לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

mybody

לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות אך מכוונת לכל סוגי המינים)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2006

כבר למדתי לשתוק. לא לבכות. לא לצרוח


bleeding heart חוותה תקיפה מינית מתמשכת מצד השכן שלה, שהיה מבוגר ממנה בערך בחמש שנים. ויש לה גם סיפור על הטרדה באוטובוס.

 

אחרי התבלטות החלטתי לכתוב את הסיפור. קיצרתי אותו, מקסימום אשלח עוד פרטים בהמשך.

 

הכל קרה אחר הצהריים. היינו שכנים, הוא גדול ממני בערך ב-5 שנים ואני הייתי בכיתה ג'. כל הזמן הייתי משחקת איתו.

 

יום אחד הוא בא והיינו בחדר שלי ואמי הייתה במטבח. הוא שאל אותי אם אני רוצה שהוא יראה לי קטע חדש של איך אומרים אצלם שלום בכיתה. הוא אמר לי לעמוד על המיטה ולהסתובב עם הגב אליו. פחדתי, אבל עשיתי. לא רציתי להסתבך.

 

ואז הוא הושיט את היד שלו והתחיל לגעת לי בישבן, למשש אותו, לעצום עיניים ולגנוח. נלחצתי. העפתי לו את היד ואמרתי לו שילך מיד כי אני לא רוצה שיישאר. הוא הלך ורצתי למטבח והתיישבתי על הרצפה. אמא שאלה אותי לאן הוא הלך ואמרתי לה שהוא היה צריך כבר ללכת. אמא שאלה אם קרה משהו או אם הוא עשה לי משהו, ועניתי שהכל בסדר. הוא המשיך לבוא אלינו הביתה ו"לשחק" איתי, כשהוא היה נוגע לי בישבן, בחזה, בירכיים, וגונח בשקט.

 

ואז התחלנו לצאת החוצה לפארק ליד הבית. הוא היה גורר אותי בכוח לפרדס הקטן שליד הבית ומתחיל להפשיט אותי. בכיתי, צרחתי, התנגדתי אבל הוא המשיך והתחיל להרביץ לי, תוך כדי שהוא מאונן מעליי. היינו יוצאים בארבע וחוזרים בשש וחצי. השתדלתי לנגב מהר את הדמעות כשהוא היה גומר, בורחת משם, שוטפת את הפנים, נרגעת וחוזרת הביתה. אחרי שבועיים אמא התחילה לראות עלי סימני מכות, והמצאתי לה סיפורים כמו שהנדנדה שבורה, או שהיו אבנים בסוף המגלשה. והוא המשיך, כל יום, באותה שעה, באותו המקום, אותו הדבר.

 

ככה עברו להם כמה חודשים, ואז הוא התחיל להוריד לי גם את המכנס, ואת התחתון. הוא הוריד לי את החולצה, הפשיט אותי לגמרי ומישש את הגוף שלי - את החזה הלא מפותח. נוגע, מנשק את כולי. מתחיל לאונן, לגנוח בלחש, ומנסה להכניס את הזין שלו לתוכי. כבר למדתי לשתוק. לא לבכות. לא לצרוח. לעצום עיניים ולחשוב על דברים אחרים. וככה, חצי שנה, כל יום, באותה השעה. בסוף הוא תמיד היה זורק לי חיוך. הייתי רצה לברזייה ומתחילה לשטוף את הגוף שלי במה שאני יכולה, מתלבשת ורצה הביתה. נכנסת למקלחת ובוכה. הולכת לישון ובוכה.

 

אף אחד מהמשפחה לא יודע, רק שתי חברות טובות, וגם את זה אמרתי רק ב"כותרת" – "התעללות מינית לפני כמה שנים".

 


 

אחר כך כבר יצא לי לשבת באוטובוס שאיזה זקן שיכור כיוון את המבטים שלו אליי ובא לשבת לידי ויצא לי גם לרדת בכמה תחנות שאפילו לא קרובות לבית שלי, רק בשביל לעוף מהאוטובוס.

