לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2010    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2010

צ'ולנט


הם באו לאכול את הצולנט שלי הזקנים. כמו שאמא שמעה שאני מכינה צולנט היא אמרה : אני באה

את באה אלי ?  ולא איכפת לך לעלות 3 קומות?

בשביל צולנט אני מוכנה לעלות 3 קומות

וואלה, היא יכולה לעלות 3 קומות. שניהם יכולים. אפילו עכשיו כששניהם עם מקלות הליכה. טוב, הם בעצמם גרים בקומה שלישית אבל הקומה השלישית שלי היתה תמיד יותר מדי גבוהה

סבבה שיבואו. אמא לא היתה כאן יותר מחצי שנה. פעם אחרונה שהיא נראתה במקומותינו היתה במאי כאשר סוסון נסע לחו"ל ואבא? אני חושבת שיותר משנה הוא לא היה כאן. גם לאחותי הם לא הולכים? מה פתאום. לפני שבועיים הם היו אצלה בצולנט. גם אצלה יש 3 קומות. אבל אצלה הן יותר נמוכות. טוב, לחשוב חיובי. גם אליה הם באו בשביל צ'ולנט. העיקר שהם זזים ויכולים לעלות את ה-3 קומות האלה.

בכלל לא חשבתי להזמין אותם לצ'ולנט התכוונתי לאכול אותו בעצמי עם הילדים אבל באמת. אחרי הכל היא לימדה אותי להכין את הצ'ולנט. זה המתכון שלה ואכלתי אצלה מספיק ארוחות חמות. מותר לי פעם לכבד אותה

 

טוב אז פתחתי שולחן, הכנתי סלאט 3 עגבניות 2 מלפפונים, בצל, מלח שמן זית כמה פשוט ככה טעים

והגשתי את הצולנט מרכז הארוחה או כפי שהוגדר לאחרונה חמין אשכנזי .

אז איך נראה חמין אשכנזי או יותר נכון

 

צולנט (צ'וּנט)

 

קצת שמן

גריסי פנינה (חובה!!!!!)

שעועית

בשר

תפוחי אדמה.

מלח (כף לסיר של 4 ל')

פלפל

אפשר גם אבקת מרק ולהקטין את כמות המלח.

 

אני לא רושמת כמויות פשוט לזרוק את המרכיבים לסיר, למלא את הסיר כמעט עד הסוף - לא עד הסוף כי השעועית והגריסים תופסים נפח - אין צורך להשרות את השעועית, להוסיף מים עד הסוף, להרתיח את כל הסיפור ולהכניס את הסיר לתנור 100 מעלות. להשאיר ל 24 שעות וללכת לטייל. מידי פעם רצוי לבדוק הקלו המים ולהתאים את החום בתנור למצב.

 

התשבוחות לא אחרו להגיע. מה יותר טוב מלקבל תשבוחות מהמורה והתלמידים שלי...

 

 

בתיאבון

 

צ'ולנט זה כמו ילדים. תמיד מכניסים אותו הדבר אף פעם לא יודעים מה יצא

 

נ.ב מה עושים היום?

הולכים לראות את אווטר?

הולכים לכרמל לחפש פטריות?

או אולי לפארק הקישון לראות מים זורמים?

 

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 23/1/2010 07:53   בקטגוריות מתכונים של אמא  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-26/1/2010 11:04



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)