לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2007    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

החליל


החליל הוא פשוט ועדין וקולו כמו קול של הלב החליל.

 

כמה הייתי רוצה לנגן על חליל. כמה הייתי רוצה לנגן בכלל.

כמה אני רוצה לדעת לנגן את הקטע הזה למשל.

http://www.ffshrine.org/ffx/midis/ffx-1-01-i_would_like_to_say_everything.mid 

לא, אני לא יודעת לנגן. ואתמול הזכירו לי כמה חבל...

 

כמו שציינתי כבר כמה פעמים אני גדלתי על מוזיקה קלאסית. לא שהכריחו אותי. לא שמנעו ממני משהו, שמעתי גם שירי ילדים, שירים עבריים של פעם... כי זה היה פעם.. רק את פול אנקה לא השמיעו לי. מוזיקה קלאסית הכי אהבתי. הייתי בוכה מקטעים מפחידים הייתי בוכה מקטעים עצובים, מכל היצירות אהבתי את הקונצרט לכינור מס' 1 של פגניני מכל הכלים אהבתי כינור.... אבל לנגן לא למדתי. אני אפילו לא קוראת תווים.

 

כשהייתי בכיתה ב' היו שיעורי חלילית בבצפר. רציתי כמו כולם ללמוד. אמא קנתה לי חלילית, עד היום ישלי חצי ממנה. איפה החצי השני? היא שמה לי בארנק 5 לירות ואמרה: תשמרי על זה טוב. אני כרגיל שמתי את הארנק במדף מתחת לשולחן אלא שהפעם הוא נעלם. עם הכסף.

נו, שילמת? שאלה אותי אמא כשחזרתי הביתה. לא לא שילמתי הארנק נעלם. היא התחילה לצרוח כמו מטורפת. המילים האחרונות היו: לא, את לא תלכי לנגן, את לא תלמדי. איבדת את הכסף לא תנגני.

וכך לא ניגנתי. הייתי אבלה וחפוית ראש ולא ניגנתי.

 

שנים מאוחר יותר בעקבות תקרית חמורה בבצפר המליצו לה לשלוח אותי לנגן. היא שלחה אותי לדודה שניגנה בפסנתר, שזה יהיה בחינם. הדודה נתנה לי שיעור אחד ולא יספה. רק כשאחותי למדה חלילית מנדולינה ומנדולה למדתי להסתכל על תווים. לאחותי היתה זיקה למוזיקה הרבה פחות מאשר לי. היא למדה. אני לא....

 

...וכך נשארתי בחיים בלי לנגן, אפילו לא נורא הצטערתי על כך...

אתמול התעורר בי משהו בשיעור פיתוח קול.

התעורר בינינו איזה ויכוח איך שרים שירים מסוימים. אני טענתי שהוא טועה ב-3 שירים. שיר אחד הוא אמר שככה אורנית  אמרה לו. אז מה , אמנם אורנית היא בחורה מוכשרת אבל מה שהיא אומרת זה לא תורה מסיני. הוא אמר שהוא יבדוק אבל הוא מעדיף להשאיר את זה ככה  גם אם אני צודקת . בקשר ליתר השירים הוא אמר שהוא סומך עלי כי יש לי שמיעה טובה אבל הוא בכז יבדוק. שמיעה טובה אמרתי, אבל לא שמיעה אבסולוטית. (שמיעה אבסולוטית היא יכולת לזהות את התו הנכון בלי לראות תווים). 'אני דווקא חושב שיש לך שמיעה אבסולוטית, אבל אם את לא קוראת תוים אין לך את הכישורים לדעת את זה,' כך הוא אמר

 

איזה פיספוס אני....

13.1.09 לא פיספוס. תמיד אפשר ללמוד. השאלה אם זה מה שאני רוצה. לקרוא תווים אני כבר יודעת. קצת.

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 3/8/2007 07:27  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-5/8/2007 00:43



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)