לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

mybody

לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות אך מכוונת לכל סוגי המינים)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2006    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2006

ההרגשה הברורה הזאת שאני מדמיינת, חולמת או טועה


מיכל מרחובות העלתה כמה סיפורים, גבר זר שהציע לה ממתקים בילדותה, וכמה מקרים מזירת האוטובוס המועדת לפורענות.

 

הנה אני מוסיפה כמה אירועים ''קטנים'', שהם לא קטנים בכלל.

1.

כשהייתי בת חמש או שש, הלכתי לטייל עם הכלב שלי בשבת בבוקר ליד הבית. אז עוד היו חולות לא רחוק, וטיילנו לנו שם. איכשהו, על השביל, הופיע גבר מבוגר, והציע לי סוכריות אם אבוא איתו. אולי הוא גם ליטף והחמיא לכלב (זה היה לפני 40 שנה, לא זוכרת כל-כך). ואני איכשהו הבנתי שמשהו לא בסדר, וברחתי כל עוד רוחי בי. מזל.

 

2. 

באוטובוס, גילאי העשרה, כחיילת, כאשה צעירה. נוגעים בי מהצד. כלומר, אני יושבת ומישהו מחדיר את ידו בין המושב לקיר האוטובוס ונוגע בי. כשאני מתחילה לצעוק ולהגיד שיתבייש לו, שואלים אותי מסביב אם אני בטוחה. זוכרת גבר אחד, דתי, שצעקתי עליו שיתבייש לו והוא טען בתוקף שהוא דתי אז לא יכול להיות שהוא עשה את זה. זוכרת את ההרגשה הברורה, תמיד, שאני משוגעת. שמשהו לא בסדר איתי, שאני מדמיינת, חולמת או טועה.

 

3.

לפני שנתיים או שלוש - אני יושבת באוטובוס. לפני בחורה צעירה, שעוד בתחנה ראיתי שאיזה גבר מבוגר יותר, מתקרב אליה והיא מתרחקת. הוא מתיישב לידה, מניח את זרועו על המשענת ליד הגב שלה, מתקרב אליה. אני רואה שהיא מתרחקת. הסיגנלים ברורים מאד. הוא לא עוזב. אני מחליטה להתערב, שואלת אותה ישירות אם נוח לה מה שהוא עושה. הוא לא מתייחס ואני שואלת שוב. בתקיפות.

בסוף הוא קם. היא לא אומרת לי כלום. אבל אני יודעת.

 

ואני רוצה להגיד משהו חזק כאן. כשאנחנו, כנשים, רואות ושותקות – אנחנו איכשהו שותפות למעשה. משום שהשתיקה שלנו מאפשרת לדברים לקרות. כמובן לא רק, יש תמיד תוקף, אבל השתיקה הרגישה לי תמיד כמון האשמה נוספת, או כחוסר אמון, או כחיזוק התחושה שאני משוגעת.

 

תוך כדי כתיבה התברר לי עוד משהו. כבר שנים אני יודעת שאני נושאת עלי משקל עודף כי השמנות עושה אותי ''לא סקסית'' ושקופה. עכשיו אני מבינה עוד סיבה למה. למרות שאני יודעת שהטרדות זה לכולן, יכול להיות שאיפשהו הרגשתי ששומן יגן עלי עוד קצת.

 

תודה, מיכל מרחובות

 

[email protected]

נכתב על ידי , 7/6/2006 21:42   בקטגוריות ילדות נשכחת, הכל יכול היה לקרות, אדם זר, באוטובוס  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לא מצדיק שומן ב-10/6/2006 17:17



כינוי: 

מין: נקבה




479,525
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmybody אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mybody ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)