לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

mybody

לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות אך מכוונת לכל סוגי המינים)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2006

נדרתי לא ללכת יותר לבד לים


A מספרת על חוויה ש"נחתה עליי ממש בשבוע שעבר, יום לפני שמלאו לי 13 אביבים".

 

הנני גרה בקיבוץ המרוחק מהים רק בכמה מטרים בודדים, ולכן תמיד נהגתי לנצל את המרחק המצומצם כמעט בכל הזדמנות.  בשנה אחרונה זו, כנראה שחשבתי שאני מספיק בוגרת כדי ללכת לבד לחוף, ברגל, חסרת חברה כלשהי ופלאפון. הוריי לא ידעו שהלכתי ברגל לשם, והודעתי לאחותי שאני יוצאת לטייל בקיבוץ מעט (וזו לא הפעם הראשונה שעשיתי דבר כזה למרות שבכלל שוטטתי על החוף שמבחינתי היה פרטי שלי). התסובבתי על החול עצמו, נגעתי קצת במים, וחצתי לאורך החוף הרבה פעמים, ובדרך יצא לי להיתקל בחבורה של שלושה או ארבעה בחורים בני 20 פלוס, שזללו נרגילה בלי חשבון מפה ועד ת"א. (מרחק די גדול לצפונית כמוני). כשראיתי אותם מספר פעמים, ראיתי אותם רק מאזור הטיילת, לא רציתי להתקרב יותר מדי... באיזשהו שלב מאסתי מללכת, ופשוט התיישבתי על אחד הסלעים המרוחקים יותר מהחוף וקרובים למעין קפיטריה שכזו...

 

בראשי התנגנו להן מנגינות עצובות ובהיתי לעבר קו האופק בעל קרני השמש המסנוורות. לא שמתי לב, כנראה מרוב סינוור, שאחד מאותה חבורה מרוחקת הספיק להתקרב אליי, ופנה אליי בחיוך שנראה די מאולץ ו"פדופילי" אם יורשה לי להוסיף, "יום טוב" ראשו נדחס בצורה מגושמת לעבר קרנית עיני, "אפשר להצטרף?" הוא המשיך עם אותו מבט ערמומי שכה תיעבתי. הייתי מופתעת יחסית לאחת שמתיימרת להיות שחקנית בעלת ביטחון עצמי מופרז, ולאחר גימגום קליל אמרתי "לא" מהוסס ועמדתי לקום. אך הוא מיהר, "לא לא, זה בסדר, תמשיכי לשבת אני לא אפריע לך". תבינו, הריח מהנרגילה שלו והפנים המזויפות פשוט גרמו לי לחלחלה. הוא המשיך לעמוד בסימן שאלה (כלומר, התכופף לעבר ראשי), בעודי מנסה להתעלם ולהעיף מבט אך ורק בים. הוא שאל בת כמה אני, וכשהשבתי ענה בפליאה "וואלק, את נראית לפחות 17..." הוא המשיך לשאול כיצד הגעתי ומאיפה, ואני מצטערת גם עכשיו עד כמה הייתי טיפשה ועניתי לו. אמרתי לו שהגעתי ברגל, מקיבוץ ממש קרוב פה באיזור... אפילו ניתן היה לראות את הבתים, את השכונה הדרומית שלי... הצבעתי על אחד מבתי קרובי כששאל היכן... אני כל כך מצטערת...

 

בשלב כלשהו הוא הלך, אחרי שסוף סוף הבין שאני רוצה להתבודד (למרות שאחת משאלותיו הראשונות הייתה "למה את לבד ככה?", הוא לא שמע על המשפט "כשעצובים הולכים לים לכן הים מלוח"?!) הוא חזר לנרגילה ולחברים שלו, בעודי מזועזעת מעט, למרות שזו לא פעם ראשונה שטועים וחושבים שהנני בת 17.

