לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2013

היום לג בעומר


הערב כבר יורד. עוד מעט יעלו המדורות בפעם השניה. היום לג בעומר.

מה זה הלג בעומר הזה? מסתבר שאני לא זוכרת הרבה.

חץ וקשת, מדורות, בר כוכבא, המרד, רבי עקיבא עם ואהבת לרעך כמוך, כלבא שבוע, מערות, אבל, חתונות , רבי שמעון בר יוחאי, הילולה במירון. לא יודעת מה הקשר בין כולם. אני זוכרת שבר כוכבא היה גיבור והרומאים לא נתנו לללמוד תורה ורבי עקיבא ישב במערות ולמד ואולי גם שמעון בר יוחאי, ואז יצא בר כוכובא ומרד ברומאים, יצא לקרב עם חץ וקשת וניצח, ולזכר הניצחון הזה מדליקים מדורות. עדיין לא ברור לי איך בר יוחאי נכנס לכל הסיפור הזה, אולי הוא היה איש הרוח כשם שבהרבה סיפורים. יש איש רוח ויש איש המעש הלוחם.

מכל שיטוטי באינרטנט מצאתי גירסאות שונות ללג בעומר עד שנפלתי על הגירסה הכי משכנעת.

לג בעומר הוא חג פגאני. מקורו בחג הפגאני בלטיין. כבר הזכרתי את זה בקצרה ואזכיר זאת שוב בהרחבה.

 

בלטיין 1, מאי - יום כלולות האביב (Beltain)
בלטיין הוא האחרון משלושת חגי האביב: אימולג, אוסטרה ובלטיין, ומציין למעשה את סופו של החורף ואת בואו של הקיץ. לאחר סיום עונת החורף הקשה באירופה שכופה הסתגרות, ומקפיאה את כוחות החיים, ההתעוררות בכל מקום היא מקור לשמחה וחגיגה. בארץ אמנם החורף אינו מסמל את כוחות המוות המדכאים את החיים, אולם גם כאן אור השמש וחומה חיונייים על מנת שמחזור הלידה-מוות - לידה מחדש יוכל להתקיים. זהו היום שחוגג את האנרגיה הארוטית בטבע,את החיבור הארוטי בין האלה והאל ואת מימוש הנישואים המקודשים המביאים את הפריון והחיים לכל מה שסובב אותנו. זה זמן לסגוד לפריון ולמיניות הבאים לידי ביטוי בפריחה הנפלאה של האביב, בפוריות האדמה. עת לחגוג את אהבתם של האלה והאל בדמותם כאלת הפריון והאל הירוק. בלילה זה, כמו בסווין, המתקיים בדיוק בעוד חצי שנה, הצעיף בין העולמות הוא הדק ביותר, וזה זמן מתאים ביותר לעבודה עם פיות.
ממנהגי החג: זהו זמן אידיאלי לכישופים שנועדו להגביר את הפריון בכל צורותיו, הפיזי, הרוחני או האומנותי.
,נהוג ביום זה להדליק מדורות ולקפוץ מעליהם כדי להבטיח פריון וכסגולה להגנה. ולרקוד מסביב לעמוד המאי המסמל את פריונו של האל.

 

באופן די מפתיע כאשר אני מסתכלת באתר ההוא אני מוצאת שגנבנו מהפגאנים הרבה חגים.

ראשית לחג פגאני קוראים שבת sabbat

הפגאנים חוגגים את חגיהם עפי עונות השנה, גלגל השמש וגלגל הירח

שנית גנבנו מהם את חנוכה. חג האורות וכמובן הלבשנו על זה את הסיפור כד השמן הנרות החשמונאים, יהודים נגד יוונים. גם הנוצרים גנבו מהם את חג המולד.

אימולג מקביל לטו בשבט אלא שלובשים לבן ואוכלים דברי חלב כמו בשבועות.

אוסטרה הוא חג האביב חג השיוויון הנוצרים גנבו ממנו את הארנבות והביצים הצבועות. חג הפסחא כמובן

על בלטיין הרחבתי

את היום הארוך ביותר אנחנו לא חוגגים אם כי שבועות זה קרוב

החג הבא שגנבנו הוא לונאסה עם השיבולים. אנחנו חוגגים את חג השיבולים בסביבות היום הארוך ביותר ואולי זה משום שבארץ השיבולים מבשילות מוקדם יותר

את יום שיוויון הסתו פיצלנו ל-3 חגים. ראש השנה יום כיפור וסוכות החג עצמו מדבר על סיכום שנה בטבע - חג האסיף וחשבון נפש.

רק את חג המתים לא גנבנו מאף אחד. את זה הפכו הנוצרים לליל כל הקדושים. או האלואין

 

בסך הכל אנחנו עובדי אלילים במסווה . ערכנו קצת שינויים. זה הכל. אצל הפגאנים יש אל ואלה. אצלינו יש רק אל אחד.

הפגאנים עוסקים גם בכשפים ובחלקים האפלים של העולם. ביהדות חל איסור לעסוק בכשפים אך הרשבי עם ספר הזוהר והקבלה זה הדבר הכי קרוב למאגיה. רק לחשוב שהחרדים עם הפאות רוקדים בהילולה כמו הפגאנים סביב עמוד מאי...

 

 

הדבר הכי משעשע אותי בחג הזה הוא לשרוף, להעלות על המוקד כל מיני דמויות שנואות. כמובן לא אותם אלא תמונות שלהם או משהו שמסמל אותם. היטלר, ערפאת, מורים, בוס. יש לי רשימה ארוכה למדורה שלי. למשל הרופאה שדפקה לי את האצבע, שוטרת שרשמה לי דוח, פקח עירוני שהשאיר לי דוח חניה, כמה בני משפחה מעצבנים, חנין זועבי, אחמד טיבי, כמה פוליטיקאים, כמה אנשי תקשורת, סתם אנשים מרגיזים. זו הזדמנות בלתי חוזרת

 

 

 

ובכל זאת, היום כשאני כבר לא עושה מדורות אני יכולה להזכר בכמה חביבות. אחת מהן : אני בכיתה ו' אחת המוצלחות שלי. כל הכיתה יורדת למדורה בואדי. אחותי בת ה-7 רוצה לבוא אתי. אי אפשר . היא קטנה מדי והואדי קצת מסוכן, קצת חשוכה הדרך לשם, היא לא יכולה עדייין ללכת. ואז בא ילד אחד שאני לא ככ אוהבת. ג'ינג'י עם משקפי קרן. תלמיד טוב אבל נודניק. הוא לוקח אותה בידיים.

 

 

 

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 28/4/2013 19:14   בקטגוריות חגים, מיסטיקה  
הקטע משוייך לנושא החם: לג בעומר
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-30/4/2013 09:30



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)