לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אטילה שומפלבי


נשימות עמוקות וירי לכל הכיוונים


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בורדל של מילים או: עיתונות של גועל


מסקרן אותי נורא לדעת אם ומתי יבוא היום, שבו מישהו יקבע שגם עיתונאים צריכים לתת את הדין. לא דין כואב, לא דין דם. אפילו סתם דין. דין מצפון, דין אינטגריטי. 

 

חופש עיתונות זה טוב ויפה, אפילו מאוד, אבל אולי הגיע הזמן, אחרי כך וכך שנות עיתונות עברית חופשית ופרועה, לשים קץ למערביזציה (מלשון wild wild west) של התקשורת הישראלית, לתת קצת ריטלין (סליחה, אודטה) לתינוק המתפרע. הגיע הזמן להרגיע מעט את הדהירה אל הכותרת הבאה, אל הצהוב הבא, אל שידורי האוויר החם שוואקום מאחוריהם. הגיע הזמן לנשום קצת.

 

האינסטנט-פרס שמתנהל כאן בשנים האחרונות מתחיל לעלות על העצבים. אף אחד לא זוכר, אף אחד לא יודע, אף אחד לא סופר טעויות. אם אמר עיתונאי X, בכתבתו הלא מלומדת מיום זה או אחר, כי יקרה כך או אחרת, ולא קרה – אף אחד לא בא אל העיתונאי בטענות. הוא את הכותרת שלו עשה, וכולם מרוצים. העורך הלך לישון עם כותרת גדולה, הכתב נהנה מאורגזמה מתמשכת על שהזכירו שוב ושוב את שמו, העולם חושב שהוא תותח ובא לציון גועל נפש. ומחר? מחר אותו סיפור. 

 

אין לתקשורת הישראלית זמן לנשימות סדורות. "המערכת" צריכה את אספקת האדרנלין היומית שלה, הרגעית שלה, ולא משנה מה החומר שיעשה את העבודה. כמו נרקומן שכל סיכויי ההחלמה שלו כבר מאחוריו, דורשת "המערכת" את הכדור שלה, את הפס הלבן המפתה שמונח על השולחן, את המחט בתוך הווריד.

לא משנה מאיפה תבוא השורה, לא משנה ממה מופק החומר. העיקר הריחוף, האורגזמה, הכותרת, המילים הגדולות. הנזק לא מעניין אף אחד. לוקחים את החומר, מסניפים, מרחפים, וסוגדים לאלוהי הכותרת, לאלוהי הכותרות הלא קיימות. סוגדים, יורים, וממשיכים. גם אם לא פוגעים, וגם אם פוגעים והורגים. יורים, ולא בוכים.

 

העיתונות הפכה, ברובה, לבורדל של מילים, למפעל שריחו רע ותוצרתו קלוקלת. התבשיל היומי נרקח מחומרים מקולקלים, שהוברחו את הגבול מבתי מטבחיים חסרי פיקוח. החוק החדש של העיתונות קובע: מבשר רקוב ומתבליני טעם וריח עשה לך תבשיל, ואף אחד לא ישאל שאלות. אל תתן לקלקול הקיבה, לגועל נפש, לבחילה לבלבל אותך. תריח את התבלין ותמשיך הלאה. מחר בכל מקרה יהיה תבשיל חדש, מקולקל לא פחות, בצבע צהוב ובטעם רע. את אספקת החומרים, הרי, לא ניתן לעצור. כשיש מי שיקנה, יש מי שימכור. הכללים פשוטים.

 

אבל אותם, את הכללים האלה, צריך לשנות. הם כנראה פשוטים מדי, כי הם הופכים את העיתונות לבורדל, ואת העיתונאים לאלה שעובדים בבורדל. ובמקרה הזה, הכלל של העיתונאי החדש הוא נורא פשוט, והוא תואם את דרישות "המערכת": אם אתה כבר עובד בבורדל, אז לפחות תהיה המאדאם.  

