לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2011    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2011

מילה קלה על כלכלה


מה קורה?

הדלק מתייקר, החשמל בקרוב, הדירות בשמים

מחאת קוטג', מחאת האוהלים, מחאת הרופאים,

בלאגן.

מה קורה?

מזמן לא היה מצב כזה. אבל היה . עוד איך היה. יש אנשים ששכחו, יש אנשים שלא ידעו. אני זוכרת את המילה סוסבסידיות. סובסידיה למצרך, סובסידיה לנצרך, פעם לא היו מזגנים , פעם לא היו טלפונים, בטח לא מחשבים, גם לא מכוניות, פעם היתה אינפלציה מטורפת של 20% בחודש. לא בשנה. הלירה הפכה לשקל השקל הפך לשקל חדש. פעם היה רק ערוץ אחד. כל זה היה בשנות ה-80 של המאה הקודמת. היה קשה אך איש לא זוכר. אבל המצב היום עושה לי תחושת דז'ה וו. כבר היו דברים מעולם אבל אנחנו העדפנו לשכוח. אולי טוב לשכוח. לא טוב להזכר. לא טוב לחזור אחורה לשנות ה-80 .... ככה לא שמנו לב אבל באמת בשנים האחרונות נהננו מגאות כלכלית. עד שהתרגלנו ושכחנו....

 

כן, איך היה פעם? מתי? התקופות השונות מתערבבות אצלי. רק היה קשה. תמיד היה קשה. כשהתחתנתי היה קשה, כשגרתי במעונות הסטודנטים של המכון היה קשה לפני שנסעתי לאמריקה היה קשה אחרי שחזרתי מאמריקה היה קשה אבל פחות. היתה כאן איזו מהפכה כשהייתי באמריקה. פתאום היו כאן מזגנים, מכוניות, טלפונים... הפסיקו לדבר על אינפלציה, עליות מחירים, יתרות מטבע החוץ, הפסיקו לדבר על המדד ועל הדולר, רק על מדדי המניות דיברו, התחילו לדבר על צמיחה, על מחשבים, על הייטק, על בועות שמתפוצצות, סטארט אפ, טיסות לחו"ל הפכו לעניין שבשגרה, כאילו היד הקפוצה נפתחה... ועכשיו היד נסגרת... לא נעים לחשוב שהיד נסגרת ודברים שהושגו בקלות יושגו שוב בעמל רב...

 

מעניין מי אז פתח את היד אבל לא ציפיתי שדווקא נתניהו יסגור אותה. נתניהו שלא יודע להחליט אם הוא שמאל או ימין. דבר אחד הוא בטח יודע. ממשלות נופלות על הכיס, לא על מצב החסה בשטחים. שידבר עם ג'ורג' בוש האב. יש לו נסיון בנושא. אני לא מבינה גדולה במאקרו כלכלה רק מישהי פעם מהבנק אמרה לי שירידת ערך הדולר היא מכוונת וקשורה בנדלן. מחירי הדירות היו אז מאוד נמוכים יחסית. רק בתחילת העשור הדולר היה כמעט 5 שקלים... לא יודעת מה היתה בדיוק מטרת כלכלני העל שלנו אך נראה לי שהם הסתבכו חזק וגם ישלמו על זה...

 

ובכל זאת אני נזכרת בחיים ההם. בלי מזגן, בלי מכונית, בלי טלפון, בלי חו"ל, אינפלציה של 20% בחודש, בלי קניונים

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 21/7/2011 09:53   בקטגוריות אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-24/7/2011 10:43



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)