016

למה אני לא מפחד מהנשיא טראמפ


יאפ. אני לא מפחד מהרגע הפוטנציאלי ב-20 בינואר, בו דונלד טראמפ יושבע לתפקיד נשיא ארצות הברית. זה חלילה, כמובן, לא אומר שאני תומך בו. אני לא תומך בו. האיש דפקט עם תעודה (שהוא כנראה הדפיס לעצמו באוניברסיטת טראמפ). ולא, אל תנסו לספר לי שהוא רק "לא פוליטיקלי קורקט" - האיש גזען ומיזוגן. אם אתם מעדיפים איש גזען ומיזוגן על פני השחיתות של קלינטון זה עניין אחר (גם אם יש לי איתו בעיה), אבל תפסיקו לספר לעצמכם שהוא לא כזה. יודעים מה? אם אתם רוצים לספר לעצמכם זה עניינכם, אבל תפסיקו לספר את זה לי. ולא, שיחת ה-grab them by the pussy היא לא "שיחת מלתחות" גסה אך לא מזיקה. האיש ספק התגאה בתקיפה מינית ספק עודד אותה, ובכל מקרה היא מראה בדיוק מה הוא חושב על בני אדם עם שני כרומוזום X (נראה כמה היו בעדו אם הוא היה אומר בשיחה פרטית אמירות אנטישמיות חריפות). ולא, לשאלתכם, אני לא מדבר ככה בשיחות פרטיות.

 

אבל, עם זאת, אני לא מודאג לשלום העולם כפי שאנו מכירים אותו במקרה בו טראמפ ינצח בבחירות האלו. זה נובע מהסיבה שבניגוד לישראל, בארצות הברית יש הפרדת רשויות של ממש. בישראל הממשלה נותנת לכנסת הוראות איך להצביע, ובגלל שהממשלה נשענת על רוב הכנסת אז רוב חברי הכנסת מחויבים להוראה הזו והחוק שהממשלה רוצה להעביר עובר. בארצות הברית זה לא ככה - בארצות הברית יכול להיות נשיא ממפלגה אחת ומפלגת רוב ממפלגה אחרת. זה המצב שקיים כרגע, ואם שמתם לב אובמה דיי משותק בכל הקשור לרפורמות שדורשות את אישור הקונגרס. זה גם מה שאני צופה לטראמפ.

 

אבל רגע, תגידו, טראמפ הוא רפובליקני ומפלגת הרוב כרגע היא גם רפובליקנית, אז מי יפריע לו לעשות מה שבא לו? ובכן, אם לא יתחלפו היוצרות בבחירות (בהן גם נבחרים חברי קונגרס), אז המפלגה הרפובליקנית. ההנהגה הרפובליקנית שונאת את טראמפ, כי הוא משמיד לה את מוסדות המפלגה בזה אחר זה. רובם לא יודו בזה כי יש את עניין הנאמנות המפלגתית, אבל הם מעדיפים שקלינטון תנצח. הסיבה היא שיהיה מאוד בעייתי לשקם את מוסדות המפלגה ולהחזיר אותה למסלול שהחריגה הכי גדולה שלו היא מסיבת התה אם טראמפ יהיה נשיא. עכשיו, בואו נגיד שהוא בכל זאת מנצח - יהיה על גבול הבלתי אפשרי לשקם את המפלגה אם תהיה לו קדנציה שנייה, ולמעשה גם הריצה שלו לקדנציה שנייה תהיה בגדר נזק בל יתואר. אי לכך, הנהגת המפלגה, במקרה בו טראמפ ינצח ב-8 בנובמבר, תעשה ככל שביכולתה לא לתת לטראמפ להגיע למרוץ של 2020.

 

איך עושים את זה? בתור התחלה לא נותנים לו לעבוד. נותנים לו להעביר רק את הדברים החיוניים, וגם זה תוך כיפופי ידיים. כלומר, חברי הקונגרס הרפובליקנים ישימו לטראמפ רגליים בכל הזדמנות, ותוסיפו על זה את חברי הקונגרס הדמוקרטים שיעשו את זה באופן טבעי. כמובן, לא כל חברי הקונגרס הרפובליקנים ישתפו פעולה, כי אם טראמפ יגיע עם רעיון מבריק כמו "בואו נפריט את המשטרה" חברי מסיבת התה יגידו "כןןן!!!!11" ויצביעו בעד, אבל יהיה חלק נכבד מהרפובליקנים שיעשה לטראמפ את החיים קשים. יותר מזה, אם יש לחברי הקונגרס הרפובליקנים טיפה אמביציה, הם יעשו לטראמפ את מה שעשה הקונגרס לאנדרו ג'ונסון.

 

אנדרו ג'ונסון היה נשיא ארצות הברית לאחר רצח לינקולן. הוא היה מהמפלגה הדמוקרטית (באותם ימים מפלגה תומכת עבדות) שלינקולן לקח כסגנו רק בשביל הקולות של מדינות הגבול בזמן הבחירות לקדנציה השנייה. הרפובליקנים הרדיקליים בקונגרס לא ממש אהבו אותו, אז הם דאגו להכניס אותו לחקירות באשמת בגידה. בזמן שג'ונסון בזבז את כל זמנו בחקירות ולא ממש היה יכול לתפקד כנשיא, הקונגרס ניהל בפועל את העניינים, בעיקר בכל הנוגע לשיקום הדרום לאחר מלחמת האזרחים. אם לרפובליקנים יש אמביציה (להרבה מהם יש, ראינו אצל אובמה למה הם מסוגלים כשהם שונאים את הנשיא) וידע כלשהו בהיסטוריה (בזה אני קצת יותר בספק, כי בכל זאת הם חברי קונגרס אמריקאים) הם ינסו לשחזר את זה על טראמפ. יותר מזה, אם הם יעלו על משהו, הם ישמחו לתת לטראמפ את האפשרות לבחור בין להיות הנשיא השני שמתפטר לבין להיות הנשיא הראשון שמודח. העיקר שיהיה כל כך בקרשים שיהיה לגיטימי לדרוש ממנו ללכת בדרכם של הארי טרומן ולינדון ג'ונסון ולא לרוץ לכהונה נוספת מבחירה. ואם בכל זאת יחליט לרוץ, אז לפחות שלמתמודד/ת הדמוקרטי/ת מולו יהיו חיים קלים בהרבה מאלו של קלינטון.

