לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2013

4711


4711 הוא בושם. הבושם הראשון שיוצר בעולם במתכונתו. אנחנו קראנו לבושם אודיקולון. רק סיור קטן בגרמניה  הבהיר את מקור השם אודיקולון זה למעשה או דה קולון eau de cologne ובתרגום המים של קלן. ובכך הבושם הראשון יוצר בעיר קלן שבגרמניה בבית מס' 4711 ומכאן השם.

ואז אני נזכרת בסיור בעיר קלן. לא אהבתי את קלן. היא עיר אפורה. לעומת גרמניה הירוקה היא מדכאה. יש בה אמנם אטרקציות תיירותיות אבל זה לא עושה לי את זה. הקתדרלה הגוטית הענקית עם הויטראז'ים. עוד משנו לשים עליו V .

אלא שאני קצת סנובית. זה היה הטיול השני שלי לחול. נסעתי אז לאחותי שהיתה חיה בגרמניה. באתי אליה אז לשטוטגארט ונדהמתי מהירוק. ראיתי איך היא חיה שם בבית רב קומות, ראיתי את שטוטאגרט והפסיליטיז המקומיים כמו בריכת שחיה. אחכ טיילנו. אני אחותי ובעלה הראשון ואולי גם עוד זוג חברים שמביאים לי את החלסטרה שאני נזכרת בהם. היא אהבה יהלומים וכל הזמן התהדרה בהם. פקאצה מפונקת. גרמניה נשואה לישראלי. טוב שטויות. נסענו לבאדן באדן במרצדס שלו. של הבעל. נהג מעולה אוטו מעולה אבל איש שחצן שגורם לך להתקפל ולהראות כמו אקורדיון בכל משפט שיוצא לו מהפה. באדן באדן יפהפיה. משם המשכנו לסטראסבורג צרפת והאיש לא הפסיק לדבר בשבחה של גרמניה והקטע הזה שלא צריך דרכון כדי לעבור מגרמניה לצרפת. אכלנו במסעדה צרפתית, כן דפנה בעולם הגדול, ראינו את ההבדל בין צרפת לגרמניה בעיקר בהתנהגות התושבים. הצרפתים עצבנים ומאוד לא סימפאטיים. הגרמנים מאוד מנומסים ואדיבים אבל גם מלחיצים.

אחכ נסענו לבקר את הדודה בגרמניה בסביבות פראנקפורט. חתיכת נסיעה זו היתה אבל שוב הירוק הירוק הזה. גרמניה ככ יפה רק חסר בה ים להשלים את התמונה. ביקרנו את הדודה עוד בבית הישן שלה. גם כן לא שכיית חמדה. סתם דירה קטנה בקומה שלישית. לא בדיוק מתאים לתדמית העשירים שאמא יצרה 'והם צריכים לממן לנו טיול לגרמניה.'

משם נסענו לקלן האפורה. רצינו לעשות שם גם שייט על הריין אך מזג האוויר לא איפשר זאת.

הבעל לקח חופש לימים האלה אך למחרת קלן הוא חזר לעבודה וכך יצאתי עם אחותי לסיור בכפר מקומי יפהפה.

היה נחמד בלעדיו. הוא היה איש מאוד לא נעים ונטה לווכחנות. הוא כל הזמן דיבר בזכות גרמניה ובגנות ישראל, קרא לנו נאצים כבר אז (אז מה  אני ככ מתרגשת מזה היום) רק שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש לגור בארץ של הנאצים ולכנות אותנו נאצים. גם עם אחותי התחיל איזה ויכוח פוליטי גם היא דיברה בזכות גרמניה רק לא בדיוק הבנתי מה היא רוצה. היא כבר לא ממש חיתה בגרמניה אותה תקופה. היא כבר חזרה לארץ למדה משהו באוניברסיטה ובקיץ חזרה לגרמניה. כך שלא הבנתי למה היא בחרה לעזוב את גרמניה ובעלה כאשר ככ טוב שם.

 

כן, זכרונות אסוציטיביים. במקרה נתקלתי בבושם הזה בחדר האמבטיה

 

 

 

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 19/4/2013 11:31   בקטגוריות חו"ל, טיולים, הדודה מגרמניה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-20/4/2013 08:44



109,906
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)