לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2011    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2011

יומן מסע


אתמול חזרתי מבולגריה. אבל אני עוד לא פה. בקרוב אהיה פה ואני בכלל לא רוצה להיות פה

אז עד שאהיה פה אהיה עוד קצת שם.

ההחלטה לנסוע לבולגריה היתה ספונטנית לחתולין. למה בולגריה? כי זה להיט , כי עוד לא הייתי שם, כי אני שרופה על פולקלור בלקני ובולגריה היא ההארד קור של הבלקן. יש פולקלור יווני, רומני, מקדוני, הונגרי, יוגוסלבי דהיינו סרביה קרואטיה אבל אין כמו פולקלור בולגרי. אה, והילדים בחופש. שניהם. בבוקר החלטתי שאני נוסעת לבולגריה. בערב כבר יצאתי בדרכי לשם.

לקחנו טיול מאורגן. למה? לא יודעת. הייתי מעדיפה לשבת בחוף השמש של בורגס או בחולות הזהב של וורנה אבל כשעושים משהו ספונטני לא חושבים יותר מדי ולי כבר נמאס לחשוב. המחשבות כאן הרגו אותי. מחאה לא מחאה פיגוע די כבר. רוצה שקט. רוצה לברוח. וכשבורחים בורחים ולא מסתכלים אחורה.

וכך מצאתי את עצמי בבולגריה. ואספר קצת על בולגריה

באופן כללי אין מה לראות שם ואין מה לעשות שם. אולי יש אבל בטיול מאורגן לא רואים את זה. בטיול מאורגן כל מה שרואים זה שירותים, קניות ועוד משהו שיצא לי מהראש. אז או שאין מה לראות בבולגריה או שבטיול מאורגן לא מביאים אותך למקומות הנכונים. על חוף הים לא ישבנו, מופע פולקלור בולגרי אוטנטי לא ראינו וכמו שאמרתי ראינו חנויות, דוכנים, מסעדות ושירותים. כל 5 דקות עצרנו לשירותים. חלק מהמסעדות היו בהסכם עם חברת הנסיעות כך שהמדריך מקבל ארוחה חינם דבר שהוא מהמפורסמות ואותו הדבר לגבי חנויות מסוימות. למשל הביאו אותנו למטרו של וורנה וזה הביא לי את הג'ננה. זוהי חנות גדולה בנוסח מחסני מזון  או כל מחסן אחר שהוא, אופיס דיפו, מגה בול, מה שתרצו, ואיזה קדימון היה לזה חבל על הזמן: מוצרים אמיתיים, מוצרים זולים, משרוך נעל ועד מקרר, כאילו שבארץ חסר משהו....

בולגריה היא מדינה עניה. תושביה עדיין מלקקים את הפצעים של המשטר הקומוניסטי והגלאסנוסט שלא היטיב עימם. בתקופת השלטון הקומוניסטי בבולגריה יצרו מקררים, בכל מדינה תחת השילטון הקומוניסטי יצרו משהו אחר. בבולגריה זה היה מקררים שנועדו לכל הגוש הקומוניסטי. היתה עבודה לכולם, באיכות ירודה, אין תחרות. כשפרץ הגלסנוסט איש לא היה צריך את המקררים הירודים של בולגריה וכך נסגרו מפעלים, אנשים נותרו ללא עבודה. היום בולגריה מנסה להשען על תיירות. בינתיים יש רק 2 מוקדי נופש בים השחור, בורגס וורנה ויש תיירות חורף, אתרי סקי שהם הרבה יותר זולים מאשר באוסטריה או שוויץ.

אנחנו נסענו הרבה, רוב הזמן היינו בנסיעות ראינו מנזרים, מצודות, נופים מהממים אבל זה ליד. בבולגריה לא משקיעים הרבה ולכן בניגוד לרוב מדינות אירופה בולגריה היא ארץ מלוכלכת. שקיות ניילון וזבל פזורים ככה כמו בארץ.

טוב , אז טיול מאורגן בבולגריה זה לא מומלץ. מה כן? חופי הים של וורנה ובורגס. אנחנו טעמנו מהם רק טעימות קלות ביום האחרון לטיול היינו בבורגס שעה בלבד, לקחו אותנו לכפר דייגים חמוד גם כן לזמן מוגבל. אחכ לקחו אותי למטרו הזה וכאמור זה הביא לי את הגננה ובערב לקינוח הביאו אותנו לחולות הזהב של וורנה. זה אדיר. יש להם טיילת נפלאה עם כל טוב, דוכנים, קאזינו והכל על חוף הים. מה שעוד מומלץ לפחות לדעתי הוא מוזיאון אתנוגרפי פתוח. רק שזה רחוק מהחוף. זה המקום היחידי שראיתי פולקלור בולגרי. כמה נשים זקנות עם קולות צורמים שרו שירי עם. וזה יפהפה למרות התיאור הלא ככ סקסי הזה. כי הקולות האלה משתלבים בהרמוניה נהדרת.

היה לנו בתוכנית מופע פולקלור יעני. זה היה בעיר פלובדיב, בטברנה. הבטיחו לנו מופע פולקלור מהמם. תחת זאת היו שם ששה רקדנים . טובים. אני לא אומרת שלא אבל לא היה שום קשר בין המופע הזה לפולקלור בולגרי. כאשר שאלתי את המדריך המקומי (ישראלי לשעבר, דובר עברית רהוטה וחמוד לאללה) איפה הלהקות הגדולות הוא אמר שאין דבר כזה בבולגריה. כך שהאמינות של המדריכים היא גם כן לא משהו.

טוב, היינו גם בסופיה, באתר הסקי בורוביץ שם אני וסוסון עלינו ברכבל, רק שנינו כי המדריך אמר לא לחשוב אפילו על הרכבל, איפה עוד? לא זוכרת כרגע. כל עיר שהגענו טיילנו במדרחוב

אוכל: מרק עוף בולגרי אין עליו. כאילו אמא הכינה לי אותו. משו משו. לבולגרים חיבה מיוחדת לפלפלים קלויים. המדריך המליץ לנו על שופסקה סלטה, זוהי גירסה בולגרית של סלאט יווני בלי שמן זית, אבל יותר טוב סלאט סלבי שמכיל עגבניות בטעם של פעם טריות ועסיסיות פלפלים קלויים שמן זית ויוגורט. נהדר. התשלום במזומן. הם לא יודעים מה זה כרטיס אשראי.

בכללי: זה יותר טוב מהמחאה והפיגועים, ויש לנו ארץ נהדרת. אנחנו רק לא יודעים להעריך אותה. הארץ טובה האנשים לא ככ.

 

 

 

 

את זה לא ראינו בבולגריה

 

 

 

זהו. היום 31 באוגוסט מחר בצפר. אה, לי אין בצפר. כיף לי.

ואם כבר בצפר אז אותיות קיריליות מקורן בבולגריה תערובת של כתב עברי יווני ולטיני

הבולגרים מוצאם מרוסיה מאיזור הוולגה וולגה -> וולגרים -> בולגרים

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 31/8/2011 08:43   בקטגוריות טיולים, חו"ל  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-3/9/2011 11:21



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)