לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2013

עלילות גבורה


 

 

 

 

טוב עכשיו כבר אפשר לדבר קצת יותר. בני היקר שרת בשייטת 3 הלוא היא שייטת הסטילים של חיל הים. כמה היילייטס מעבר לצנזורה שגזרתי על עצמי או שנגזרה עלי. שהרי אני לא ענת קם ולא עיתונאית ולא בוגדת ולא חושבת שמותר לדבר על הכל, לפגוע בבטחון המדינה ולפגוע בבן שלי.

 

א. פסגת הפחד

בני היקר עבר גיבוש לסטילים כמה חודשים לפני הגיוס. הוא לא היה מרוצה ואף רצה לברוח להישרדות ולבקש דחיית גיוס, אבל לא היו לו הרבה ברירות. או גולני או שיריון או סטילים. אחרי שויתר ברוב חוכמתו על גיבוש סיירות - ליחידה מובחרת, זה מה שנותר. הוא עבר את הגיבוש בהצלחה, אני הייתי מרוצה שהרי מאוד רציתי שבני ילכו לחיל הים, אחרי שלי זה לא הצליח. כן חיל הים עם המדים הלבנים, הפינוק, וגם שזה חיל לא ככ מסוכן. קרבי לייט. וכל המי ומי של חיפה היו שם.

עוד באותו ערב הקרינו באחד מערוצי הסרטים את הסרט המשולש. ראיתי אותו מהאמצע.  ראיתי יכטה בלב ים שקט, מישהי קופצת למים ונתקלת בילד. או יותר נכון ברוחו של ילד. מיד אחכ ערפל אופף את היאכטה וכאשר הוא מתפזר נגלית לעיניהם ספינה ענקית. הם עולים על הספינה , מסתבר שזוהי ספינת רפאים שנעלמה במשולש ברמודה לפני כמה שנים. משהם עולים על הספינה קורים כמה דברים מפחידים למדי. ליתר דיוק מפחידים מאוד. מסתובבות שם רוחות. אחת מהן היא של הילד ההוא, אנשים נרצחים, אף אחד לא יודע מי בתור, אחד מהשייטים מהיאכטה  (לוק פרי) הופך לרוצח בעצמו. בסופו של דבר 2 מצליחים להמלט. שוב אותו ערפל. הם חוזרים לציוויליזציה וכששואלים אותם מי הם ומאיפה באו הם עונים שהם מהיאכטה. מסתבר שהיאכטה נעלמה במשולש ברמודה לפני 4 שנים. כך נגמר הסרט.

אני המומה מהסמיכות בין קבלת הבן שלי לסטילים והקרנת הסרט. הרי מאז התאונה של סוסון אני רואה סימנים בכל דבר. שרוטה. הסרט הזה ילווה אותי משך כל השירות. כל פעם שאני רוצה לרשום ספינה אני נזכרת בסרט ובספינת הרפאים הגדולה ומעדיפה לא לרשום

 

 

ב. התעלומה נפתרה.

הוא מתגייס אחרי חוויה לא נעימה בתאילנד ועושה טירונות. אחותי מנסה להתקרב והפחד עולה בי שוב. מה היא רוצה? עכשיו אני כבר יודעת. הבן שלה  הצעיר משתמט והיא מחפשת עזרה. הרי לא נעים לה לבקש עזרה out of the blue. אנחנו מסוכסכות. אין סיכוי שאעזור לה. היא מנסה את מזלה. הולכת סחור סחור. בהתחלה מזמינה אותנו למפגש משפחתי אצל ההורים, לבקר את אבא. אני יודעת שהיא רוצה משהו. לא יודעת מה. אני לא מצליחה לנחש. בינתיים החייזרון מספר שהוא הולך לסטילים. בינגו. היא מספרת שהבן שלה משתמט, מנסה להאשים אותי, חושבת אולי שזה יזיז לי משהו, שום דבר לא קורה. היא מנסה טקטיקה אחרת וטוענת שהבן הגדול שלה וחבר שלו יכולים לדאוג שלבן שלי יהיה תפקיד טוב. זה שטויות ומראית עין. אני מקבלת בפחד את הנסיונות שלה להתקרב. שהיא לא תתקרב אליו. לא לטוב ולא לרע. בסופן של דבר הבן שלי מקבל את התפקיד של הבן הגדול שלה על אותה ספינה. למה? איך זה? כי זה מה שהוא רצה. הבן שלי. שום הוקוס פוקוס. הוא רצה להיות על אותה ספינה עם הבן דוד שלו ובסופו של דבר התבאס מכך שההוא השתחרר ולא יצא להם לשרת אפילו יום אחד ביחד.

 

ג. טירונות.