 

אבל כשאתה לא המאדאם היחיד בסביבה, ורבים מאלה שסביבך בכלל עובדים אצלך, הסיכוי שמשהו טוב יקרה, הולך ופוחת. במקום לעלות, הכל יורד. המחיר יורד, האיכות יורדת, ההנאה נעלמת, הזמן מתקצר. 

 

רק הסיכוי לנזק ולמחלות - הולך וגדל.   

 

 

 

נכתב על ידי , 9/6/2006 15:46   בקטגוריות שחרור קיטור  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תחי הזיקפה הלאומית החדשה


זיכרו את השם: שחר פאר. זיכרו אותו, כי היא, שחר, היא הויאגרה הלאומית החדשה, המעוררת  הרשמית של הזיקפה המקומית אל על. זיכרו את השם של הילדה בת ה-19, שפתאום מגיחה אל העמודים הראשונים של העיתונים, אל עמודי הבית של האתרים, אל רשימת האייטמים בחדשות ברדיו ובטלויזיה. זיכרו אותו, כי הוא עושה לנו רק טוב. המון טוב.

 

שחר פאר היא זריקת המרץ החדשה לה היינו זקוקים. היא המרענן הרשמי של הקיץ הלוהט הקרב, והיא עושה לנו המון נעים בגב. אפילו כשאנחנו יושבים בים, או מפצחים גרעינים מול מסך הטלויזיה, או סתם מקללים את הפוליטיקאים - היא שם, בחוץ, קורעת את התחת כדי שלנו יהיה חמים ונעים באזור הבטן. מן האפילה הלא סקסית של האימונים האינסופיים, המאמץ הפיזי והנפשי הבלתי נגמר, צצה לה שחר פאר ובאה לעשות לנו טוב. בלי רעש, בלי צלצולים, בעבודה קשה - שחר פאר היא הגאווה הלאומית החדשה. 

 

פתאום היא מנצחת באיסטנבול, פתאום היא מטפסת בסערה על סולם הדירוג העולמי, מהממת את הקהל ברולאן גארוס. פתאום, אחרי שאף אחד לא ידע מי היא - פתאום היא שלנו, של כולנו. היא המאמי הלאומית החדשה. אפשר להסתובב בחו"ל, ולזרוק את שמה כאילו היתה חברתנו הטובה בעולם: יו נו שחר פאר פרום דה טניס? שי איז איזראלי. ורי גוד פלייר.

 

אימוצה של שחר פאר על חיקה החם של האומה היה כמעט מרגש, לו היה זה אמיתי. בלית כוכבנים חדשים שאפשר להתעלק עליהם ב-48 השעות הקרובות, מוצאת התקשורת הרעבה את הסופר סטאר הבא. ושחר פאר, בניגוד ל-95 אחוז מהאנשים ששמם מופיע בתקשורת - היא סופר סטאר אמיתית. רק שהיא, אסור לשכוח, מזן אחר.

 

היא מהזן של האנשים שעובדים, קורעים את התחת שעות על גבי שעות ביום, הרחק מאורות הזרקורים. היא לא עוד בלונדה אינסטנט מטופשת שמקבלת שער פעם בחודשיים במוסף כזה או אחר. היא מזן אחר. היא מהזן העובד, הכל כך נדיר במחוזותינו. אז לפני שאנחנו הופכים אותה לשחר אחותי, ולפני שאנחנו מרוממים את זקפתנו אל השמיים, מומלץ לזכור כי שחר פאר היא קודם כל של ההורים שלה, ובעיקר - של עצמה. את מה שהיא עושה היא עושה בזכותה, בכוחה  - וממש לא בזכותנו. זה שהיא שועטת קדימה, זה לגמרי לא עניין לאומי. זה עניין אישי. לגמרי אישי. 

 

אנחנו רק טרמפיסטים. וככאלה, כדאי שנשמור על פרופיל נמוך ונפגין כבוד. לא רק היום, כשהיא דוהרת ברולאן גארוס, אלא תמיד. גם כשהיא לא תדהר, למשל.       

 

נכתב על ידי , 3/6/2006 19:00   בקטגוריות שחרור קיטור  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כינוי: 

בן: 45




הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאטילה שומפלבי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אטילה שומפלבי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)