לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

אדימדומים


מאז ועד היומיומי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     




הוסף מסר

6/2008

דמוקרטיה ישירה


 

אני לא באמת יודעת איך להסביר את זה, אבל כשיצאה ההודעה של ישראבלוג בדבר הודעות עיתונות לבלוגרים - נרשמתי. לא האמנתי שאני באמת הולכת לעשות בזה שימוש, יותר עניין אותי להרגיש את החומרים שעוברים בצינור הזה.

 

והיום הגיעה הודעה בדבר הקמתה של מפלגת "ישירה". המפלגה ששמה לה למטרה לקדם את הדמוקרטיה הישירה בישראל.

אחחחחח. כבר שבע-שמונה שנים אני מסתובבת סביב זה, קוראת, מדברת, נרשמת לכל מיני אתרים ביזאריים ופתאום מפלגה. אז יכול להיות שגם היא תשקע בתהומות ה"כמעט" אבל אני נרשמתי מיד.

 

לא אזיין לכם את המח יותר מדי על דמוקרטיה ישירה, החבר גוגל ישמח לספר ולהרחיב בנושא, אבל בבסיס הרעיון עומדת ההנחה שקיימת היום הטכנולוגיה שיכולה לאפשר לכל אדם להביע את עמדתו ואין סיבה לא לאפשר את זה לכולם.

 

אז נכון. על פניו זה נשמע מסוכן. תראו מה קורה בויינט. מי רוצה בכלל להתחשב בדעתם של הקצבים בתגובות שם שכל הזמן מחפשים דם של כולם (בלי קשר לשמאל ימין בכלל).

 

בטח אפשר למצוא לזה פתרונות מושכלים כמו למשל להגביל את האפשרויות המוצעות להצבעה. (לא תהיה אפשרות למשל "לירות לו בראש ולחייב את המשפחה בהוצאת הכדור" כמו שראיתי אתמול מישהו מגיב בויינט).

 

מצד שני, לשלשל פתק פעם בארבע שנים ואז לאכול את עצמך בארבע השנים העוקבות על זה שמשתינים לך על הראש וטוענים במרץ שאלו גשמי ברכה - גם זאת לא אלטרנטיבה משהו.

 

האתגר האמיתי הוא להביא לידי הצפה של המידע. לצורך העניין ויקיפדיה לא נשמעת לי מקור אמין, היא מוסתת כולה. שזה אולי בסדר כל עוד יש גם ויקיפדיה נוספת שמשקפת עמדות אחרות.

 

האם הרצון להגיע למידע, ולא לדיעה, הוא נאיבי? הרי יש היסטוריונים, והיסטוריונים של היסטוריונים, ויש את איך שהדברים קרו באמת. ובטח יש יותר מתסריט אחד כי קרה גם ככה וגם אחרת. ועדיין. הממשלה החליטה להסיר מחסומים. מופז לא הסיר. ודיווח שכן. אלה עובדות? יש אנשים שהיו שם ויודעים מה היה. איך אפשר לשמוע אותם?

 

ועוד מחשבה שיש לי: הרי אמא שלי ואני לא מצליחות להגיע לכדי הבנה לגבי מה ואיך היה בילדות שלי. לא מצליחות לדלות משם אמת אחת שתהיה מקובלת על שתינו. אז בטח במימדים יותר גדולים זה עוד פחות אפשרי......

 

לא יודעת. דמוקרטיה זה משהו שלא נוסה מעולם בשום מקום בהקפים שאינם גרעיניים, עד כמה שידוע לי. אני אופתע מאוד אם הדמוקרטיה הראשונה בעולם תקום דווקא על פיסת האדמה הסוררת הזאת, אבל זה מדגדג לי מאוד.

 

 

הישירה - מפלגה בהקמה.

 

 

 

 

נכתב על ידי , 18/6/2008 16:53  
60 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הלל ב-18/7/2008 07:54




Avatarכינוי: 

בת: 53

תמונה




115,842

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאקס-אקסטרימיסטית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אקס-אקסטרימיסטית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)