לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2024    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עוד מכתב


אני שוב בוחנת את השתלשלות העניינים, שוב שואלת מה קרה לנו, לאט לאט התמונה מתבהרת והיא לא אופטימית כלל. אני חוזרת לימים ההם שאחותי שהתה בגרמניה נתונה להסתות פרועות מצד בעלה הראשון על המשפחה שלנו. הוא קובל על כך שקיבלתי דירה והיא לא, הוא קובל על כך שהוריו מסייעים והורי לא. מנגד הם לא כאלה מסכנים . הוא עובד ומרוויח לא רע, הם מטיילים בגרמניה, באירופה, אני מתה מקנאה, נושכת את השפתיים, לא אומרת כלום. כמה אני רציתי אז לנסוע לחול, נסעתי סוף סוף ליוון אבל היא כבר חרשה חצי עולם. ובכל זאת עד היום היא לא סולחת לי על כך שהורי קנו לי את הדירה העלובה הזאת שבכלל לא רציתי. על מה היא ככ כועסת? על מה היא מנסה להרוס לי את החיים ולכולם? אני מצרפת כאן מכתב שהיא כתבה לי מהטיול שלה בארהב קצת אחרי ביקור ההורים בגרמניה בו היא ערכה להם קבלת פנים בלתי נשכחת. 

 

 

 

24.10.81

היי כולם

...חזרנו מאמריקה היבשת המוזהבת. היה לנו מזג אוויר נהדר... הטיול שלנו היה בתקופת מעבר ולמרות זאת גשם לא תפס אותנו... מצאנו שארהב הרבה יותר קרובה לישראל מאשר גרמניה מבחינת מנטליות...

תחילה היינו אצל אח של בעלי... הם גרים ליד ניו יורק בקרבת האוניברסיטה של פרינסטון וזה ממש חממה של מקום. באופן כללי לטייל עם אמא של בעלי היה מאוד מאוד נחמד. לא היתה אפילו פעם אחת של התקלות... היא היתה מאוד חברמנית. גם המקומות היו מקסימים וגם המצברוח.... בעיקר ביקרנו במקומות שבהם הטבע שולט ולא בני האדם. בערים הגדולות השתדלנו מה שפחות להיות.

התחלנו בצפון מרכז אמריקה בילוסטון פארק היכן שפורצים הגייזרים, מקום משגע מבחינת תופעת טבע מה שעוד למדתי עליו בגיאוגרפיה ופתאום ראיתי את זה בגודל טבעי מול עיני. זה המקום שהתרשמתי ממנו הכי הרבה. אחכ טסנו לסן פרנסיסקו, עיר מיוחדת ונחמדה אבל עיר נשארת עיר. היינו בגולדן גייט המפורסם. יפה אבל לא למות מזה. משם המשכנו לפארק שנקרא יוסמיטי ושם פגשנו בעצי הסקוויה, איזה עצים ש-20 בני אדם מקיפים אותם ואפילו היה עץ שחפרו דרכו מעבר וסללו כביש למכוניות אבל לפני כמה שנים הוא נפגע בסערת ברקים ונפל. שני המקומות הללו הם במדינת קליפורניה שבמערב, שם אקלים כמו בארץ, ים תיכוני. התחלנו ממש לחיות מחדש עם השמש הזה פתאום הפנים קיבלו ויטמינים. מהפארק נסענו ללוס אנגלס לראות את וולט דיסני. מקום נחמד דומה ללונה, רק מהסיפורים והטלווזיה חשבתי שהוא יותר מוצלח ממה שהוא באמת כי הוא די קטן. ממה שהכי נהניתי שם הוא מהבובות שקניתי שם, שני מיקי מאוסים ענקים. אחכ המשכנו לכיוון מרכז אמריקה חזרה במכונית שכורה כל המסלול ביקרנו במקום שנקרא עמק המוות שזה מדבר צחיח, קצת פחות מרשים מהנגב בארץ. הוא נקרא כך כיוון שבעבר לפני 100 שנה היתה קבוצת מחפשי זהב שהלכה בו לאיבוד. שם מצאנו מוטל אחד ללינה עם בריכה, ומזג אוויר חם ויבש, פנטסטי!!! הרגשנו שאנחנו מתעוררים לחיים ועשינו שחיית לילה דבר שלא זכיתי לו כבר שנים. משם המשכנו ללאס וגאס עיר האורות והפסדנו 20 דולר... הם גם מציעים שם ארוחות חינם... מלאס וגאס המשכנו לגראנד קניון שכבר נמצא במדינת אריזונה שזו המדינה היפה ביותר שמצאנו. יש שם עמק שנקרא עמק המצבות, מרשים בצורה לא רגילה. יש שם מצבות כאלה מסרטי הקאובוי בטלוויזיה שרואים מדבר ובאמצע עמודי סלעים שמאחורה מסתתרים אינדיאנים, ואמנם שם ישנן 2 שמורות אינדיאנים. אנחנו ביקרנו בשבט הנאבאחו. האינדיאנים הם כמו הדרוזים. הם בכלל לא מה שחושבים לגבי מסורתם, נעשו מודרנים לכל דבר רק שקצת מפגרים אחר המודה. הם נראים כמו הערבים בארץ שלובשים מכנסי פיל.... משם טסנו לוושינגטון וראינו את הקפיטול והבית הלבן משעמם טיכו! המעניין היהמוזיאון לתעופה וחלל. ראינו את החלליות בכבודן ובעצמן בגודלן הטבעי. משם טסנו לניו יורק, עיר מטונפת מכוערת מזעזעת אנשים מוזנחים מסוממים וסתם משוגעים. הישראלים מציפים אותה גם כן ולא בתור אנשי מסחר מכובדים אלא סוחבים עגלה עם פלאפל או בייגלך ברחוב ובשביל זה הם ירדו מהארץ. פוי אני לעולם לא אחזור לעיר הזאת...

