לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

החטא ושכרו


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2007

רמון פעם שניה ומקומות בולטים


אמרתי שאכתוב עוד משהו על רמון. קראתי שוב את פסק הדין, עיינתי שוב בעיתונות, באינטרנט ובפוסטים והתגובות להם אצל אחרים. יצאתי יותר מבולבל ממה שנכנסתי. אני סבור, כאמור, שהביקורת על פסק הדין הייתה מוגזמת ומסוכנת. אני חושב שמדאיג לראות שהתקשורת מטה את הדיווחים שלה כאשר מדובר ברמון. אני חושב שהשופטים נהגו כראוי בניתוח העובדות, ושגם מהבחינה המשפטית יש חשיבות בהעמדת הכלל של - לא מנשקים עם לשון בחורה צעירה שפגשת בלשכה ולא אמרה לך "חיים, נשק אותי". מטרידים מינית, גם אם הם קטנים ושובבים כמו נשיקת לשון של רמון, הם עבריינים והמשפט הפלילי צריך ויכול להתעסק בהם.

אני מבולבל בעיקר בגלל הקטע בהכרעת הדין על התקשורת. דווקא כלפיה, כלפי התקשורת שאני מתקיף, יש לי עתה רחמים. בית המשפט כותב:

לא נוכל לסיים משפט זה בלי התייחסות לתקשורת. לטעמנו,  בתיק זה נחצו כל הקווים האדומים, המושג סוב-יודיצה דורדר לתהומות שלא הכרנו.

            תוכן עדויות פורסם באמצעי התקשורת, טרם עדים השמיעו את עדותם וכך התוודענו, במספר מקרים, ל"זיהום" עדויות.

            האיסור שלא לפרסם את עדות המתלוננת הופר ברגל גסה ע"י פרסום מילולי של העימות, שהיווה חלק אינטגרלי של העדות. ראיות מתיק המוצגים, לרבות צילומים, פורסמו ברבים, טרם ביהמ"ש אמר את דברו.

            אמצעי התקשורת עשו שימוש נלוז בבדיקות פוליגרף לשלוש עדות ההגנה האחרונות, בנסיון ליצור בציבור את התחושה שהמשפט מתנהל בתקשורת ולא בבית משפט.

             תחושתנו היתה שנעשים ניסיונות, לעתים ע"י מסרים מוסווים, לעיתים בבוטות, להטות משפט. ליבנו היה גס בנאמר. לנו השופטים אין אלא את צו מצפוננו והוא הוא בלבד שמנחה אותנו.

 97.       התופעות החמורות שנתגלו במהלך ניהול משפט זה אינן יכולות להישאר ללא מענה. ראוי שהאחראים על מערכת אכיפת החוק יתנו דעתם לאותן תופעות פסולות וינקטו בצעדים הנדרשים.

קריאת השופטים נגעה לליבי. אכן, ראוי שהאחראים על מערכת אכיפת החוק יתנו דעתם למה שקורה.אבל זה מה שהפריע לשופטים בניהול התיק? האם הם ציפו אחרת מעיתונות שכבר מזמן מפרה את כללי הסוביודיצה שבארץ? לי זה נשמע קצת מתחסד. כלפי כל עבריין סוג ד' מופרים הכללים. כלפי שר משפטים וחבר ממשלה בכיר, יוזם המפץ הגדול, הם מצפים שהמצב יהיה שונה? משום מה, ולהבדיל אלף אלפי הבדלות, זה מזכיר לי את נאום קצב האחרון. נכון, זה מה שמפריע. לא שאנסת, לא שהטרדת, לא שאתה כנראה עבריין: מה שמפריע זה שהתקשורת שופכת את דמך.


ולפרשת השבוע של הצאצא, מוקדמת הפעם: "אתה יודע אבא מה קרה בפרשת יתרו? כל ההרים הלכו מכות והרביצו אחד לשני ורבו כל הזמן ולכן הגננת (כן, מי שאתם חושבים, שיושב למעלה) אמרה להם לעמוד בפינה בעונש ורק אחד קיבל מתנה מהגננת והלך הביתה עם סוכריה."

והשוו למדרש היפה מאד: (מדרש תהילים, בובר, מזמור ס"ח, בהשמטות קלות)

ר' נתן אומר כיון שביקש הקב"ה ליתן תורה לישראל, בא כרמל מאספמיא, ותבור מבית אלים, זה אומר נקראתי הר תבור, עלי נאה שתשרה שכינה, לפי שאני גבוה מכל ההרים, ולא ירדו עלי מי המבול, וזה אומר אני נקראתי הר הכרמל, עלי נאה שתשרה שכינה, לפי שאני נתמצעתי בתווך, ועלי עברו את הים. אמר הקב"ה כבר נפסלתם לפני בגבהות שיש בכם, כולכם פסולים לפני. אמרו לפניו וכי משוא פנים יש לפניך, או שמא אתה מקפח את שכרינו? אמר להם הקב"ה הואיל והטרחתם לפני בשביל כבודי, אשלם לכם שכר: הרי נתתי להר תבור תשועה לישראל בימי דבורה, ובהר הכרמל תשועה לאליהו. התחילו כל ההרים מתרעמים ומתמוטטים, אמר הקב"ה למה תרצדון? למה תרצו לדון עם סיני? הרים גבנונים אתם כלכם, אין רצוני אלא בסיני שהוא שפל מכולכם.

נכתב על ידי חטא , 9/2/2007 11:01   בקטגוריות מדינה, אקטואליה משפטית, פרשת שבוע  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  חטא

בן: 50




הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , דת , מדע בדיוני ופנטזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחטא אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חטא ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)