 

זאת הפעם הראשונה שאני מספרת את זה. בנות ובנים, תשמרו על עצמכם, תזהרו, תמיד תשימו לב מי נמצא לידכם. בבקשה.

 


 

עוד תגובה משובחת באדיבות רם בסוגיית הטרמפים, מהפוסט הקודם (תמצות ועריכה - עלי):

 

תחשבו על האבסורד - כולנו מבינים שכרגע מסוכן בארץ לנסוע בטרמפים בגלל פעילות טרור. אנחנו מבינים את מורכבות המצב, את הסכסוך, השנאה, המלחמה וכו'. בנוסף לכל זה, בנות מתבקשות שלא לנסוע בטרמפים גם בגלל מורכבות הסיכסוך של נפש הגבר עם עצמו? עם עולם הנשים? עם אישתו???

מה שמפריע לי בדיונים בשאלות פוליטיות וחברתיות, זה שאנשים לא מסתכלים על התמונה הכוללת ורואים לאן העמדה שעליה הם מגוננים - "את מביאה את זה על עצמך", "את רצית את זה", את רמזת לו", "את לא נזהרת" - מובילה לדוגמאות אחרות, הסטוריות, תרבותיות וכו'. כמו, למשל, שבאזורים רבים בסין ובהודו - עושים הפלה אם מתגלה שהעובר הוא ממין נקבה. ואם פיספסו באבחנה מוקדמת - הורגים את התינוקת הילודה. 

הרעיון שלנשים יש פחות זכות תנועה מלגברים הוא מספיק מזעזע כשלעצמו, אבל הוא עוד יותר מזעזע כשחושבים על החברה שאליה הוא מוביל. מי שלא נלחם על זה כשתוקפים טרמפיסטיות אני בטוח שלא יהיה לו אומץ להלחם על זה כשהמדינה תעודד הפלות של נקבות.

 

ועוד תגובה לפוסט הקודם, מפי נֶגַע:

אז מה אם היא כוסית והיא לובשת קצר? מה, כל בחורה שלא נראית כמו נהג משאית צריכה ללבוש רעלה או משהו? תתבגר, לעזאזל.

 


 

אוקי, לתגובה הזאת בהחלט ציפיתי, משום שאף אחד לא יכול להסביר זאת טוב יותר מאשר בעלת הסיפור. להלן תגובתה של bleeding heart:

אוקי, ראיתי את הדיון שיצרתם פה. וכפי שרשמתי – וזאת התשובה לכל מי שאי פעם שאל לגבי מה שכתבתי - למה באמת המשכתי ללכת איתו?

לא מרצוני. הבן אדם, אם אפשר לקרוא לו ככה, היה שכן שלי, ראיתי אותו כל יום. לא היתה לי ברירה. הוא היה מאיים עלי שאם אני לא אבוא איתו הוא ירביץ לי, הוא יהרוג אותי, הוא יעשה לי דברים. זה למה. לא הייתה לי ברירה. נראה לך שמרצוני? שנהניתי מזה?! באמת. וכפי שרשמתי ואציין שוב. זהו רק הסיפור החלקי, הפרטים היבשים של מה היה, מה קרה, כמה זמן וזהו. יש עוד הרבה מאחורי זה, שנה וחצי של "מערכת יחסים" ומתוכם - חצי שנה של התעללות. אז בבקשה, תקראו הכל ואז תגיבו זה לא צחוק וזה דברים שמביאים לטריגר אצל הנפגעות, כולל אני.

