לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

סעודה מפסקת


פעם בשנה, רק פעם בשנה אני מבשלת ארוחה כהלכתה. זה משום שאפאחד לא מבשל בשבילי ביום הזה. כל המסעדות סגורות, ארוחת חג אולי יש בבית מלון ואני כבר מזמן לא מתארחת בבתי מלון בכיפור. הילדים לא מוותרים על האופניים. אולי כשהם היו קטנים ולא ידעו לרכב נסעתי בכיפור למלון, בימים שאפאחד עוד לא העיז לעשות את זה.

 

זה היה ביום הולדתי ה-40. בדיוק יצא לי בכיפור ואני חשבתי לי מה? ביומולדת שלי אני הולכת לצום? או סתם לשבת בבית ולהתחרפן? לא ולא. בוקר ערב יום כיפור לקחתי את הילדים ועליתי על אוטובוס. מהטכניון לאילת. סוסון היה אז בן 11 , שנתיים אחרי התאונה, החייזרון היה אז תינוק בן שנה וחצי ויללה דרומה. התאכסנו בשלמה המלך, אכלנו שם סעודה מפסקת, בערב התפללנו בבית הכנסת שבמלון, אפילו קיבלנו שם כיפות. למחרת היתה ארוחת בוקר (שרק לא יאבד את הכשרות) והבריכה היתה פתוחה. ארוחות אחרות היו בשירות חדרים. מה שלא היה זה מציל בבריכה ורעש מן המוזיקה של המלון או משחקי החברה שם. אחלה סבבה.

היתה לי שנה מצויינת.

 

מאז כולם למדו את הפטנט, אבל אנחנו לעומת זאת לא נוסעים. אופניים.

אז נשאר לי להכין את הסעודה המפסקת.

לא שאחרי זה נצום....

אז מה אני מכינה

 

דגים אדומים

 

זה מתכון שאמא לימדה אותי והיום זה נסיון ראשון. אני מקווה שהצליח למרות שהדג נראה לי קצת מתפרק. נראה לי שזוהי הגירסה הפולנית של חריימה, אין לי מושג מה זה חריימה כך שאתם מוזמנים לספר לי.

 

קונים קרפיון בדג ברשת, שם מנקים וחותכים אותו. אני כמובן לא מסוגלת לראות את זה.

חותכים בצל לטבעות מטגנים אותו

חותכים עגבניה לפרוסות ומוסיפים

מוסיפים את הדג

ועכשיו תבלינים: כפית מלח, 2 כפות סוכר, פפריקה חריפה, פפריקה מתוקה עלי דפנה וזהו בעצם

מכסים במים

מבשלים שעה וחצי על אש קטנה, נדמה לי שזה יותר מידי זמן.

 

יתר התפריט

מרק עוף

סלאט ירקות: עגבניה מלפפון בצל שמן זית וקורט מלח. זה מה שהם אוהבים

שניצלים

פירה

עוף מכובס מהמרק + גזר מכובס + תפוחי אדמה מכובסים. זה מה שהם אוהבים

אבטיח.

 

ולכולם גמר חתימה טובה וצום קל למי שצם.

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 21/9/2007 11:34   בקטגוריות מתכונים של אמא, יומולדת, חגים, יום כיפור  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-23/9/2007 08:53



109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)