חיל הים באותה תקופה זה החיל הכי מוערך בצהל. המשט התורכי תופס את הבן שלי כשהוא בטירונות. עדיין לא על ספינה. הוא מופקד לשמור על שני חולירות. האהדה לחיל הים וחייליו שוברת שיאים באותה תקופה ואני מתמוגגת מנחת. יש לי בן גיבור שלקח חלק בעצירת המשט ללא הסתכנות. גאווה. במשך הטירונות וגם בימי הקורס יש ימי הורים בהם מפליאים לדבר בשבח היחידה ובשבח הבנים שהתגייסו אליה, שוב אני מתנפחת מגאווה. הבן שלי לא ככ . אני לא מבינה מה הוא רוצה. הוא כל הזמן רוצה לעבור. רוצה קורס טיס רוצה קורסים אחרים, מתייעץ בי, העיקר לא להיות שם.  סוף הטירונות יש השבעה, סוף הקורס גם יש השבעה. במשך הטירונות והקורס יש מה שנקרא שהיות. החיילים הטריים סוגרים שבת על ספינה, באחת הפעמים גם לוקחים אותנו ההורים לסיור על ספינה. מתפתח איזה הווי משפחות מתחת לפרגולה. אני נהנית. הבן שלי פחות. מחמיץ פנים. כל החמצת פנים היא כמו סטירת לחי בשבילי. אין לי מושג עד היום מה הוא רוצה. בקרוב אולי אבין.

 

ד. המדים הלבנים.

יום השואה, יום הזיכרון, יום העצמאות הם הולכים עם מדים לבנים. גם בטקסים שלהם. הטקסים במדים לבנים על רקע הים הכחול ודמדומי ערביים מהממים ביופים. אין ספק שאלה המדים הכי יפים בצהל רק אני שוכחת שלא אני לובשת אותם. אני מכבסת אותם וזה לא פשוט לכבס מדים לבנים. ביום הזיכרון הוא רוצה ללכת לטקס הזיכרון בבית סיפרו במדים לבנים אבל הוא מפספס אותו. בכל מקרה הוא פוגש את המורה שלו שבקושי מזהה אותו. האמת שגם לי בטקסים קשה לזהות אותו. אני אצרף תמונות מהטקסים האלה.

 

ה. פתיחה ברגל ימין

אחרי הטירונות והקורס הוא מוצב בספינת הקבע שלו הלוא היא אותה ספינה שעליה שרת בן דודו. אני כזכור מקבלת את זה ברגשות מעורבים אבל היום כשאני יודעת שזו היתה בחירה שלו נחה דעתי. אמרו על הספינה הזאת שיש לה מזל נאחס. בינתים אני רואה את ההפך. כמו שהוא מוצב בספינה הוא יוצא לנופש צהלי. כמה ימים אחרי זה משדרים את כוכב נולד מהבסיס שלו. הוא לא מתרגש מזה. אני כן

 

ו. אסון

סביב ראש השנה יום כיפור אנחנו יוצאים לקלאבוטל. סוסון ואני. החייל מצטרף באמצע לסופש מגיע בטיסה, וחוזר לבסיס ביום ראשון בבוקר. הכל בסדר. ביום ראשון בערב אנחנו חוזרים סוסון ואני ומוצאים את שחורי ליד הדלת. שחורי פצועה, אני מביאה אותה לניתוח, יותר לא ראינו אותה בחיים. היא מתה על שולחן הניתוחים כנראה מעודף חומר הרדמה. מאותו רגע שום דבר לא יהיה כמו שהיה. שחורי היתה החתולה של החייל והוא כאילו הפקיד אותה אצלינו למשמרת. לא ידעתי איך לבשר לו: שחורי מתה. הוא מקבל שחרור מהצבא ללוויה ולקבורה של שחורי. אני יודעת שקשה לו גם ככה. אני לא יודעת איך הוא יתמודד עם מותה של החתולה שככ אהובה עליו.

 

ז. אילת

למזלינו הם מפליגים לאילת. זה מסיח את הדעת. אני מתרגשת מהרעיון. לעבור את התעלה. אף פעם לא הייתי בתעלה. לעבור את מפרץ סואץ, את מיצרי טיראן. מאגניב. ותמיד יש לי איזה פחד. כיף להם שם באילת. טיילת, מסעדות, מועדונים. הייתי מתחלפת איתו. באילת הוא יותר מרוצה.

 

ח. ריתוק

הם חוזרים מאילת באותה דרך. באסה. השריפה בכרמל, יומולדת 19 יום יפה ומאגניב אבל מאותו יום הוא לא בא חודש  הביתה לפחות. לא יודעת מה קרה ומה הוא עשה. הוא אמור לצאת לרגילה ולעשות טסט אבל הכל בטל ומבוטל.

 

ט. יום העצמאות השני

הוא באשדוד. בסיס פתוח. אני וסוסון יורדים לאשדוד להצטרף לחוויה. מוצאים אותו שם במדים לבנים, עומד ומסביר לקהל הרחב יחד עם חבריו ומפקדו על הספינה. שוב אני מתנפחת מגאווה. יש לו עכשיו מפקד חדש. אולי זה גם דף חדש. הוא משתחרר קצת מהתפקיד ומסתובב איתנו. בדרך אנחנו נתקלים באנשים שמוכנים לאכול אותו מאהבה. זה כיף. אני שמחה שיש עדיין אהדה בציבור לחיילי צהל למרות שהתקשורת לא נוטה עמם חסד.