בתגובה, ענה לה רם (קיצרתי מעט, ברשותך):

bleeding heart יקרה, התפתח כאן ויכוח די סוער בקשר להערה מאוד לא מוצלחת של מישהו, שגררה כל מיני תגובות. כדי שלא תתפספס השורה התחתונה: כולם, חוץ מכותב ההודעה המקורית, שאני עדיין מאמין שניסה להרגיז, לכולם לא היה ספק שאת לא הלכת איתו מרצונך, ולא משנה אם הוא ממש הפעיל אלימות או שהוא פשוט הפעיל כל מיני סוגים של לחצים פסיכולוגיים שכולנו חשופים אליהם. אין מצב של טריגר כאן, פשוט מהסיבה שמה שלימד הויכוח הסוער שהתקיים כאן הוא שלפחות במרחב הזה - כמעט לכולם השאלה "למה באת איתו" נשמעת טפשית - באת איתו כי נקלעת למצב הזה. זה היה יכול להיות כל אחד מאיתנו.

 

ובאופן נדיר גם אני רוצה להוסיף משהו, כמנהלת הבלוג:

הבלוג הזה חשוף לקהלים די גדולים, וזאת גם המטרה שלו. זה עובד לטוב ולרע. לטוב - זה אומר שהציבור נחשף יותר ויותר לכמות ההטרדות ותקיפות המין, ומעבר למספרים הרשמיים שמדווחים. לרע - זה אומר שכל אחת ואחד כאן צפוי לתגובות מזלזלות ופוגעניות. ענבר ואני משתדלות להגן עליכן ועליכם, וכך גם מטקבקים אחרים שהפכו לקבועים פה. עליכן לזכור שדיעות כאלו הן חלק מהסיבות שבעטיין נשמר קשר השתיקה, ואם כבר - עדיף להתמודד איתן כאן, באופן פומבי מעל דפי הבלוג. השתדלו שלא להפגע - הסביבה הזאת אמנם ציבורית למדי, אבל מאד אוהדת עבורכן, יש לכן ולכם גיבוי מאד חזק מרוב הקוראים. זכרו גם שהבלוג הזה הוקם על רקע תרבות מסויימת, שבה הקרבן בדרך כלל אינו נהנה מגיבוי חברתי, ולדעתי חשוב להתמודד גם עם הדיעות שאיננו מסכימים עמן, כולל המזלזלים למיניהם. אני אישית מעדיפה לשמוע גם את המזלזלים, ולו בכדי לדעת באיזו מציאות אני חיה ועם מה עלי להתמודד. כואב לי לשמוע שמישהי נפגעת מתגובה מזלזלת, והייתי רוצה שאתן - בעלות ובעלי הסיפורים - תהיו כאן ותענו להם, תסבירו להם איך אתם רואים את זה. זאת הדרך הכי טובה ליצור דיאלוג, לטעמי, וזאת אחת הסיבות שאני מיידעת אתכן כשהפוסט עולה - כדי שתדעו להתמודד עם כל המלעיזים. בהצלחה!

 


 

תוספת חשובה, תגובה של ענבר פה (כן, המנהלת):

בנוגע להערתך כי אנו מתבכיינות, וכי זהו אקט של חולשה - להפך.

הטאבו שהונח על הנושא מימי קדם ואווירת הסודיות והבושה, הן שמעודדות את הקורבניות. עצם העובדה שנשים מעזות לפתוח את הפה ולהודות בכך שהן הותקפו, גורם להתקפה להפוך לדבר לא מובן מאליו. הגוף שלנו הוא לא הפקר, ואנחנו לא אמורות לשתוק ולקבל את זה כי "ככה זה בעולם" ו"ככה זה גברים". זהו אקט של הגנה פסיבית, דרך צינורות הנורמות החברתיות ולא באלימות.

לסיפורים (אנא ציינו כינוי מועדף):

[email protected]

נכתב על ידי , 11/8/2006 18:41   בקטגוריות אדם מוכר, אדם זר, אני והחבר, בבית, בהסכמה/בדרכי נועם, באוטובוס, ברחוב, הכל קרה, ילדות נשכחת, מילים כדרבנות  
143 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Just.Silence ב-5/4/2007 02:53



כינוי: 

מין: נקבה




479,523
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmybody אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mybody ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)