לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

mybody

לא היה לך נעים לאמר "לא"? הוטרדת או הותקפת מינית ולא התלוננת? התלוננת והעולם המשיך כאילו כלום??? אל תשמרי בלב! ספרי לי ואני אספר לכולם. בלי שמות, בלי פרטים מזהים, רק ה"אירועים". כל מקרה לגופה (*הפניה לנשים מטעמי נוחות אך מכוונת לכל סוגי המינים)

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2006

בשלב מסויים הפסקתי לעלות במעלית


ד' בן ה-15 הוטרד על ידי השכן המבוגר שלו, בעיקר במעלית הבניין המשותף. למרות ש-ד' עוד לא ידע להגדיר את זה כהטרדה מינית, הוא הבחין היטב בין מה שהשכן הזה עשה, לבין חיבוקים חמים ותמימים שבהם זכה משכן אחר.  

 

אני בן 15, ורציתי לספר על סדרת מקרים שהייתה כשהייתי בכיתה ה' או משהו כזה.

 

ובכן, בקומת הבניין שבו אני גר יש ארבע דירות, ובאחת מהן גרה משפחה שהכרתי. היו שם אבא, אמא, ושני ילדים שהיו גדולים ממני בכמה שנים. כשהייתי נכנס עם האב לבד למעלית, הוא היה נוגע בי ומעיר כל מיני הערות. למעשה, אני חושב שהוא נהג להיכנס איתי לבד למעלית בכוונה, אבל כמובן שאי אפשר לוודא דבר כזה. הוא אף פעם לא היה מגיע באמת רחוק, ואני לא חושב שמה שהוא עשה הסתכם ביותר ממישושים מתחת לחולצתי, תוך כדי כך שהוא מעיר הערות מיניות. אבל אני זוכר שהיה לי ברור שמשהו דפוק שם, ובכל זאת לא העזתי להתלונן.

 

בשלב מסוים הפסקתי לעלות במעלית והתחלתי לעלות תמיד רק במדרגות, והוא שם לב לזה. פעם אחת הוא שאל אותי, במעין נזיפה, למה אני מתחמק ממנו, והעמדתי פנים שאני לא יודע על מה הוא מדבר. בכלל, תמיד היה איזשהו מצב שבו הרגשתי שאני זה שכאילו לא בסדר ושברור לו שהוא עושה מעשה נורמלי וברור מאליו.

 

האירוניה היא שהיה שכן אחר בבניין, שבפעוטון שלו טופלתי בו כשהייתי בן שנה, וכך הוא הכיר אותי. לפעמים הייתי בא אליו ולאשתו בשביל לדבר איתם קצת או משהו בסגנון, היו בינינו יחסים חמים מאוד. תמיד כשהייתי במעלית איתו (גם כשאנשים אחרים היו נוכחים), הוא נהג לחבק אותי ודברים בסגנון - וזה לא הפריע לי, כי היה לי ברור שהוא פשוט בנאדם מאוד חם. היה לי ברור שלא היה שום דבר מיני במה שהוא עשה. אבל תמיד אחרי שדבר כזה היה קורה אמא/אבא/אחותי היו לוקחים אותי הצידה ושואלים אותי "זה מפריע לך? כי אם זה מפריע לך אתה יכול להגיד, אתה יודע", וכולי... ותמיד הייתי אומר שזה לא מפריע לי, וזה היה נכון.

 

אבל לא העזתי לספר להם על מה שכן הפריע לי, עם השכן הראשון. עכשיו השכן שנהג להטריד אותי עדיין גר בבניין, אבל הוא אף פעם לא יוצא מהבית כי הוא חולה במחלה מאוד קשה. אבל אין לי שום סימפטיה כלפיו, כי הוא גרם לי להרגיש במשך שנים שאני לא בסדר במשהו, וגרם לי לבעיות עם המיניות שלי.

 


 

במאמר "יש סקס אחר", כותבת אורית קמיר בין היתר ש"אינוס הוא העבירה האלימה היחידה בה ההתנהגות עצמה, בנסיבות אחרות, היתה נחשקת על ידי הקורבן". אמנם לא מדובר כאן באונס, אבל ניתן להקיש מהמשפט הזה גם לגבי התנהגויות גופניות אחרות. ד' הבין את זה כבר בגיל 10, כשעוד לא ידע שיש כזה דבר שנקרא "הטרדת מין". המחוקק ורוב הציבור עדיין לא הבינו את זה.

 

לסיפורים (אנא ציינו ניק):

[email protected]

נכתב על ידי , 14/9/2006 23:30   בקטגוריות אדם מוכר, בבית, בהסכמה/בדרכי נועם, בידידות, דבר המומחה, ילדות נשכחת, מילים כדרבנות  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של shorts ב-16/9/2006 20:30



כינוי: 

מין: נקבה




479,524
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmybody אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על mybody ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)