זהו זה. היה די בקיצור אבל זה קשה לתאר יותר מזה.... היה בידור... מצברוח נהדר וגם נופים יפים. היה כדאי

 

ועל כך אשאל what went wrong with you my sister?

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 11/1/2014 07:50   בקטגוריות חו"ל, בית החלומות שלי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סנובית


אחרי שהיא נתנה לי את הצ'ק והחזרתי לה אותו נרגעו קצת העניינים.

אמא ניסתה להוריד אותי מהעניין של דירה בכרמל

בנשר יותר טוב מאשר בכרמל. כך אמרה. בכרמל כולם זקנים. אחותך קנתה דירה באיזור זקן. איפה הילדים ישחקו? בכרמל לא יהיו להם חברים הבן הקטן שלך פורח בנשר בכרמל הוא ינבול

אז למה קנית לאחותי דירה בכרמל?

באמת לא הייתי צריכה לתת לה לגור שם. את רוצה לגור בכרמל. את סנובית. גם סבתא שלך היתה סנובית על שום דבר.

אחותי אם כך יותר סנובית ממני. אני גרה פה בנשר ולאחותי אף פעם לא היה נאה לגור בנשר. לא עשיתי שמיניות כדי לגור בכרמל. ראיתי שאין לי כסף אז באתי לגור כאן. באתי לכאן אחרי מכון וייצמן עם כל המדענים בסביבה באתי לכאן אחרי הקיבוץ האמריקאי ושם גרו כל העליתא של ישראל.דיפלומטים, שגרירים, מדענים בכירים, רופאים, אנשי תקשורת, עודד בן עמי, זאב כהן, זה לא החברים שלך, זה לא תושבי הכרמל המנופחים, זה הטופ שבטופ ואני ויתרתי על כל זה ובאתי לגור כאן. אז אני סנובית??? אין לי כסף אז אני גרה ככה. לא סחבתי ממך כסף כדי לגור בכרמל.

וסבתא שלי? היא היתה אשה תרבותית, אינטליגנטית, משכילה, קראה הרבה ספרים, דיברה הרבה שפות, שמעה מוזיקה קלאסית. היה לה מקצוע מכובד, אז למה היא סנובית על שום דבר?

 

 

2.6.03

 

ת׳ אמת הקטע הזה מבהיר לי למה ככ חרא לי פה. בקטע של המגורים. מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. מוושינגטון לנשר. בקטע של העבודה, בקטע של הכל.

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 23/10/2013 08:32   בקטגוריות אמריקה, הדירה, היציאות של אמא, בית החלומות שלי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-25/10/2013 11:15
 



בוער בעצמות


מרגע שהגעתי לאמריקה רציתי לחזור ארצה

הובטח לי שזהו מסע של שנתיים, שנתיים פוסט דוקטורט

אך עד מהרה הובהר לי שזה לא יקרה

אני זוכרת את המריבה הראשונה שלנו בנושא

עוד לפני שגמרנו לסדר את הבית

הוא אמר במפורש שהוא נשאר

הוא בא לכאן כדי להשאר ואילו אני באתי בשביל לחזור. למצות את הזמן ולחזור.

ראיתי זוגות חוזרים ארצה ולבי נחמץ מקנאה.

זה ממש התחיל לבעור בעצמותי כל נושא החזרה.

בכל דבר באמריקה ראיתי רק רע. לא ידעתי להנות ממה שיש לה להציע שם

עד שבסופו של דבר חזרתי לבד.

והכל כידוע נעשה יותר גרוע...

 

... מאז שהגעתי ארצה זה בוער בעצמותי. לעבור דירה.

20 שנה ויותר אני גרה בדירה הקטנה הזאת 20 שנה ויותר אני חולמת לעזוב אותה אך דבר לא קורה.

זה נורא מתסכל.

אני רואה את כולם זזים, רק אני לא.

ואולי כמו באמריקה לא כולם זזו לא כולם חזרו ארצה, חלק נשארו עד היום

וגם כאן בטח לא כולם זזים

רק שזה בוער בעצמותי ולא נותן לי מנוח

אולי כדאי שארגע קצת.....

 

 

אבל בעומק נשמתו המה המה - הבלדה על מעין וים 

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 7/9/2013 09:58   בקטגוריות אמריקה, הדירה, בית החלומות שלי, שירים שאני אוהבת  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-8/9/2013 16:30
 




דפים:  
109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)