 

אבל רגע, תגידו, הרי טראמפ יכול לבצע צעדים צבאיים בלי אישור מהקונגרס. אוקיי, טכנית זה נכון, אבל צעדים שניתן לעשות בלי אישור מהקונגרס או לפחות גיבוי ממועצת הביטחון של האו"ם הם מוגבלים ביותר וקשה להשמיד איתם את העולם. כדי לשכנע את הקונגרס לצאת למלחמה לא מוצדקת צריך מידה מסוימת של תחכום. לא הרבה תחכום, כמובן, כי עובדה שבוש הצליח לשכנע את הקונגרס לאשר לו לפלוש ב-2003 לעיראק על כלום, אבל אפילו הוא היה צריך לעבוד על זה כמה חודשים טובים. טראמפ כל כך קפריזי שסביר להניח שאם אחרי יומיים הוא לא יקבל אישור מהקונגרס הוא יעבור לשיגעון הבא שלו. ואם אני טועה והוא כן יתמיד עד שיקבל את האישור למלחמה הסתמית שלו? ובכן, כפי שהראיתי לפני כמה שורות, הוא לא יהיה הראשון. גם נשיאים שנראים שפויים לא נמנעים מלשקר לכל העולם ואמא שלו כדי לצאת למלחמה מיותרת. ואל תתחילו לספר לי על הגישה שלו לקודים הגרעיניים. בסופו של דבר כדי לשגר פצצת גרעין צריך יותר מאשר את הנשיא לבדו, ולמרות שלא חסרים לאמריקאים אנשים לא מבריקים בלשון המעטה, אתם באמת חושבים שקציני המטה או אנשי הקבינט ייתנו לטראמפ לשגר טיל גרעיני? בחייאת.

 

טראמפ לא מדאיג בבחינת החזקתו בתפקיד, הוא מדאיג בבחינת התופעה החברתית שהוא מייצג, כזו שגם אם הוא יפסיד בבחירות לא תיעלם. ואני לא מדבר על אלו שחושבים שהוא חרא אבל שקלינטון גרועה יותר, אלא על אלו שתומכים בו מכל הלב, שאומרים שגם אם הוא יאנוס מאה נשים הם עדיין יצביעו לו (אני לא צוחק, יש תומכים שאמרו את זה). הם לא האריות של הצל, אבל הם צעד אחד משם, ובגלל שהם הרבה יותר אנשים זה הרבה יותר מפחיד. וכאמור, את זה הבחירה של קלינטון לא תפתור.

נכתב על ידי , 19/10/2016 12:03  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוגניה ב-29/10/2016 09:56
 



שנה טובה מאזובי הקיר


שלום לכם.

ראש השנה הגיע, וזה הזמן לפינה שכבר הרבה זמן לא עשיתי: ברכות מאישי ציבור. אתם יודעים, אלו שאמורים להיות הארזים, אבל בהם הכתה שלהבת אז נשארנו עם אזובי הקיר.

בבקשה:

  • "שנה טובה לכולכם. זה מזכיר לי שפעם אחי יוני אמר לי 'שנה טובה'..." (בנימין נתניהו)
  • "לשנה מלאת דגלים!" (נאוה בוקר)
  • "שתהיו לרכיכה ולא לעמוד שדרה". (בוז'י)
  • "לא הבנתם, ה-48 שעות להנייה זה מאחרי החגים". (אביגדור ליברמן)
  • "שנה טובה. עם מה שמחכה לכם אחרי נובמבר - לכאן או לכאן - אתם עוד תתגעגעו אליי". (ברק אובמה)
  • "חמוד, הם כרגע עסוקים בלהתגעגע אליי". (שמעון פרס)
  • "שנה טובה זו שנה סטרייטית". (בצלאל סמוטריץ')
  • "שנה של סטטוס קוו". (יעקב ליצמן)
  • "שנה טובה מהשגריר שלכם באו"ם". (אופיר אקוניס)
  • "שנה שבה תבינו שאני התשובה האמיתית שלכם לנתניהו, למרות שמה שאני מציע נע בין כלום לבין בדיוק מה שהוא מציע, רק עם ג'ל". (יאיר לפיד)
  • "חוגגים שנה חדשה עם מרצ! מונית שירות בודדת תגיע לאסוף את כל המצביעים!" (זהבה גלאון)
  • "זה ראש השנה השני שאני מברך אתכם כשר בממשלה הנוכחית. על השלישי נטיל מיסוי". (משה כחלון)

ושיהיה לנו בהצלחה גם השנה.

נכתב על ידי , 2/10/2016 15:47  
הקטע משוייך לנושא החם: שנה טובה
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אוגניה ב-3/10/2016 13:22
 





62,533
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , תקשורת ומדיה , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאוריה בר-מאיר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אוריה בר-מאיר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)