לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2011

מכתב שחרור


סוסון נמצא עכשיו בשיקום. הוא לא מוכר ע"י ביטוח לאומי כפגוע ראש ואני לא מבינה איך זה קרה. מכל מקום נתבקשתי להביא מסמכים על נסיבות התאונה שלו . מצאתי מכתב שחרור מהמוסד השיקומי בו שהה אחרי התאונה. המסמך כתוב באנגלית. לא נעים להזכר.

 

יום אשפוז: 22.5.91

יום שחרור: 2.8.91

שם הרופא: חסוי

הדיאגנוזה: פגיעת מוח טראומטית

 

היסטוריה וממצאים:

זכר, ישראלי, בן 9 נפל מחלון ב30.4.91 וסבל פגיעת ראש טראומטית ושבר בעצם הבריח הימני. הוא נלקח לבית החולים לילדים כשהוא בקומה דרגה 10 גלזגו.  בCT אובחן בשבר בגולגולת מצד ימין. החולה נותח כאשר עצם הגולגולת הורמה וכן סולקו שברי עצם. הוא נותק מהמכשירים ב1.5.91 וחובר חזרה ב2.5.91 כאשר הוא סובל מבעיה נשימתית. הוא איבד את רפלקס השיעול. בדיקת CT נוספת העלתה דיכוי בגזע המוח ועליה בנוזלים במוח במקום הפגוע. החולה טופל בנוזלים, היפר ונטילציה ומניטול. בנוסף היה לו חום. ב 11.5.91 הוא נותק מהמכשירים כאשר הוא פוקח את עיניו ומגיב להוראות באופן לא קונסיסטנטי. הוא היה מסוגל להניע את כל איבריו. החולה הועבר ל AIDI לשיקום. בעת המעבר הוא היה מאוד אגרסיבי. הוא הניע את כל איבריו עקב אחרי הוראות פשוטות ודיבורו היה לא רלוונטי. התנהגות אגרסיבית נצפתה גם בעבר ובמשך השנים חלה השתפרות תוך שהוא נמצא במערכת החינוך הרגילה.

 

טיפול בביח:

נתוני מעבדה, הוחדרה צינורית למוח כדי לנקז נוזלים, הוחדרה צינורית מהאף לבטן כדי לספק נוזלים ואנרגיה, במהלך האישפוז חל שיפור במצב השבר בעצם הבריח. סקירת עצמות הראתה פעילות מוגברת בעצמות הבריח, ברגל השמאלית ובצלעות. התיעצויות עם נוירולוג אורתופד, פיזיותרפיסט, מרפא בעיסוק, קלינאי תקשורת, עובד סוציאלי, פסיכולוג, מורה, ומומחה לתזונה הצביעו על הבעיות הבאות:

1. רמה קונניטיבית דרגה 4 בסקלה של ראנצו לוס אמיגוס . משתולל , לוחמני, מחפש את ההורים, קורא הוראות פשוטות, מזהה חלקי גוף, מבין הוראות פשוטות

2. קיבוע שבר, שיווי משקל לקוי, חולשה בצד שמאל, טונוס שרירים נורמאלי

3. אכילה ושתיה דרך הפה, שתיה של נוזלים מעובים, אכילת מזונות רכים

4. תנועה: חייב משגיח צמוד, עם מינימום עזרה, כסא גלגלים

5. מחלת עור שאינה קשורה לתאונה.

 

במהלך השיקום החולה השתתף בתוכנית יומית של טיפול בדיבור, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, עזרה אקדמית - בכל תחומי החסר. הצינורית לקיבה הוסרה ב28.5 . כאשר האם לא נכחה החולה היה מאוד אגרסיבי. מחלת העור טופלה. החולה שוחרר לביקור בית בין 7.6 ל 9.6. הביקור עבר ללא תקלות (פעם ראשונה שהוא בבית אחרי התאונה). השמיעה נורמאלית, EEG ב10.7 נתן תוצאה אבנורמאלית שנורמלה במשך הזמן. דווקא באונה השמאלית. במשך הזמן ההתנהגות השתפרה גם כשאם לא נכחה. הוא הגיע לדרגה 6 ראנצו לוס אמיגוס ביולי. הוא התחיל להשתתף בקבוצה פסיכולגית חברתית. היו לו בעיות שפה בניהול שיחה, קריאה קולית ומציאת מילים. אנגלית היא שפה שניה שלו ולכן היה קשה למדוד את הרמה הקוגניטיבית עפ"י שפה. החולה היה זורק חפצים ומכה בראשו בעת תסכול, נמצאה חולשה בפרק היד השמאלי. החולה הראה התקדמות משמעותית במהלך האישפוז.

 

מצב שחרור:

בעיות שפה עברית אנגלית,, בעיות התארגנות, קשיים בפתרון בעיות, שיוך, רצף,. בנית משפטים תקינה. זיכרון מובנה, קריאה והבנת הנקרא ברמה של כתה ב', מתחת לנורמה. הפרעות קשב, זקוק לסביבה שקטה, כושר שיפוט לקוי, סף תסכול נמוך, נוטה לפגוע בעצמו. התנהגות קומפולסיבית כמו חידוד עפרונות ומחיקה. הוא פרפקציוניסט ולא מוכן לנסות משהו חדש. החוזק, הרגשיות, שיווי משקל וקואורדינציה נורמלים חולשה בצד שמאל, תנועתו חופשית בכל השטחים כולל מדרגות.

 

דיאטה: נורמלית

פעילות: אמבולטורית

תרופות: למחלת עור בלבד

הוראות: להזהר עם אנטי היסטמינים, לא להשתתף בספורט מגע, לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים

מעקב: מומלץ ריפוי בעיסוק 3 פעמים בשבוע לשפר את הרמה הקוגניטיבית. מומלץ טיפול בדיבור 3 פעמים בשבוע כדי לשפר את השפה, פתירת בעיות, קטגוריזציה ורצף. מבחינה אקדמית מומלץ שהחולה ילך לבית ספר איזורי רגיל עם עזרה אישית בתוך בית הספר. החולה צריך להבחן מחדש בבית ספרו כדי לקבל את התוכנית המתאימה. הוא יצטרך להיות במעקב בבית החולים לילדים מחשש לאפילפסיה. לחזור למעקב במרכז השיקום אחרי 3 חודשים

 

 

מה קרה עם כל ההמלצות האלה?

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 15/7/2011 07:00   בקטגוריות סוסון ים, התאונה  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-18/7/2011 13:41



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)