השורות הבאות יחוללו מהומה לוודאי.
אשמח אם כל אדם יוכל להשקיע מחשבה בטרם שליחת תגובה.
הגזע האנושי, כמו גזעים רבים ואחרים, נמצא כאן כדי לקיים את עצמו.
לפני שבוע הבנתי כי מעבר לקיום הזה, נמצאת מגילה שלמה של חוקים שהוא יצר לעצמו.
האדם, כך יאמרו אנשים מסויימים, ברא לעצמו את אמונתו וחי על-פיה.
בתוך כך, נמצאים חוקים באמונות מסויימות שמתנגדות ליצר בסיסי של האדם-
התשוקה.
מכיוון שאינני מתיימר להיות מבין גדול בדתות, אתמקד כאן בנושא עצמו ולא בדת ספציפית.
הרעיון, לדכא יצר מרכזי כל כך באדם,
בין אם לזמן מוגבל ומותנה ובין אם לחלוטין,
עלול להביא לתוצאות פטאליות.
אדם שבנפשו הוא חופשי- יזדקק לחופש.
קחו אדם שכזה ושימו אותו בתא בידוד למשך שבועיים ותוכלו לראות אותו מאבד את דעתו.
קחו אדם רעבתן ושללו ממנו את האפשרות לאכול.
גופו ונפשו יקרסו גם יחד.
קחו אדם ושללו ממנו את זכותו להשתוקק..
תהפכו אותו למשוגע לדבר, אדם חסר שליטה עצמית.
התשוקה היא מרכיב מרכזי בקשרים בין-אישיים.
ללא התשוקה לא היינו מתרבים ולא היינו נמשכים.
התשוקה הזו היא התשוקה המינית המניעה את העולם האנושי קדימה בדורותיו.
מובן שללא תשוקה כלשהי, לאדם לא הייתה לגיטימציה להגיע לדבר-מה.
אמונות מסויימות כובלות את גופו של האדם מלהוציא את תשוקתו לפועל.
וחלקן אף מתכוונות לדיכוי מחשבות מיניות.
השאלה המתבקשת היא-
כיצד נוכל להיות בטוחים מפני אדם שנגזר עליו לאבד את תשוקתו?
כיצד יוכל אותו אחד לשלוט בעצמו אל-נוכח בן המין השני?
והאם האמונה הזו אינה יוצרת סיכון לחברה?
כל אדם שמקבל על עצמו את שמירת העין והמחשבה, יתאווה לדבר יותר.
כל אדם שגומר אומר לא להגיע ליישום או מחשבה על תשוקתו הטבעית, מסתכן באיבוד דעתו.
זאת, כל עוד הוא אינו שלם עם אמונתו.
אמונה היא דבר נפלא, כל עוד היא שלמה.
אמונה מעורערת מובילה לשאלה תהייה וחרדה.
השאלה התהייה והחרדה מובילים לכפירה באמונה.
הכפירה באמונה תוביל להתאוות.
התאווה תוביל למעשה, שנוגד את האמונה.
אין ביכולתנו לדעת את נפשו של אדם.
כל אדם מול עצמו חייב לדעת את נפשו ולשקול את מעשיו ואת אמונתו.
לא מעטים הם האנשים שקיבלו על עצמם אמונה ואיסורים, שלא יעמדו בהם.
איסור שאדם לא יכול לעמוד בו, יגביר את תאוות האדם לדבר האסור.
כך אדם שאוהב לאכול שוקולד והדבר נאסר עליו.
כך אדם שתשוקתו המינית שולטת בו ונאסרה עליו.
אמונה היא עצמית ואישית.
אל לו לאדם לקבל את אמונתו דרך מרות ומתוך חוסר ברירה, אלא מתוך רצון אמיתי.
אל לו לאדם לכפות את אמונתו על אחרים... דבר זה יביא רק לפגיעה באחר.
תם ולא נשלם.