לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2024    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

פסגת הפחד


באחד הביקורים שלי אצל אמא בבית אבות פגשתי את א׳. בנה הבכור. הוא היה בחופשת מולדת.

אמא כאן? שאלתי אותו. לא אמא לא כאן, הו תודה לאל תודה לאל. אפשר לנשום לרווחה

נו, אז מה שלומך? איך באיטליה? איך הלימודים?

בסדר

מה אתה לומד?

אני שנה ב׳ לומד קצת אימונולוגיה ועוד דברים

אימונולוגיה? אני יודעת אימונולוגיה

IgM נוגדן ענק שמופיע בחיסון ראשוני

IgA שמופיע בהפרשות כמו חלב אם למשל

IgG הנוגדן הנורמאלי

IgE נוגדן המופיע באלרגיה

אתה רואה? אני זוכרת משהו

איך את זוכרת את זה? הוא שאל

זוכרת

וואו

כן, כך שוחחנו לנו, אפילו לא ידעתי שיש צו הרחקה ואני מפחידה אותו....

 

***

ועוד אחד ממצעד החתיכים של המונדיאל שמשחק היום

בופון

 

 

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 20/6/2014 07:46   בקטגוריות טבע, ספורט  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-26/6/2014 15:23
 



פברואר


פברואר. על הפנים פברואר. אולי אמורים לחוש הקלה מסוימת כי הימים מתחילים להתארך ואור השמש מתחזק, כאילו מתחילה התקווה שהחורף הזה יגמר. אור בקצה המנהרה. כאילו. רק כאילו. השנה החורף מבאס אותי ברמות. כאילו איזה פקק תקוע לי בחיים. זה לא חורף. זה כן חורף. למרות שינואר היה חם יחסית ולא ירד גשם זה עדיין חורף. הייתי השבוע בבריכה של הטכניון. יש שם 4 בריכות. אחת פנימית סגורה, אולימפית, 3 בריכות פתוחות ומקורות. אחת של ילדים ו-2 לקהל הרחב. בריכות חיצוניות כולן היו ריקות ממים. לא נעים לראות את זה. אמנם היה חם והשתזפתי עם בגד ים אבל השמש אדומה והעצים בשלכת. כל הצמחיה המפוארת של הבריכה נראית שדופה ומסכנה. זה נחמד אבל זה לא זה.

 

הפגאנים אתמול חגגו את אימולג. לא יודעת איך אומרים את זה ואף אחד בטח לא שמע על החג הזה אבל הוא מתקשר עם טו בשבט חג האהבה וצלב הקרס. וגם חג השבועות, מלשון שבועה ומאכלי חלב

 

אימולג - 2/2 חגה של בריגיד (Imbolg)
לאחר הלידה הקשה שעברה האלה בחג הקודם, זהו הזמן שבו האלה מטהרת ומתאוששת. שעות האור ההולכות ומתארכות בתקופה זו מעוררות אותה ומתחילות להאיר בה את הזרעים הטמונים עמוק ברחמה. באירופה ניתן לראות כבר את תחילת הפשרת השלגים, וניצנים ראשונים של פריחה. יום זה מסמן את הסימנים הראשונים של האביב. זהו חג של היטהרות ושל כוחו המתעורר של השמש. זוהי גם התקופה של חליבת הרחלות ולכן נהוג לציין אותו בלבוש וסמלים לבנים ובמאכלי חלב. רבים מציינים חג זה כחגה של האלה הקלטית בריגיד. אלה המלווה בסממנים רבים של האש והשמש וקשורה במיוחד להשראה פואטית, נפחות וריפוי.
ממנהגי החג:לבוש לבן ומאכלי חלב, תליית צלב בריגיד עשוי מקש על אדן החלון או מפתן הדלת

 

 

ידוע שהיטלר השתמש בסמלים פגאניים.

 

עוד על אימולג כאן

 

באמריקה נהוג לציין את groundhog day יום המרמיטה (ערך מתורגם), זו הנוהגת לישון שנת חורף. לפי האמונה היא יוצאת מהמאורה שלה. אם זהו יום שטוף שמש החורף יארך עוד 6שבועות ואם זהו יום סגריר החורף יהיה קצר, האביב יבוא מוקדם. יש הרואים ביום הזה את תחילת האביב, נו האביב כבר כאן ואני עוד לא עשיתי כלום

 

 

 

אצלינו זה כאמור קשור עם טו בשבט, חג האילנות, חג לטבע חג ליער והשנה איבדנו את עזריה אלון ממיסדי החברה להגנת הטבע, יום לפני טובשבט, את שולמית אלוני, גם כן אלון , לוחמת החופש ועוד כמה דברים שאני לא אוהבת ועוד לוחם חופש - פיט סיגר... אבל על כך אולי בפוסט אחר

 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 3/2/2014 07:24   בקטגוריות חגים, טבע  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-3/2/2014 20:28
 



הפרח של המדינה




בימים אלה החברה להגנת הטבע בשיתוף עם ווינט מבקשים מאיתנו לבחור בפרח של המדינה.

רק שלא מזמן נבחר הפרח של המדינה והוא זה

 

 

 

שמחה אני שניתנת שוב זכות הבחירה כי הבחירה שלי היא

 

הציפור של המדינה היא

 

 

הציפור שלי היא

 

 

הדג שלי

 

 

 

החיפושית שלי

 

 


 

עוד לא החלטתי מי היונק שלי . חתול חולות או הפנק או סיאמי

 

 

 

 

 

ולא עוד הרבה בעח או צמחים מקבוצות אחרות, העץ של המדינה, החסר חוליות של המדינה (זה יכול להיות גם אדם)

ומי הפייבוריטים שלכם?

 

בינתיים התחרות הסתיימה והזוכה המאושרת היא

 




 

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 25/11/2013 07:27   בקטגוריות טבע  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-27/11/2013 08:06
 




דפים:  
109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)