לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2013    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2013

שדים ורוחות


מידי פעם בא איזה חוכמולוג ומוציא את השד ההוא מהבקבוק: אני מקופח אני מקופח אני מקופח

ואני רוצה להגיד שלי זה כבר נמאס. נמאס לי לשמוע את זה ונמאס עוד יותר מההתנצלויות כלפי העם המקופח היושב בציון זה 50 שנה.

את התוכנית של אמנון לוי המקופח התורן לא ראיתי ואין לי שום עניין. אין לי שום עניין לשמוע שוב ושוב את ההתבכינות הזאת. ואין לי באמת שום עניין לשמוע או לראות את המתקפות חסרות הרסן על העדה שלי.

אמנון לוי מקופח אריה דרעי מקופח אביהו מדינה מקופח

מה קרה מר אמנון לוי. אין לך תכנית מספיק טובה בטלוויזיה? לי יש אחת כזאת?

ומה קורה איתך מר אביהו מדינה. לא שומעים את המוזיקה שלך? נכון שפעם שמעו אותה רק בקלטות בתחנה המרכזית הישנה אבל מאז עבר כבר הרבה זמן. המוזיקה מהסוג שלך הפכה למיינסטרים. על ערוץ המוזיקה התלבשתם כליל. גם על קיסריה והיכל נוקיה. אייל גולן ושרית חדד נחשבים המצליחים ביותר ולא נקפח את דודו אהרון ופרץ וזהבה בן ועוד ועוד. אבל גם זה לא מספיק לך. ומה אתי? אני לא סובלת את המוזיקה הזאת. אני חייבת לשמוע אותה בכל מקום ורק אותה?

ומה איתך מר אריה דרעי. פושע מושחת שחוזר לפוליטיקה ומוציא את השד.

כן, מר דרעי גם לי יש שדים.

אני אשכנזיה פולניה וחילונית.

אנחנו הקמנו את המדינה הזאת. אולי אתם בכיתם לבי במזרח אבל אנחנו באנו לכאן מאירופה בסוף המאה ה-19. באנו מסיר הבשר לשום דבר. שום דבר לא היה פה. היו פה ערבים והיתה פה קדחת. זה מה שהיה . ובכל זאת גדלנו, בנינו, יבשנו ביצות, עבדנו את האדמה. מה אתם עשיתם? איפה אתם הייתם? ואחר כך נפלה עלינו השואה. 6 מיליונים מאתנו הלכו למשרפות. רק שאריות שלנו עלו ארצה. מה היה לנו אז? רק גופינו וכסותינו, ובכל זאת בנינו, לא בכינו, נלחמנו על האדמה הזאת. איפה אתם הייתם? כשהמדינה הזאת כבר קמה התחילו להגיע פיצויים מגרמניה. לא כולם קיבלו אותם. חלק גנבה הממשלה. בשנות ה-50 גם החליטו להביא אתכם לכאן. כבר הגעתם למדינה מסודרת יחסית. הייתם צריכים להבנות מחדש אבל מרף הרבה יותר גבוה משלנו. אבל מה, במקום לבנות התחלתם לבכות. ובעצם התאהבתם ככ בבכי שגם אם מצבכם מצויין תמשיכו לבכות.

אז מה קורה? אתם בוכים ואנחנו מתנצלים. ברחנו מאירופה כדי שלא ישנאו אותנו שם והנה יש לנו פה שונאים חדשים. אנחנו עשירים, אנחנו מתנשאים, חבל שהנאצים לא חיסלו את כולנו.

לי זה כבר נמאס לשמוע את הבכי שלכם ונמאסו עלי עוד דברים שקשורים בכם.

אני לא רוצה לשמוע את המוזיקה שלכם. אני לא סובלת אותה והיא מגעילה אותי. כמו שאתם יכולים לומר שגעפליטע פיש זה מגעיל ורגל קרושה ומרק עוף וחמיצת סלק אני יכולה לומר שהמוזיקה שלכם מגעילה. אני לא רוצה לשמוע אותה ואני לא רוצה שיכפו עלי לשמוע אותה. אנחנו לא מכריחים אתכם לאכול געפילטע פיש אל תכריחו אותי לשמוע את שרית חדד שרה בערבית. כמה מסעדות מזרחיות יש? כמה אשכנזיות? אתם אומרים עלינו כל מיני דברים ואין לנו מענה. אתם אומרים שאנחנו קרים ולא יודעים לשמוח וכל מה שלא טוב הוא פולני או אשכנזי. אפשר לחשוב איך נראות השמחות שלכם עם הענתוזים נוסח בני דודינו. הבעיה שאתם משתלכים בנו ואנחנו שותקים. אתם מוציאים את השדים שלכם ואנחנו שותקים. איפה האידיש שלנו? למה אף אחד כבר לא יודע איך מדברים אותה באמת? אוטנטי. מה קורה באוניברסיטאות? למה יש אפליה מתקנת. למה מזרחי מתקבל ללימודים כאשר הציונים שלו נמוכים לאין ערוך? למה מעבירים אתכם בחינות בעל פה כאשר אתם לא יודעים שום דבר? אני ראיתי את זה במו עיני. למה אתם מקבלים מעונות ואנחנו לא והנחות בשכר לימוד ואנחנו לא. ועדיפות בכל מקום כי אתם מקופחים ואנחנו כבר נסתדר. ומה עם כל האינטגרציות למיניהן? אתם רוצים להתבדל, לחגוג מימונה להביא את כל המנהגים שלכם ולשמור עליהם. למה לנו זה אסור? אם יש הפרדה אצל החרדים בין אשכנזים וספרדים אתם רוצים להיות איתנו. ולמגר אותנו. אני זוכרת איך הושיבו בכלא את האשכנזי שלא רצה אתכם. בעמנואל. מה קורה? אסור לנו כבר להתפלל בנוסח שלנו? לכם מותר להתפלל בנוסח שלכם? אם אנחנו רוצים להתבדל ולקיים את מנהגינו כפי שנהגנו בפולין אנחנו גזענים אבל אם אתם מביאים את התרבות שלכם מכורדיסטן זה בסדר. כן לי זה נמאס, לא לקבל שום דבר מהמדינה בגלל שאני אשכנזיה, לא לקבל שום הטבות שום הנחות להסתדר לבד בעור שיני ולשמוע אתכם בוכים על צלחת הקוסקוס הענקית שלכם כל עגלות הסופרמרקט המלאות שלכם שחצי אתם במילא זורקים כן אנחנו חנונים פרידמנים מתים ועוד כל מיני שמות גנאי שתמציאו לנו. וזה מותר לכם כי אתם מסכנים ומקופחים לנצח. מזל שלאחרונה התחלתם לחבק ניצולי שואה ולראות מה המצב האמיתי של האשכנזים העשירים והמתנשאים שכה שנאתם.

מאז שאני זוכרת את עצמי אני שומעת את קיטונות השנאה שלכם ומחרישה. אז אמנון לוי אמר משהו וגם אביהו מדינה וגם אריה דרעי. וגם לי מותר לומר.

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 10/8/2013 09:52   בקטגוריות אקטואליה, טלוויזיה  
הקטע משוייך לנושא החם: השד העדתי
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-16/8/2013 09:32



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)