לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הכל חדש ונוצץ


אין לי הרבה מה לומר אבל אני לא סותמת את הפה
Avatarכינוי:  היפהפיה הנרדמת@

בת: 71





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2008

היום האחרון של 2008


היום האחרון של 2008 ואני קצת עקומה.

ככה מהבוקר קמתי על צד שמאל. לא יודעת למה

אולי זה הגשם אולי זאת המלחמה שהולכת קצת עקום

הראש קצת כואב הקיבה מקרקרת

אולי המשפחתולוגיה הכללית אולי המשפחתולוגיה הפרטית

2 בנים יש לי .

אחד יחגוג היום אחד ישב בבית

אני שמחה בשביל החוגג אני עצובה בשביל היושב בבית

אני עצמי גם יושבת בבית ותוהה

אחד מכין מסיבה וכל הזמן טלפונים

השני רוצה לבוא ולא מוזמן בשום אופן

ואני שומעת את הטלפונים האלה

אני שמחה בשביל האחד. אני עצובה בשביל השני.

אני אומרת אולי בכל זאת תיקח אותו.

מה איכפת לך. הוא כל כך רוצה.

אז יהיה שם עוד אחד אף אחד לא ירגיש בו

נכון הוא לא מתאים. הוא מבוגר יותר. אז מה הרי הוא כלכך רוצה.

שילך גם הוא ישלם כסף יתן מתנה. אז מה אם הוא לא הכי מתאים.

לא מצליח לי.

אני לא רוצה להתערב ואני מתערבת

כי עצוב לי בשביל האחד ורק דבר קטן יכול לעשות אותו שמח.

וגמני רוצה להיות שמחה. קצת יותר

תן לו להכנס אני מבקשת. כדי שאני אהיה שמחה. בשבילי. לא בשבילו.

רק להכנס. הוא יבוא ישלם כמו כולם.

מה איכפת לך, בשבילי, אז זה לא יהיה הכי מושלם בשבילך

הוא יעשה לי את המוות אתה יודע.

לא, אני לא צריכה להתערב

אבל זה סתם עושה לי עצוב

 

שנת 2008

היתה שנה קשה עבורי.

אני לא יודעת איך תהיה 2009

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 31/12/2008 18:11  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-31/12/2008 20:24
 



בין עזה ללבנון


יש העושים השוואה בין מלחמת לבנון ומלחמת עזה (לביבה מעופרת יצוקה)

יש העושים השוואה בין מלחמת עזה למלחמת ששת הימים

ואני אומרת לא עושים השוואות בין מלחמות. לכל מלחמה תעודת הזהות שלה.

 

מלחמת עזה היא לא מלחמת לבנון.

מלחמת עזה היא תהליך מתבקש אחרי 7 שנים של קסאמים. אחרי שעשינו הכל (חוץ מלדבר עם החמאס). מלחמת עזה באה אחרי רגיעה שלא היתה רגיעה וחוסר נכונות להמשיך את ה'רגיעה'

למלחמת לבנון לא היתה שום הצדקה

להתקפה בעזה יש ויש

למלחמת לבנון לא היתה שום מטרה ריאלית

להתקפה בעזה יש. שיהיה שקט שם בדרום ואם אפשר - להחזיר הביתה את גלעד שליט שכל משא ומתן לגביו עלה בתוהו.

 

מלחמת לבנון החלה כאשר היה שקט מוחלט באיזור. לא היתה יריה אחת בצפון. כמה ימים לפני המלחמה הייתי בסיום קורס משצים של הבן באכזיב ולא היה מקום שקט מזה בעולם. מאז הנסיגה מלבנון להוציא 2 חטיפות חיילים שרר שם שקט. תושבי הצפון לא ידעו שנים כה שלוות. קריית שמונה, ישובי אצבע הגליל, נהריה ידעו שקט, התיירות פרחה, ואז כאילו משומקום פרצה המלחמה הכי הזויה בעולם....

כשחטפו את החיילים היה מן שקט מתוח. ביקרתי אז את ההורים, ברדיו ניגנו שירים עצובים, ואז החלה הלחימה. אמרו שבגלל החטופים, אמרו שזה למען החזרתם אך האמת היתה שהמלחמה הזאת תוכננה מראש בתיאום או אפילו בהנהגת מדינות G8 ביניהן ארהב כאשר איש לא ידע למה היא פרצה ומהן מטרותיה האמיתיות.

אני עצמי שאלתי כל הזמן למה עושים כזה עניין משני חטופים והאם מלחמה זו הדרך להחזירם. היה בהתחלה עצב באויר, היה צריך להתקיים מפגש משצים ב14.7 רחוק מגבול הצפון אך לא התקיים למרות שלא היתה שום סכנה בקיומו. אני הלכתי לבריכה הקרובה כאשר האוירה כבר מאיימת, נהריה התחילה לספוג קטיושות והיתה כבר הרוגה. עדיין הייתי עסוקה עם הסכסוכים המשפחתיים שלי כרגיל. ואז הכל פרץ....

