לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2014

אוטובוס הדמים


11.3.1978

אני סטודנטית באוניב' תלאביב נמצאת בחופשת מולדת דהיינו חיפה, בית הורי, מתכוננת לחזור לתא באוטובוס קו 901 כשאני שומעת את הסיפור הנורא ההוא. מחבלים חדרו לחוף מעגן מיכאל, הגיעו לשם מלבנון בסירת גומי, נתקלו בצלמת הטבע גייל רובין שצילמה אז ציפורים, הרגו אותה, עלו על כביש החוף, הרגו ילדה בשם נעמה והמשיכו הלאה, השתלטו על אוטובוס שחזר מטיול במערת הנטיפים ובו קבוצת משוטטי אגד מחיפה, ירו לכל עבר והשתלטו גם על אוטובוס קו 901.

עקבתי בחיל ורעדה אחר הידיעות האלה. שום דבר לא היה ברור . לא איך הם הגיעו לכאן מלבנון בסירת גומי ואף אחד לא עצר אותם, איך הם השתלטו על האוטובוס, איך הם סובבו אותו אחורה והובילו אותו לכיוון תא, איך הם השתלטו על האוטובוס האחר, ואיך הם ירו מתוך האוטובוס ופגעו גם ברכבים פרטיים. זה היה פשוט נורא. העובדה שאני נסעתי על כביש החוף באופן תדיר באותה תקופה הפחידה אותי עוד יותר שהרי יכולתי אני להיות על הכביש הזה באותה עת. מעולם לא הרגשתי ככ קרובה לפיגוע, או לאירוע מסוג זה. המלחמות היו רחוקות ממני, גם הפיגועים בגליל אבל כאן הרגשתי שמחבלים נכנסו למגרש הביתי שלי ועשו שם כל העולה על רוחם.

הסיפור נגמר בטרגדיה. היה מאמץ עילאי לא לאפשר לאוטובוס להגיע לתל אביב ואכן עצרו אותו קרוב להרצליה. גם כאן לא ברור מה קרה. היו יריות, הרבה אש ובסופו של דבר האוטובוס נשרף כליל. 35 הרוגים, פצועים רבים, הכי זכור לי יוסי הוכמן מעתלית, ספורטאי שאיבד את שתי רגליו את אשתו וילדיו.. יוסי הוכמן נישא בשנית, חי היום בעתלית בוילה מפוארת והבת שלו למדה עם הבן שלי. ואפילו נתתי לה שיעורים פרטיים אבל זה סיפור אחר.

עד היום הסיפור הזה מטיל עלי אימה והזכרון שלו מטיל עלי עצבת. 11.3 יזכר לדראון עולם לא משנה כמה שנים יעברו. זוכרת את שלד האוטובוס המפויח מסוג סקניה, כמה פעמים נסעתי בכזה אוטובוס.

לא הוקמה ועדת חקירה, לא שאלו שאלות איפה היו המחדלים. היום לפעמים נזכרים שאולי לא היה צריך לעצור את האוטובוס ולהרוג את המחבלים וגם את הנוסעים. הרי רוב הנוסעים נהרגו מאש כוחותינו בסופו של דבר. כוחותינו ירו ללא אבחנה, אומרים שהיה שם גם מטען שהתפוצץ. כל הסיפור נשאר בגדר טראומה בלתי מפוענחת

עוד על הפיגוע כאן ו כאן

 

11.3 ארעו עוד אירועים לא נעימים

פיגוע ברכבת בספרד עי אל קעידה

רעידת אדמה ביפאן שהביאה צונאמי נוראי שגרם לקריסת הכור הגרעיני בפוקושימה

גם הרצח באיתמר היה בסביבה

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 11/3/2014 08:12   בקטגוריות תאריכים  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-13/3/2014 12:59



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)