לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

mybody

לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות אך מכוונת לכל סוגי המינים)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2006    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2006

עצור! גבול לפנייך!


anathea כתבה פוסט הבהרה בנוגע לטענות שעולות כאן מפעם לפעם על טשטוש הגבול או המושגים בין הטקדה/תקיפה מינית לבין מעשים "נורמטיביים":

 

בנוגע לבלוג החשוב Mybody, שמתי לב שעולה שם בתגובות לא מעט, הטענה לטשטוש הגבולות בין מעשים נורמטיביים של אי הבנה או חוסר רגישות לבין מקרים קשים של ניצול והפעלת כוח. בעקבות זאת, אני מוצאת שראוי להגיד שנכון מאוד שישנה סקאלה רחבה המשתרעת מן הקל על הנפשע ושרצוי אכן לדרג את האירועים לפי הגדרות כמו: גבוליים, קלים וחמורים, אלא שאסור לשכוח שיש כותרת מאוד ברורה אשר מתנוססת בגאון מעל כל העדויות הללו וטוב שמתפרסמים שם גם המקרים שבהם לא הובעה אי הסכמה מפורשת, או מקרים שבהם ההטרדה לא נושאת נופך מיני מובהק, שכן לדעתי הגיע הזמן לעורר דיון על התכונה האנושית הדורסנית לפלוש לטריטוריות פרטיות ללא רשות ובלי הזמנה מפורשת.

 

מדובר בדיון שפונה למכנה המשותף לכל בני האדם מכל המינים, הגילים והצבעים ועוסק בנושא שנוגע לכל אחד ואחת מאיתנו, אלא שמטבע הדברים, הוא פוגעני יותר ומתרחש לעיתים קרובות יותר כלפיי מי שמוגדרים כחלשים בחברה. הטרדה מינית היא בהכרח אסקולצייה של תופעה רחבה הרבה יותר, שנובעת מהדרור שלוקחים לעצמם בני האדם לא לכבד ישויות אוטונומיות שעומדות מולם. את גרעיני הפרת המרחב האישי ניתן לראות במהלך היומיום בצורך הפטרוני לגרום לזולת לנהוג כמוך, להיראות כמוך ולחשוב כמוך. ואני אומרת, תוך ההסתכנות הברורה שאשמע מעט כמו מטיפה אוונגליסטית:  אנא ממכם, לפני שאתם מעירים לאיש או אישה על הגוף שלהם ברחוב, לפני שאתם מכוונים נהגת או נהג לחנייה ברוורס, לפני שאתם עוצרים בשביל להגיד למישהי או מישהו איך לדפוק מסמר, לפני שאתם מחליקים למישהו זר בתנועת יד אינסטינקטיבית את העניבה, או את השיער, או אומרים לילד שאתם לא מכירים איך הוא צריך להתנהג, תעצרו  לשנייה אחת, לא יותר, ותנסו לברר אם אכן עזרתכם, השקפתכם, הידע שלכם, או המגע המופלא של ידיכם, אכן דרושים לזה שעומד מולכם.

ה-ל-ל-ו-י-ה!

 

ושוב - הלינק לפוסט של anathea (אצלה יש גם תמונה). ותוספת.

 

לסיפורים (ולא לשכוח ניקים):

[email protected]

נכתב על ידי , 14/6/2006 19:45   בקטגוריות מילים כדרבנות  
49 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רם ב-20/6/2006 00:03



כינוי: 

מין: נקבה




479,523
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmybody אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mybody ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)