לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי:  Tiras

בת: 33

MSN:  תבדקו איפשהו ברשימות, יא בטטות

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2008

חשבתם פעם מי באמת ראוי לאויר שהוא נושם?


בעקבות שיחה עם היצור ועכשיו שמצאתי קצת זמן בין הבגרויות עלה בדעתי לכתוב פוסט בנושא "האנשים שראויים לחמצן באויר". אז נלך על דרך השלילה, מי לא ראוי לבזבז את החמצן, והתשובה:

 

דוסים. אני אקדיש את הנושא לדוסים. כי כל הזמן, אבל עכשיו בפרט הם עולים לי על העצבים. אבל מה עולים. לוקחים כל עצב ועצב, עולים עליו, מוחצים, מועכים אותו עד שהוא עיסת עצבים.

ואמרתי את זה בעבר, ואחזור על זה עכשיו. אני מתנגדת לדת, אפילו שיש כאלה שיגידו שזו מסגרת, והיא מועילה להרבה אנשים, ועוד הרבה טענות מצוצות מהאצבע. קראתי איפשהו את המשפט "האמונה מאחדת את בני האדם, הדת מפלגת אותם". נכון, זה לא תקף לגביי או לגבי אתאיסטים אחרים, אבל הוא עדיין צודק ויש לאמצו.

 

הדתות פשוט הרסו כל היבט יפה באמונה באיזשהו כוח עליון ומסתורי כשהן מכריחות את המאמינים לעבוד אותו ומטילות כל מיני איסורים חסרי כל בסיס או הסבר הגיוני. למשל: שאלה באיזשהו טור באתר ynet של מישהו שרצה לדעת האם מותר להחזיק בבית את ספר הברית החדשה. הרב כמובן ענה שלא וצירף כמה הסברים מעורפלים כדי שיראה כאילו יש לזה בסיס של חז"ל או משהו מוקרץ מהתחת לחלוטין. אבל הגיעו אנשים והגיבו: "אם גוי מפליץ לידי איך אני נמנע מלנשום את מולקולות התועבה שלו? יש פילטר לזה בהכשר הרבנות?"

 

בדיוק מדברים כאלה נובעת הסלידה שלי מדת - הנטיה הזאת להכריח אנשים להאמין בדת מסויימת ולפסול על הסף את אלה שלא. וזה לא שאצל הנוצרים או המוסלמים או כל דת אחרת אין חוקים מטומטמים כאלה או אפילו יותר גרועים.

בנוסף, מה שעוד הוציא את כל הכעסים על הדוייסלעך, הוא בית הכנסת שבנו לי מול הבית. החוצפנים לובשי השחור לא רק בונים בית כנסת בלי לשאול אף אחד מהשכנים שגרים ברחוב אם זה מה דעתם, אולי זה מפריע (ועוד כשקיים עוד אחד, גם הוא ספרדי, באותו רחוב במרחק של פחות מ-100 מטר), אלא הם גם עושים רעש ומתפללים בקולי קולות, בדציבלים שלא יביישו הופעת מטאל, (ובזיוף נוראי, אני חייבת לציין) ב5 בבוקר!!! ואז הם עוד באים ומתלוננים שהמכונית שלנו, שחונה ממול נמצאת בשטח בית הכנסת ושנזיז אותה כי זאת חוצפה!

מה?!?! מי לעזאזל אמר לכם שהרחוב - שטח ציבורי בפעם האחרונה שבדקתי - שייך לבית כנסת המופלץ שלכם?

כאמור, דברים כאלה מעלים לי את הסעיף, ככה שהחלטתי לכתוב מכתב. לא משהו סטייל "תגובת נאצה", אלא מכתב רשמי, בוגר, שיפנה לשכל הישר שלהם. הנה הנוסח המקוצר (וקצת עילג אחרי שקראתי את זה (של מה שחשבתי לכתוב:

 

לכבוד בית הכנסת "אוהל שם",

שמי הוא (באתי לכתוב תירס אבל אוותר). אני גרה מול בית הכנסת החדש שנבנה, וברצוני להסב את תשומת לבכם למספר דברים:

ראשית, בית הכנסת נבנה ללא הסכמת דיירי הרחוב וללא כל התחשבות בדעתם לגבי הנושא, אך בכל זאת, בית הכנסת נמצא כעת בתהליכי בניה, והוא כבר פעיל.

שנית, אני מוצאת את התפילה בבית הכנסת מפריעה לעיתים די קרובות, היות ומתפללים בו בקול רם והדלתות והחלונות נשארים פתוחים בעת התפילה, דבר שמפר את השקט ברחוב, בייחוד בבקרים.

לכן, אבקשכם לסגור את החלונות והדלתות בבית הכנסת במהלך התפילה על מנת לשמור על השקט והסדר ברחוב ולמנוע פגיעה בשאר דיירי הרחוב.

אודה לכם מאוד אם תיענו בחיוב לבקשותיי.

 

נ.ב.

לכו כוסאומו.

 

טוב אז בוגר זה לא. נו שוין.

 

זה מה שיש לי להגיד על הדתיים (בינתיים), לא שזה יעזור לי כי ראש העיר המהוללת מרים "תוקעת-עצים-בכל-חור" פיירברג מצדדת בדתיים ולא תעזור שום תלונה לעירייה.

 

אגב, בן אדם נוסף שנכנס לקטגוריית מבזבזי האויר היא הילה כספי (למרות שהיא יכולה להיחשב גם כמגזר שלם באוכלוסייה). האשה צורכת כל כך הרבה חמצן בשביל כל תאי הגוף שלה, ויש הרבה כאלה, אבל משום מה האנרגיה מבוזבזת על ניסיון כושל ללמד היסטוריה, ועיקרה מנוצל לזיוני שכל. בנוסף, לתחת שלה יש מערכת נשימה משלו.

 

אני הולכת לעשות את המבחן האחרון בחיי בתנ"ך, הידד!

 

נכתב על ידי Tiras , 15/6/2008 12:54  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Tiras ב-21/6/2008 13:35



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , נוער נוער נוער
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTiras אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Tiras ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)