לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

mybody

לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות אך מכוונת לכל סוגי המינים)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2006    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2006

הוא פשוט לא ידע שזה מפריע לי


ליידי מוקה הרגישה מוטרדת, אבל פעלה להפסקת ההטרדה. היא ביקשה מהם להפסיק עם הבדיחות הסקסיסטיות - והם אפילו התנצלו. ללמוד ממנה.

 

היי. אני קוראת את הבלוג, וקוראת על מקרים שונים של הטרדה, ולצערי אפילו עברתי בעצמי הטרדה מינית. חשוב לי להדגיש שמהניסיון האישי שלי, המון פעמים גברים (וגם נשים!) מעירים הערה שוביניסטית או בעלת אופן מיני ובוטה, לא מתוך הרצון להטריד, אלא מתוך כוונה להצחיק, לגרום לאווירה טובה וכו'. המון פעמים גברים פשוט לא מודעים לכך שההערות שהם משמיעים, המחמאות וכו' פוגעות בנו! כמובן שיש מצבים שבהם הבנאדם מתכוון לפגוע, ופוגע. אבל יש גם הרבה מאוד מקרים שבהם המטריד פשוט לא מודע לעובדה שהוא מטריד!

 

אני אתן סיפור שקרה לי כדוגמא: אני מתנדבת במקום כלשהו כבר כמה שנים. באחת הפעמים שבאתי להתנדב, שני מתנדבים נוספים שהיו שם כל הזמן השמיעו בדיחות גסות, ירידות גסות ובוטות אחד על השני, וזה היה ממש לא נעים. בגלל שאחד מהם ידיד יחסית טוב שלי, החלטתי שאני אתפוס אותו בשקט, ואבקש ממנו להפסיק. כשדיברתי איתו, הוא פשוט היה בשוק טוטאלי. לא היה לו אפילו שמץ של מושג שכל הבדיחות והירידות מפריעות לי! הוא התנצל בצורה מטורפת, והבטיח שזה לא יקרה יותר, ואמר שהוא פשוט לא ידע שזה מפריע לי.

 

המסקנה של כל הסיפור הזה, היא שלא כולם מניאקים. המון פעמים אנחנו מפחדות לבטא את הרצונות שלנו ואת הרגשות שלנו, ומפחדות להגיד "זה לא נעים לי, בבקשה תפסיק". והצד השני פשוט לא יודע שמה שהוא עושה לא מקובל עלינו.

אני מציעה לכן לדבר, לבקש, לצעוק אם צריך. אבל המון פעמים פשוט לא צריך לצעוק, מספיק לדבר בשקט ולהגיד "זה מפריע לי"- ואז הצד השני יתפוס מודעות ויפסיק.

 

ולכם הגברים (וגם הנשים)- אל תספרו בדיחות גסות ליד אנשים שאתם לא בטוחים איך הם יקבלו את זה. אותו הדבר לגבי הערות ולגבי מחמאות. תעשו לעצמכם ולצד השני טובה, אל תגעו במישהו שאתם לא מכירים טוב, ולא בטוחים לחלוטין שהוא יקבל את זה. אני מדברת אפילו על חיבוקים, לחיצות יד או צ'אפחות. ואם אתם כבר רוצים להחמיא - אז בעדינות, ותבדקו טוב טוב איזה רושם המחמאה שלכם משאירה. אם אתם לא בטוחים- תשאלו בעצמכם.

 

ללמוד ממנה, כבר כתבתי?

 

ולכאן שולחים:

[email protected]

 

any

נכתב על ידי , 26/5/2006 20:25   בקטגוריות בעבודה, אדם מוכר  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של any ב-12/10/2006 14:15



כינוי: 

מין: נקבה




479,523
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmybody אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mybody ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)