לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

הגזע הפולני


הוא פולני. כמוני. הוא מדריך טיולים לפולניה. לא כמוני. הוא גם מספר שניתקל באנטישמיות בפולניה. ואני בשום מקום בעולם לא נתקלתי באנטישמיות למרות מה שאומרים. גם לא בפולניה. אבל ראיתי שהם לא נחמדים הפולנים. הדיילות במטוס היו חמורות סבר, לא מחייכות, לא אדיבות לא מדברות יפה ולא מוכנות לעשות כלום למען הנוסע. זה לא מפתיע. נתקלתי כבר בכאלה פרצופים בארץ בכל מיני מקומות. הנה זה המקור לפרצופים החמוצים של הפקידים השוטרים וכל מי שלא נחמד. ככה זה. גם בפולין עצמה נתקלנו ב״הסבר פניך לתייר״ יענו עופו מכאן אתם חוסמים לנו את הדרך כאשר אתם מתקבצים על המדרכה והמדריך מסביר. כך עברו הפולנים ונופפו בידיהם כאילו הם מגרשים זבובים. אף פעם לא ראיתי פולני מחייך. 

יש דווקא כאלה נחמדים, הוא אמר, לא, לא ראיתי. אחכ סיפר קצת על עצמו. שהמשפחה שלו התגוררה בסביבות אושוויץ, אושווצ׳ם ליתר דיוק עוד הרבה לפני שהפכה לבור מוות והיה שם אוכל טוב וגם היום יש שם אוכל טוב בעיקר אם הוא לא כשר, אחכ הם עברו לגרמניה, לאמא שלו היו 7 אחיות . תמיד היתה אחת שלא דיברו איתה, נו ברור, זאת פולניה, גם לסבתא שלי היו 3 אחיות ותמיד היתה אחת שלא דיברו איתה. כן הן היו 4 אחיות הן שרדו את השואה ונפוצו לכל עבר. אחת הלכה לארגנטינה, מעולם לא ראיתי ולא הכרתי ורק שמעתי שנולדה לה בת שהיתה קודם בן מן אנדרוגנוס כזה, אחת הלכה לקנדה, אחת באה לארץ והיגרה לקנדה, וסבתא שלי נשארה בארץ. גם לאחיות האחרות היו ילדים מוצלחים כאלה. לזאת שבקנדה היתה בת קצת מפגרת חולת אפילפסיה ואמרו שזה בגלל שלאמא שלה היתה סכרת בהריון, לשניה היו דווקא שתי בנות חמודות, הכרתי אותן כשהיו קטנות עד שעברו לקנדה, הגדולה באה לארץ לחפש חתן ומצאה והקטנה חולת פוליו ומאז ועד היום אין לי שמץ עליהן. 

אבל הוא הזכיר לי שיום אחד באה לכאן לביקור הבת ההיא מקנדה, זאת שיש לה אפילפסיה. והיינו צריכים לבדר אותה קצת. מה שהיא ידעה לומר הוא שהדודה שלה זאת שגרה גם כן בקנדה היא זבל. היא התארחה בבית החלומות של סבתא שלי, זאת שהיתה גרה בואדי ניסנס בצד סרסורים זונות ג׳וקים ועכברים והיה לה שם רק חדר אחד מטבח ושירותים. איפה הם שמו אותה רק אלוהים יודע ובכל מקרה הביקור הזה נגמר בריב של כולם עם כולם צעקות וברוגזים וכך היא חזרה לקנדה. גם אותה לא ראיתי יותר ולא שמעתי יותר ואת ההורים שלה גם כן מעולם לא הכרתי.

אז מה אני מתפלאה. אני היום הבת שלא מדברים איתה. למה? ככה זה אצלינו הפולנים

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 5/2/2014 09:03   בקטגוריות פולין, אנשים  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-7/2/2014 14:24



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)