לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חתולים, מחשבים ועוד...


המוח המוזר שלי מוצג לראווה

Avatarכינוי: 

בן: 35

ICQ: 175409408 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2009

סטיגמות זה בולשיט


כל מי שחושב שאפשר לתת אפיון זהה לקבוצה שלמה של אנשים טועה.

למשל אנשים חושבים משום מה שלמדעים מדוייקים יש פחות עניין בפולטיקיה ושמצד שני באומנויות פוליטיקה פורחת.

כשמסתכלים על ההפגנה המגה מאגניבה שהייתה לנו היום באוניברסיטה ביחד אני יכול להגיד ששוב שברנו סטיגמות.
דווקא במדעים מדוייקים שאצלנו זה היה בהתראה קצרה יותר, היו לא פחות אנשים בהפגנה ולא פחות התלהבות מאומנויות.
הרבה אנשים שלא חשבתי שאראה אותם מפגינים בחיי היו בהפגנה הזאת, מצד שני חסרו לי כמה אנשים מאומנויות שאני מכיר בהפגנה.

וזה מיועד לקורא ספציפי ויחיד בבלוג שלי שמשום מה לא היה שם.
בושה וחרפה!
^_^

אבל למה כתבתי פוסט קצר וחתרני שכזה? סתם נזכרתי שכשהייתה כל הפעילות הפוליטית באוניברסיטה, לגו כמעט לחלוטין על מדעים מדוייקים.
הכל סבב את קפיטרית גילמן וזה גם די קרוב למקסיקו (גילמן = מדעי הרוח, מקסיקו = אומנויות).

בכלל זה נכון לגבי כל דבר, הדוסים לא אותו הדבר, הערבים לא, אנרכיסטים, קומוניסטים, הומואים, לסביות, ימנים שמאלנים.
כל אדם שונה, כל אדם יחודי, והרבה פעמים סטיגמות שנוגעות לקבוצות שלמות פשוט לא נכונות בעליל.

סתם פוסט קצרצר אחרי הארוך הקודם שהיה לי..
הייתה הפגנה מאגניבה אגב.
נכתב על ידי , 5/3/2009 04:48  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על צבא, השתמטות ועוד


הקדמה:

אני חושב שאחרי זמן רב הצלחתי לגבש דעה כלשהי, שנראת לי הגיונית ואיכותית לגבי כל עניין הצבא, לפני כן דעתי הייתה
קיצונית יותר אבל תמיד טענתי שהיא בתהליכי גיבוש ואני לא בטוח בה.בכל אופן לדעתי היא הייתה איכותית יותר מהמקובל
בחברה, והיא זאת שהיוותה את הבסיס ליצירת הדעה שאני אציג בהמשך.

חשיבות הצבא בישראל:

הצבא לא ראוי לרמת החשיבות שמקנים לו, ומצד שני יש צורך בקיומו (אומנם במתכונת אחרת ואני אפרט בהמשך).

צריך להבין שלא משנה מה החשיבות של הצבא היום או מחר, השאיפה של כולנו בסופו של דבר היא שהוא לא יתקיים.
לא, הכוונה שלי היא לא פירוק מיידי של הצבא, אלה שאיפה למצב בו לא יהיה צורך בכלל בצבא. כולנו רוצים שלום*.
וכשיש שלום אין צורך בצבא, ואין לו את החשיבות שש לו במצב שלנו.
הצבא זה כלי, לא יותר ולא פחות וככזה ראוי להתייחס אליו.

בעד או נגד צבא:

בפועל המצב הרבה יותר מסובך מלהיות נטו בעד או נגד, אלו שתומכים בצבא באופן חד משמעי לא טובים יותר מאלו ששוללים
אותו ולהפך.

לדעתי כל הבעד ונגד מתבטא בסופו של דבר בביקורת נגד הצבא והלגיטימיות שלה, אם לא היינו חיים במצב המחורבן בוא אנו חיים,
צבא פשוט לא היה. אם הצבא היה עובד בצורה טובה ולא עיוורת וכוחנית, או שלפחות אם הכוחניות של הצבא הייתה מובילה לתוצאות
כלשהן. אז לא הייתה ביקורת משמעותית נגד הצבא כמו שיש היום.