 

י. קולה של אמא

שוב התקשורת מגיעה  לבסיס. על זה סיפרתי כבר אבל אעשה קישור לתוכנית

 

יא. התחלף המפקד

יום חיל הים מגיע, שוב מדים לבנים, חצי שירות כבר עבר. יש מסיבה במרכז הקונגרסים. עם אוכל והופעות. אני מוזמנת כי הבן שלי השתתף בהכנת תוכנית הבידור. אבל הכל מתפדח כאשר הוא אומר לנו מתי לבוא, בשונה ממה שכתוב על ההזמנה. אנחנו מפסידים את הכיבוד אני מתעצבנת עליו ועושה בושות. מצטערת. צייני מסיים את תפקידו. חיל הים הופך מחיל נוצץ לחיל אפור כפי שהיה. חיל האוויר לוקח חזרה את ההגמוניה. באסה. זה יבוא לידי ביטוי מכאן ולהלן. לא עוד ימים פתוחים, המחאה החברתית שהיתה בקיץ פוגעת בראש וראשונה בחיילי צהל. לא רכבות לא בסיס פתוח לא כלום.

 

יב. שוב אילת

בפורים יורדים שוב לאילת. אני מתה מפחד. באותו זמן מחסלים איזה מבוקש, האביב המצרי בעיצומו ואני חוששת מהמעבר בתעלה ומהאיום האיראני ומהכל. אני יודעת שנתניהו לא אוהב לצאת להרפתקאות ובכל זאת הטילים הדיבורים הבלתי פוסקים על איראן עושים את שלהם. לכולם ברור שנתניהו לא רוצה לתקוף את איראן אלא האמריקאים בניגוד למה שמפרסמים בתקשורת. ידוע ששתי ספינות של חיל הים חצו את התעלה ואני יודעת שבני נמצא באחת מהן. לא . לא קרה כלום. הוא נשאר באילת די הרבה זמן, במהלך השהות שם אנחנו שוב יורדים לקלאבוטל. הוא מקבל רגילה ומצטרף אלינו. אנחנו יושבים בחוף אלמוג וצופים בספינה מבצעת תרגילים. הבן מתקשר מהחוף. אני רואה אתכם, נה נה בננה.

 

יג. חופש נופש

קיץ אחרון בצהל. נופש , טיולים, סידרת חינוך, אימון בארץ זרה. תגלית. אבל עדיין לא טוב לו. לך תדע למה.

 

יד. הספנה

בסתיו הספינה יורדת להספנה. יענו שיפוצים. החיילים מקבלים מגורים על החוף. אם לא סיפרתי הספינה היא הבית שלהם. הם אוכלים שם ישנים שם והכל כמו קופסת שימורים. ההספנה בסופו של דבר היא הבאסה של השירות. אפילו אני התבאסתי. תחילה אומרים שהוא יצטרף לספינה אחרת מהדגם הגדול באילת. הוא כבר אמור לרדת ואז עוצרים אותו ולוקחים אותו לאימונים לאליפות צהל. אחרי כמה ימים פורץ עמוד ענן והאליפות מתבטלת. כל הספינות יוצאות למלחמה הוא נשאר בחוף. ממש באסה. אחרי כמה ימים מעלים אותו על ספינה אחרת. הוא כבר איש בכיר בספינה שלו וכל השירות הוא התאמן לקראת מבצע כזה, אבל כשמגיע המבצע הוא רק כוח עזר. החמצת המלחמה זו הבאסה של החיים.

 

טו. גימלים

הוא שובר לי את היד לא בכוונה וגם שובר לעצמו. עכשיו תארו לעצמכם איזה מכה חטפתי ולמה זה לא עובר עד עכשיו. הוא מקבל גימלים בבית. הוא בגבס אני בגבס ואולי זה המזל שלי שהוא בבית כי הוא עוזר לי המון.

 

טז. המסמר האחרון

השחרור מתקרב והספינה עדיין בהספנה. איפה הפלגת כבוד, דהיינו הפלגת פרידה. כלום גורנישט נאדה. הוא יוצא לחפשש והספינה חוזרת לפעילות. הפלגת כבוד כבר לא תהיה. ומסמר אחרון בזמן החפשש התקיימה אליפות צהל. שייטת 3 זכתה באליפות. הוא לא היה שם. 

 

יז. זהו זה

הבחור השתחרר. על כזאת הערכה הוא אפילו לא חלם. בעל רמה אישית גבוהה, בעל מוסר עבודה גבוה, עצמאי, מתפקד היטב בתנאי לחץ, מקצועי חברותי לוחם מצוין תמיד שואף גבוה. אני מתנפחת מגאווה. סוף סוף גם הוא. 

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 1/3/2013 15:43   בקטגוריות צבא, שירים שאני אוהבת, אצבע אלוהים, סרטים  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-16/3/2013 16:13



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)