 

לאחר מספר דקות יצא לי החשק לשהות במקום הזה, שחשבתי שהוא פרטי שלי, שהכרתי מגיל אפס. כשהגעתי לשער של הקיבוץ בדיוק דודה של אמי וביתה, היו במכוניתן ושאלו מאין באתי, ולקחו אותי הביתה (הן באו לבקר את סבא וסבתא שבאו גם לכבוד יום ההולדת שלי...אה, ואותי...) וכאשר הגענו הביתה הן אמרו להוריי שהן תפסו אותי, וכמובן שאמרו זאת בהתלוצצות, חשבו שזה דבר בשגרה שאני הולכת לבדי לים. כשהוריי שמעו על כך הם הזדעזעו. קראתי לעברם, אמרתי להם שאני כבר מספיק גדולה וכל הרצאת האגו העלובה הזו שלי. אבי סיפר לי שבעבר הייתה מתנדבת בקיבוץ, שגילה היה מוכפל משלי, והיא כמעט נאנסה בדרך מהים.

 

מאותו רגע נדרתי לעצמי לא ללכת לבד יותר לים, בלי חברות או מבוגרים, וכמובן שבלי פלאפון. נדרתי את זה גם קודם, אך הוריי אמרו דברים כל כך נכונים, שאישרו את החשש ש"ההתחלה" שהרסתי לבחור הזה, הייתה יכולה להיגמר בצורה הרבה יותר גרועה.

 

תודה, Aעצוב לשמוע שאת מפחדת ללכת לבד לים, ושבכלל - את מפחדת. זה לא צריך להיות ככה.

 

עדכון, ותגובה לדברי ענבר, שמגיבה כאן בקביעות ועושה עבודת הסברה מעולה. הפעם כתבה, ובצדק: מצטערת, אבל אני חוששת שאני מסכימה עם הדעה הרווחת שהסיפור הזה גבולי מדי במקרה הטוב, ולא רלוונטי במקרה הרע. זה נכון שיש תחושה לא נעימה כשזרים פונים אליך, במיוחד אם אתם נמצאים במקום מבודד, אבל במקרה הזה יש לנו בהלה לא לגמרי מוצדקת. נכון שהבהלה היא פועל יוצא של המציאות הקשה והמפחידה בה אנו חיות, אבל הבחור רק גישש, וכשגילה שהיא בת 13 הרפה. ויש לי גם תחושה שהיא לא היתה כ"כ מפוחדת לפני שהוריה סיפרו לה סיפורים מרתיעים. זה נכון שנשים לא צריכות לפחד כשהן הולכות לים, אבל אני לא חושבת שהן פוחדות בגלל גברים כאלה. הוא בסך הכל היה חברותי.

 

ענבר, את צודקת. סיפור גבולי. לא קרה כלום, למעשה. הוא היה נחמד, מנומס, ושאל את השאלה שכל אשה נשאלת כשהיא יורדת לים לבדה: "למה את לבד?" 

זאת לא הטרדה במובן ה"חוקי", אולי זה סתם "להתחיל" עם מישהי, אבל חשוב שבנים יבינו איך זה מרגיש לנו. איך לפתע גם דברים שיש בהם פוטנציאל לקשר (לא במקרה הזה) - הופכים למשהו מאיים, גם אם אין "אשם". הפחד או ההליכה הלא רגועה - בים או ברחוב, הוא חלק משגרת החיים שלנו. כשבחור פונה אלייך בסיטואציה שהוא חלק מקבוצה ואת לבד - זה מבהיל, ולא חשוב שכוונותיו טובות ולא חשוב בת כמה את. הייתי רוצה שבנים יידעו את זה.

הפחד מפני גברים נובע מהטרדות ותקיפות מין, זה חלק בלתי נפרד מהנזק המצטבר של התופעה הזאת. גם את זה הייתי רוצה שבנים יידעו.

 

המשיכו לשלוח,

[email protected]

 

any

נכתב על ידי , 25/5/2006 12:14   בקטגוריות אדם זר, הכל יכול היה לקרות, בים  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נשמה תוהה ב-13/3/2007 13:41



כינוי: 

מין: נקבה




479,523
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmybody אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mybody ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)