בסופו של דבר התוצאה היא שבשני מלחמות שהצבא יצא אליהן היו יותר מאלף הרוגים, רובם אזרחים, חלקם הגדול ילדים.
אז אתם יודעים מה? גם אם התקשורת העולמית אנטישמית ושקרנית, ורק התקשורת הישראלית דוברת אמת**. לא כולם קונים את זה.
וכשלא קונים את זה סביר להניח שיקומו שאלות, ולמה שהם לא יקומו? מה אנשים בעלי אינטרסים שמנוגדים לנו נעלמו מהעולם?
מה לא יכול להיות שדובר צה"ל לא אומר את כל האמת?***

אז מה לא לגיטימי בזה שיש ביקורת בחברה? ואנשים שמסרבים פקוד?, זה לגיטימי באותה המידה שזה היה לגיטימי לסרב פקודה
בהתנתקות, ומתברר שבצדק! אני ממש לא מסכים עם מתנחלים ולא חושב שהם צריכים להיות שם, אבל מכאן ועד פינוי בכח של
אנשים מבתיהם, וזריקת זיין מוחלטת על מצבם, יש מרחק שנות אור. אני מתנגד לזה נחרצות ומסכים עם כל אלו ששמו סרט כתום,
והחיילים שבחרו שלא להיות חלק מהפינוי (ושוב למרות שבפועל הייתי מעדיף אי קיום של התנחלויות).

זה לא מקרי שהזכרתי את המתנחלים, באותה תקופה אנשים שמו לב שהטיעון של "לא משנה מה, פקודה היא חוק וחוק צריך לקיים"
לא באמת תקף כשפוגעים בך ובעקרונות שלך, כל מה שנשאר להבין שחשוב לכבד גם את עקרונותיהם של אחרים, למשל כמו שאנרכיסטים
רבים וחדשניקים רבים היו נגד ההתנתקות (חד"ש עצמה היתה נגד כסיעה), וזאת למרות שחד"ש ואנרכיסטים מתנגדים להתנחלויות!
כך גם לובשי הסרטים הכתומים צריכים לכבד את אלו שבוחרים שלא לשרת בצבא גם אם הם אינם מסכימים איתם.

ואם יש צורך לתקן אותם (את השמאלנים או המתנחלים, תלוי מי מסתל..) אז בדיון עמוק, אני בכיף אשב ואדון עם כל מתנחל, וכמה שזה אוליי נ
שמע לאנשים מסויימים מופרך יש סיכוי רב שמתנחלים רבים ירגישו אותו הדבר לדבי דיון איתי.

לגבי אנשים שהולכים מעבר לסרוב פקודה ומסרבים לשרת, לדעתי גם קיומם לגיטימי, אפילו אם הם טועים, הם לא יסחפו אחריהם את כל החברה בחיים.
בשביל לסחוף את כל החברה צריך אחד משני דברים:
1) כח תקשורתי אדיר (אין מצב במדינה הזאת ואולי טוב שכך, אם הם חלילה טועים)
2) להיות צודק (במקרה הזה אין רע בכך שהם יסחפו את כל המדינה..)
אז ממה אתם מפחדים?, טוב על שיעורי ההשתמטות בפרק הבא

השתמטות:

לפני שאגש להסברים על השתמטות הגיע הזמן שאן הבהרה קטנה לאלו שמרגישים יותר שמאלנים ממני כשהם קוראים את השורות האלה.
אני לא רוצה פירוק של הצבא, למרות שהצבא הוא חלק ניכר מהסיבה שאנשים רוצים למחוק את ישראל במידה כזאת או אחרת, זה לא סיבה להביא
את עצמנו למצב בו יש סכנה למניעת החופש של יהודי ישראל. צריך להבין שמקיום צבא לא נובע כיבוש, שימוש ציני ודפוק בצבא מביא כיבוש.
ועל כן החופש שלנו לא צריך להיות על חשבון החופש של ערביי ישראלים וערביי פלסטין, כמו ששלה לא צריך להיות על חשבון שלנו.

הספקתי כבר להביע דעה לגבי משתמטים אידאולוגיים, אבל זה לא עונה על השאלה של ההשפעה של השתמטות על יכולת קיום הצבא, הרי אומנם לדעתי
אחוז המשטמתים לא מסכן כרגע את הצבא, הגידול העקבי של האחוזים בהחלט כן.

התייחסות לכל המשתמשטים כמשהו יחיד זה טעות, אנשים שונים משתמשטים מסיבות שונות. צריך להבין בכלל אלו סיבות גורמות לאנשים לא לרצות לשרת.