 

התקיפה בעזה החלה אחרי 7 שנים של קסאמים - לא בלי סיבה ולא בלי מטרה כמו בלבנון - כאשר קצב הירי הולך וגובר עד בלתי נסבל. אנשים חיים בפחד 7 שנים. בין פחד לשקט. כן, זה נמאס. אני בצפון ונמאס לי לשמוע. קסאמים ואנחנו שותקים שוב קסאמים ואנחנו רק מדברים. אומרים למה לא לתקוף עם כל התירוצים שבעולם. בלבנון היתה נסיגה, בעזה היתה התנתקות. ב-2 המקרים הוכח שנסיגה חד צדדית אינה פתרון אך בעזה זה היה ברור הרבה יותר. ההתנתקות הביאה רק נזקים. ואחרי 7 שנים סוף סוף. כן, זאת התחושה. סוף סוף עושים כאן משהו. יש לנו צבא, יש לנו שר ביטחון שמבין משהו בביטחון, לא כמו הליצן הזה עמיר פרץ, יש לנו רמטכל שלא מדבר הרבה כמו הקשקשן ההוא הזחוח עם המשקפיים, וכללית לא מפריחים סיסמאות באוויר כמו אז. רק אולמרט נשאר אולמרט והוא בכל זאת נשמע הרבה יותר שקול.

 

מלחמת לבנון אמנם תוכננה מראש אך באה עלינו בהפתעה מוחלטת. לא היינו מוכנים, לא הוזהרנו, לא הינחו אותנו. לא דיברו על ממדים ולא על מקלטים. פשוט זרקו עלינו קטיושות והאזעקה פעלה בהתחלה רק אחרי שהקטיושה נפלה. אני רצתי למקלט עם הילדים מיד עם השמע הנפילה אבל ההנחיות היו להמשיך להסתובב בחוץ, להמשיך ללכת לעבודה. הכל בסדר . הכל בשליטה. הפעם יש הכנה מראש. הזהירו את תושבי באר שבע ואף את תושבי רחובות. חבל שאנשים ממשיכים להסתובב ברחוב למרות הכל. אני לא מבינה מה אנשים עושים בחוץ כאשר יש גשם וכבר ידוע שהטילים מגיעים עד אשדוד ומעבר לה.

 

אז מה? ששת הימים? גם זה לא. הלואי. בחמישי ביוני גדוד השיריון פרץ. סתאאם. לא רוצה שגדוד השיריון יפרוץ אבל הקשקשת הלאומית שונה. אנחנו סופרים את אבידות האויב ובוכים עליהן. חלק מאיתנו כבר לא מבין את ההבדל בין הרוג ישראלי והרוג פלסטיני. כולנו בני אדם כך אומרים. ויש גם אזרחים חפים מפשע בין ההרוגים הפלסטינים. אוי אוי אוי. והעולם? מה העולם יגיד שיחזור לעבודה אחרי החופשה העונתית שלו? בששת הימים לא דיברו ככה. לא ספרו הרוגים כלל. לא בכו על האויב. היתה הפרדה מוחלטת. היה גבול. זה אנחנו זה האויב. כל הרוג שלנו הוא אבידה. כל הרוג שלהם הוא ניצחון וכן ירבו. לא חששנו מהעולם. העולם לא אהב אותנו גם אז. ידידתינו צרפת עשתה עלינו אמברגו נשק ומנעה מאיתנו אספקת מטוסי מיראז' שעמדו להגיע לכאן. ארהב בכלל לא היתה בתמונה. היא שלחה ספינת ריגול 'ליברטי' שנפגעה במהלך המלחמה או קצת אחריה. העולם לא אהב את נצחונינו ומדינות רבות - רב מדינות אפריקה למשל ניתקו את היחסים איתנו. לא היינו פחדנים כמו היום. והתקשורת לא היתה אז תקשורת ברמה של היום. לא היתה טלוויזיה לא היתה כזאת קשקשת. ברדיו ניגנו מארשים ומסרו דיווחים מהשטח. זה הכל.

 

תחושה כללית שלי... בהתחלה זה נראה יותר טוב. בטוח שזה לא יגמר כמו מלחמת ששת הימים. אולי זה רק התחיל כך, בטוח שזה לא התחיל כמו מלחמת לבנון, שקראתי לה מלחמת חכמי חלם. אני רק מקווה שזה לא יגמר כמו המלחמה ההיא וזו לא תהיה מלחמת חכמי חלם השניה. אני מקווה שבאמת למדנו משהו מהמלחמה ההיא והפקנו את הלקחים. 

 

 

1.1.09 איך שזה נראה עכשיו אנחנו צועדים לקראת מלחמת חכמי חלם השניה.

אותם טילים ארוכי טווח, אותן סיסמאות נבובות כמו לשנות את המציאות ולהלחם באירגון טירור שהחליטו משומה לא לדבר איתו, אותן הצהרות כאילו התושבים רוצים להמשיך את המבצע, אילו לא הייתי בסרט הזה פעם הייתי מאמינה, אותן התנצלויות כלפי העולם, אותו בכי על אויב חף מפשע... צריך לסיים את זה....

נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 30/12/2008 08:51   בקטגוריות מלחמת חכמי חלם, לביבה מעופרת יצוקה, לך לעזה  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-22/11/2012 01:50
 



חיזור שני


דדיני זו אני, תשמעי דדיני, את זוכרת שהבטחתי לך שטיח? אם אני מבטיחה אני מקיימת. היתה איזו אוניה שנתפסה עם שטיחים לא חוקיים, שטיחים יפהפיים, עכשיו זה נמכר ב- 50%  הנחה, שטיחי מזרחי. את רוצה לבוא אתי לקנות? מתי את באה?
נכתב על ידי היפהפיה הנרדמת@ , 29/12/2008 08:49  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של דפנה ב-29/12/2008 22:34
 



לדף הבא
דפים:  

109,902
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , משפחתי וחיות אחרות , 50 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות להיפהפיה הנרדמת@ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על היפהפיה הנרדמת@ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)