אוליי למשל אחד הגורמים הוא היחס המזלזל של הצבא לחייליו, והייתי בצבא ואני יודע על מה אני מדבר, הצבא הזה לא יעיל בשיט, הוא מחלק את המשאבים
שלו בצורה שמזכירה קשקוש של ילד בן שש, זה לשם וזה לשם, מי שרוצה בסיס פתוח מקבל סגור, מי רוצה סגור מקבל פתוח.
כמה אנשים אתם מכירים שמרגישים שמיצו את עצמם בצבא, לעומת אלו שמרגישים שנדפקו?

וכל הקטע הזה של זריקת זיין בקרב אנשים שפשוט נמאס להם מהסרחון של המערכת, זה רק מרקיב אותה עוד יותר.
אבל מישהו חשב לעשות שינויים בצבא? מה פתאום... יש דברים חשובים יותר.

ומה עם אלו שכבר לא מאמינים בכלום יותר, אלו שצועקים שצריך לפוצץ לכולם תצורה, אבל עמוק בפנים רואים שמפוצצים תצורה לא קורה כלום, כשעושים הסכמים
לא קורה כלום, ופשוט לא מאמינים בכלום יותר, אז לא פלא שאין להם מוטיבציה, הכל חרא, למה לשרת?

ובכל הדיון הזה אני משתדל שלא להכנס יותר מדי למה נכון או לא נכון, צריך להבין שבכל ביקורת יש אמת כלשהי, הבאתי שני דוגמאות (ויש עוד) שמסבירות למה אנשים
אולי מאבדים מוטיבציה בשרות, כדאי לשקול אותם לא?

מה שאני מנסה להגיד זה שיש סיבות שונות ומגוונות למה אנשים משתמשים, זה לא כי הם מטומטמים וזה לא כי הם אגואיסטים מניאקים, זה הרבה גורמים ביחד
שצריך למצוא את המכריעים בהם ולטפל בהתאם.
ולא בכוחניות אווילית, אם למישהו יש בעיה עם הצבא אז יש בעיה עם הצבא, גם אם זה הרבה יותר קטן ממה שהוא חושב, אנשים לא ממציאים דעות סתם, הן באות
מההשקפה שלהם אל המציאות.

ולבסוף אגיב בכל זאת לטענה נוספת, של החיילים שמגינים עלי ומאפשרים לכתוב את כל זה. בהנחה שהטענה נכונה במאה אחוז, ראוי שאגיב ואומר שאינני יושב
בבית ומגרבץ בביצים. רוב המשתמשים אידאולוגית שאני מכיר גם לא, אנחנו פועלים לשינוי חברתי, ומנסים לגרום לכך שלא יהיה צורך יותר בשמירה על כולנו פה.
 אנחנו יכולים לטעות או לא, אבל אי אפשר לזלזל ברצון ובניסיון שלנו לתרום לחברה, בדיוק כמו שאני לא מזלזל במורעלים שהולכים לקרבי ברצון לתרום למרות
שלדעתי הם רק פוגעים פה בכולנו.

הרקע שלי במסגרת צבא:

אני לא משתמט טהור, אבל רחוק מלהיות חייל, מהרבה סיבות לגיטימיות יותר ופחות מצאתי את עצמי משרת בצבא שמונה חודשים, חלק ניכר מהרצון שלי לצאת מהצבא
הוא אידאולוגי, אם לא הייתה אידאולוגיה סביר להניח שהייתי עושה את מה שרציתי לעשות לפני שדעתי הוזזה מציונות פטריאוטית לשמאל רדיקאלי, הייתי תורם
את כל כולי לצבא איפה שלא היו זורקים אותי.
בפועל האידאולוגיה השתנתה אבל לא השתנתה מספיק כדי שאסרב בתוקף לשרת, ולטוב ולרע שירתתי זמן מה, זה נתן לי פרספקטיבה יותר טובה על הצבא לדעתי.
ובכלל כל ההתנודדות שלי בין שני הצדדים הביע לי אפשרות לחשוב על דברים גם מצד אחד וגם מצד שאני, ואני שמח על כך.

-

*חלקנו אומנם לא מאמינים שזה אפשרי.
**אתם באמת קונים את זה? כדאי שתבדקו מה אומרים על ישראל בתקשורת האירופאית למשל, אם רבע מזה נכון, אז אנחנו בבעיה..
*** לא בהכרח כי הוא שקרן מניאק, אלה כי יש דברים מבחינת הצבא שהציבור לא צריך לדעת, למען בטחון המדינה, השאלה האם זה נכון.
נכתב על ידי , 5/3/2009 00:11  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הקודם   
דפים:  

הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , תחביבים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לBlack Mage אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Black Mage ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)